gregory Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam! Posiadam obecnie oryginalne felgi Audi 16" 5x112 z oponami zimowymi, takie: Na lato nabyłem inne felgi nie ori mianowicie 8x18 ET35 5x112. Po wstępnej przymiarce okazuje się, że ori śruby są za krotkie łapią tylko kawałek. 1.Wobec tego moje pytanie dotyczy doboru tych śrub. Czym się sugerować, jak to zmierzyć. Czy wystarczy normalnie zmierzyć głębokość otworu w piaście i dodać szerokość felgi od podstawy do zagłębienia na śrube?? 2.Poczytałem już na forum o rodzajach śrub. W B5 są ori śruby 14x1,5x27. Kulowe oraz stożkowe. Te które mam na zime(do felg których zdjęcie wkleiłem) mimo, że to alumy mają śruby stożkowe. Przeczytałem też, że powinny mieć kulowe lecz jeśli zastosuje się stożkowe to nie powinno się nic stać, "bo alufelga jest miekka i się dopasuje". U mnie się nic nie dzieje. Lecz jakie kupić te dłuższe śruby, kulowe czy stożkowe?? aby dokładnie pasowały do nowych felg. Jak to rozpoznać jakie śruby powinna mieć felga??Na oko? W drugiej części postu chciałbym zapytać również o to czy koła te wejdą bo A4; B5 bez przeszkód, znaczy czy nie będą obcierać o żadne elementy zawieszenia, nadkole od wewnątrz, czy o błotnik z zewnątrz. Miał ktoś doświadczenia z kołami w tym rozmiarze?? Koła to 8x18 ;ET35 ;opony 225/40/18.
schiller Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=1365
franio Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 trzeba sprawdzić czy w feldze jest podtoczenie na stożek czy kule, i gwint według specyfikacji niemieckiego TuV musi wkręcać się przynajmniej 5,5 obrotu w piastę, jak wejdzie więcej i o nic nie obciera i nie blokuje to jest oki
rtocki Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 no i sprawdź czy w tych nie ori nie musisz zastosować pierścienia centrującego
gregory Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 no i sprawdź czy w tych nie ori nie musisz zastosować pierścienia centrującego Pierścienie trzeba zastosować bo otwór na piastę w feldze jest większy. Ale sprzedawca który mi te fele sprzedał dołączył te pierścienie gratis więc jest looz. No więc musze obadać jak jest fela wytoczona w miejscu śruby(kula czy stożek) i zmierzyć poprostu jaki długi gwint potrzebuje. Wsio. Nikt mi jeszcze nie odpowiedział na drugą część pytania: czy nie będzie problemu z obcieraniem..., przy tym rozmiarze??
franio Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 chyba nie powinno, ale zawsze nawet w dobrych wulkanizacjach, pełna odpowiedz jest po założeniu na autko
Michas Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 ja własnie wróciłem od wulkaniozatora bo chcialem sprawdzic czy nowe fele 18 beda mi pasowac i nie bede musial czegos dokupic, i tak jak ty mam na zime 16 , lato 18 , na pewno musisz miec te cale podkladki jesli fela nie jest oryginalna, co do srub to musza byc deczko dluzsze do 18 niz te co sa 16, ja sruby dostalem gratis przy zakupie felg co do obcierania....zalozysz pojezdzisz to sie przekonasz
gregory Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 Dzięki wam za odpowiedzi. Jak założe fele to zdam relacje tu. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się