Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] spadek mocy, głośny świst z lewej strony auta i czarno-szary dym jak z komina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jechałem dziś autkiem, które w pewnym momencie zaczęło się dziwnie zachowywać. Spadła moc, spod maski zaczął dobiegać świst, jakby turbina pobierała powietrze z zewnątrz, a za niunią unosił się tuman czarno-szarego dymu. Nie ma oczywiście mowy o jakimkolwiek przyspieszaniu, bo silnik reaguje tylko świstem, za którym nie idzie reakcja samochodu. Na początku myślałem że to coś z gazem, ale na tempomacie zachowuje się tak samo. Leje dobre paliwo, więc to nie to. Chwile wcześniej nim to się stało jechałem trochę szybciej-ok 160, auto zachowywało się normalnie, aż nagle jakiś świst i zero przyśpieszania, za to sporo dymu. ;(

Jeszcze jedną zagwostką jest fakt,iż w mojej angielskiej niuni, nie mogę znaleźć złącza diagnostycznego, wiem gdzie powinno być, ale go tam nie ma :wallbash:

Pomóżcie proszę

Pozdrawiam

Kamil

Opublikowano

Turbo się skończyło, czeka Cię wymiana na nowe :kwasny:

Opublikowano

Dziura w dolocie

Opublikowano

moze dziura w dolocie za turbina :mysli:

Opublikowano

po stronie pasazera, od spodu po lewej patrzales?

Opublikowano

niestety tak, obleciałem cały samochód dookoła, nawet w bagażniku sprawdziłem :wallbash: nad pedałem gazu jest na niego miejsce ale jego tam nie ma...

Opublikowano

zdemontuj dolna oslone tapicerki ( ta nad pedalami) i dobrze poszperaj, gdzies tam powinno byc gniazdo, moze luzem.

Opublikowano

Złącze warto znaleść, ale wydaje się że masz nieszczelność w układie niędzy turbiną a kolektorem ssącym. Sprawdź szczelność połączeń i stan złączy elastycznych.

Opublikowano

złącze znalezione :) było dobrze schowane pod plastykiem kolo gazu, szacunek Musashi :hi:, gosc z VAGiem będzie wieczorem, więc się wyjaśni, mam nadzieje :) [br]Dopisany: 10 Luty 2008, 15:01 _________________________________________________no to już mam diagnozę: brawo dla tych co obstawiali nieszczelność w dolocie :hi:, do tego dochodzi jeszcze walnięty czujnik temperatury silnika i problemy z zaworem EGR. Wystarczyło go odpiąć i autko ożyło, świst pozostał jak się dodaje gazu, ale nie ma kopcenia, nie pali jak smok i ma moc z powrotem :th:

Suma sumarum Niunia będzie jutro śmigać z kilkoma nowymi częściami. :>

pozdrawiam

Opublikowano

Również obstawiałem nieszczelność w dolocie. Bo czarno szary dym to powstaje przy niepełnym spalaniu mieszanki. A co za tym idzie złe proporcje powietrza w stosunku do dawki paliwa. :evil: A że po lewej stronie słychać świst to pewnie gdzieś w okolicach intercoolera. :notworthy:

Opublikowano

Również obstawiałem nieszczelność w dolocie. Bo czarno szary dym to powstaje przy niepełnym spalaniu mieszanki. A co za tym idzie złe proporcje powietrza w stosunku do dawki paliwa. :evil: A że po lewej stronie słychać świst to pewnie gdzieś w okolicach intercoolera. :notworthy:

:tongue4: nie ma jako to obstawiac po ogłoszeniu wyników :gwizdanie:

Opublikowano

Autko juz dawno zrobione, ale nie miałem czasu napisać szczegółów. Po uszczelnieniu dolotu okazało się że to nie on powodował świst tylko dziura była gdzie indziej-w intercoolerze. Ponadto po jego wymianie silnik przestał się trząść przy wyłączaniu, wcześniej myślałem ze z budy wyskoczy:/ Nie wiem jaki związek ma jedno z drugim, ale widać jakiś ma. Poza intercoolerem w Niuni wymieniono czujnik temperatury, od razu mniej pali :) i wyczyszczono zawor EGR. Na dodatek w aucie wymieniłem jeszcze reflektory, zakładając Angel Eyes, wyglądają rewelacyjne, muszę zrobić fotki to też popodziwiacie :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...