Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Błąd: 18010


WinterOOOO

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Muskel1 napisał(a):

Przeczyszczenie klem na aku nic tu nie da bo to tylko sterownik silnika dostaje za niskie napięcie zasilania. Zmierz jakie napięcie dochodzi do sterownika silnika.

W jaki sposób to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał(a):

Miernikiem.

Ok ale jak dokładnie? Mam sprawdzic jakie ładowanie jest na aku? Czyli miernikiem sprawdzic z włączonym silnikiem jakie napięcie idzie z alternatora na aku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz napięcie, obojętnie czy na włączonym czy wyłączonym silniku, na przewodach zasilających stałym napięciem sterownik silnika. Na pracującym i zgaszonym silniku musisz mieć napięcie takie jak na klemach akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdź jakie masz napięcie, obojętnie czy na włączonym czy wyłączonym silniku, na przewodach zasilających stałym napięciem sterownik silnika. Na pracującym i zgaszonym silniku musisz mieć napięcie takie jak na klemach akumulatora.

Czyli mogę zrobić to tak że włączę silnik i wezmę zmierzę jakie napięcie jest na klemach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Napisałem już wyżej gdzie mierzyć.

Ale  nie rozumiem jak zmierzyć tak jak ty mówisz

"przewodach zasilających stałym napięciem sterownik silnika" czyli co ? Mam wziąść miernik i sprawdzić na przewody klemy + i minus ? I jakie jeste napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Zmierz jakie napięcie dochodzi do sterownika silnika

W jaki sposób to zrobić to że miernikiem już wiem ale gdzie mam to zrobić? Na klamach czy gdzieś na sterowniku silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy sterownik zasilany jest kilkoma źródłami napięcia. Dzielą się one na 2 typy. Zasilanie z zacisku 15 (czyli 12V po zapłonie/stacyjce)  oraz na zasilanie z zacisku 30 (czyli stałe zasilanie, o wartości napięcia, które jest na akumulatorze w danym momencie - na zgaszonym silniku napięcie akumulatora, na pracującym silniku napięcie ładowania). 

U Ciebie sterownik silnika otrzymuje za niskie napięcie z zacisku 30 (czyli napięcie stałe z aku lub z ładowania).

Musisz dobrać się do sterownika silnika, który siedzi w podszybiu strona kierowcy i tam zmierzyć jakie jest napięcie na przewodach zasilających sterownik silnika. Do sterownika silnika wpięta jest 121pinowa wtyczka. W tej wtyczce na pinie nr 62 powinien być przewód zasilający z zacisku 30, czyli mierząc napięcie między tym przewodem a masą, powinieneś mieć takie samo napięcie jak na klemach akumulatora w danym momencie (w zależności od tego czy silnik pracuje, czy nie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz się do sterownika silnika, sprawdź czy nie stoi w wodzie. Masz tam także małą skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami.

Wyciągnij przekaźnik nr 2, zaznaczony w kółeczku.

Wyciągnij bezpiecznik zaznaczony jako B na poniższym rysunku.

Przyjrzyj się dobrze kontaktom. Być może są zaśniedziałe.

 

PS.

Wysłałeś mi zapytania na PW.

Nie udzielam porad natury technicznej na PW, messengerach czy innych formach kontaktu poza forum publicznym (co widnieje w moim podpisie). Od tego są działy techniczne na forum, tak aby problemy czy porady lub rozwiązania były ogólnodostępne:wink:

 

20230324_212656.jpg

20230324_213656.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Dobierz się do sterownika silnika, sprawdź czy nie stoi w wodzie. Masz tam także małą skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami.

Wyciągnij przekaźnik nr 2, zaznaczony w kółeczku.

Wyciągnij bezpiecznik zaznaczony jako B na poniższym rysunku.

Przyjrzyj się dobrze kontaktom. Być może są zaśniedziałe.

 

PS.

Wysłałeś mi zapytania na PW.

Nie udzielam porad natury technicznej na PW, messengerach czy innych formach kontaktu poza forum publicznym (co widnieje w moim podpisie). Od tego są działy techniczne na forum, tak aby problemy czy porady lub rozwiązania były ogólnodostępne:wink:

 

Ok jak dostanę się tam będę dawał znać odrazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kamil4b7 napisał(a):

Ok jak dostanę się tam będę dawał znać odrazu ;)

Zapomniałem dodać że też mam objawy jak by wypadał zapłon mi bo czasem na wolnych obrotach jest skakanie obrotów pewnie to ma coś wspólnego z tym zasilaniem zapomniałem napisać że to jest a4 b7 1.8t bfb bo temat jest do b6 ale pewnie to samo jak rozbiorę dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze widzę, to na pinie nr 21 wtyczki sterownika silnika, też powinno być stałe zasilanie (z zacisku 30).

 

2 minuty temu, Kamil4b7 napisał(a):

zapomniałem napisać że to jest a4 b7 1.8t bfb

Widziałem w profilu.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli dobrze widzę, to na pinie nr 21 wtyczki sterownika silnika, też powinno być stałe zasilanie (z zacisku 30).

 

Widziałem w profilu.:wink:

Czyli wypiąć mam wtyczkę z komputera i we wtyczce czerwony z miernika do pinu ? A czarny do masy ? A jak liczyć te piny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wypiąć i czerwony do pinu we wtyczce, czarny do masy. Piny są widocznie ponumerowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Tak wypiąć i czerwony do pinu we wtyczce, czarny do masy. Piny są widocznie ponumerowane.

Może uda mi się zrobić to w niedzielę zrobić to bez włączonego silnika ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kamil4b7 napisał(a):

Może uda mi się zrobić to w niedzielę zrobić to bez włączonego silnika ? 

Na na włączonym silniku nie da się odpiąć wtyczki od sterownika silnika bo silnik zgaśnie.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanie bo jak pisałem wcześniej padł mi alternator I od tego momentu to się zaczęło wymiana alternatora pomogła ładowanie wróciło ale aku nie było ładowane prostownikiem czy może być ze tu też jest problem można spróbować naładować aku prostownikiem czy dać sobie spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Aku musisz też mieć naładowane.

Ok czyli jutro ładuje prostownikiem na full 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...