oprych Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam wszystkich serdecznie mam parę pytań na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi mianowicie kupiłem Audi A4 z 1998r AFN (tabliczka w bagażniku) i dokumenty 81KW czyli 110km autko okazało się nie wypałem choć nie zrażam się od razu bo pokochałem to auto za jego charakter przebieg 240 na liczniku choć mi się wydaje ze będzie grubo ponad 300 do wymiany uszczelka pod głowicą i planowanie głowicy. ;( maź w zbiorniczku wyrównawczym wymiana lub wyczyszczenie turbiny ;( błąd 64747 wymiana rozrządu ;( (pasek już nie istnieje ) skrzynia do wymiany lub syntetyzator 4 biegu bo chrupocze co się wiąże z kosztami oczywiście ale to nic znajomy zerknął pod maskę i stwierdził ze to jest silnik 90km po obudowie ze jest z silnika 90km a w 110 jest inna i tu moje pytanie jak można jeszcze sprawdzić ile ma mocy ten silniczek oglądałem na allegro różne silniczki i w jednych pisze ze ma 110 a obudowa i sam układ wskazują na innym zdjęciu ze ten silnik ma 90km ?? po zdjęciach tak mi się wydaje że zostałem oszukany i to tak grubo choć się zastanawiam ja niestety nie mam zdjęć bo autko stoi u mechanika od piątku proszę o jakąś pomoc i parę zdjęć jak się da oczywiści
dante0018 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Stwierdził tak bo na obudowie było TDI było bez czerwonego I ? Z tego co pamiętam to 110KM miały takie pokrywy do któregoś roku. Jest gdzieś lektura o tym...
GOLI Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Chyba jedyne wyjście to przy wymianie uszczelki odnaleźć miejsce z numerem silnika i spróbować odczytać(nie będzie to łatwe) A tak do wiadomości znajomego,ja mam AFN-110 i pokrywę bez czerwonego I
Sztomel Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Po pierwsze, jak chcesz mieć pewność jaki masz silnik to zerknij na symbol wybity bezpośrednio na jego bloku w miejscu zaznaczonym strzałką na poniższym foto (widok będzie zasłaniać rura układu chłodzenia wraz z czujnikiem G62/G2 oraz przewody wysokiego ciśnienia wychodzące z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy, których na fotce nie ma) : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1288c2c1e7242711.html Po drugie, zerknij na turbosprężarkę przy Twoim silniku czy jest ze zmienną geometrią - sztanga z gruchą wtedy znajduje się pionowo nad turbosprężarką. Po trzecie, nie sugeruj się nigdy takimi pierdołami jak rodzaj pokrywy górnej silnika i napisami na niej.
IDUAL Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Dokładnie kolego jeżeli masz AHU 90KM to turbo powinno być na górze natomiast jeżeli nasz AFN 110 km to turbo bedzie na dole a nad nim bedzie tak zwana grucha i do niej z góry dpoięty przewód podciścnienia.o chyba że masz AHH 90 km ale tym bym sie nie przejmował bo to super silniczek z pompą 11mm i dużym potenciałem. . Tak wygląda turbo w AFN 110 lub AHH 90 http://imageshack.us/photo/my-images/7/1afn.jpg/
oprych Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Idual tak właśnie wygląda turbo w moim przypadku jak będę jechał do mechanika w środę zerknę pod pokrywę i znajdę te numerki Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i zdjęcia jakby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie to chętnie przyjmę .
IDUAL Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No to raczej masz AFN. Na wlepce w bagażniku tam gdzie zapas też powinno pisać czy jest to AFN.
oprych Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Panowie sprawa się wyjaśniła jest to silnik AFN 110km ale jest problem zamiast wszystkich tych robot mam do wymiany jakiś słupek jakieś panewki i wogóle do d*py lecz się nie załamuje koszty kosmiczne życzcie mi panowie powodzenia i wytrwałości jak cos to dam znać jak poszła sprawa remontu silnika.
aju Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 wymieniaj na nowsze z PD (pompowtryskami) jak słupek do roboty to koszty jak wymiana na inny nowszy lepszy silnik
żbik Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Rób swap na AVF-a, albo przynajmniej poszukaj dobrego AFN-a i wymień cały bo remont raczej jest mało opłacalny.
goldi Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Szukaj dobrego AFN ja bym sie nie bawił w remonty
SotoM Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 co do osłony na silniku tez mam 98r AFN i nie mam I mam zwykły TDI co do silnika - nie wiem czy taka bardziej opłacalna strategia wymiana silnika... 1 musisz mieć za***iste szczęście aby dorwać serce z małą iloscią przepracowanych motogodzin. 2 osobiscie bałbym sie załozyc motor nie wymieniajac uszczelek uszczelniaczy itp - wnerwił bym sie jak by zaczeło ciec z kazdej str po załozeniu wszystkiego do kupy majac calosc na wierzchu 3 koszt zrobienia uszcz.pod głowica to koszt około 1200zł to zalezy co robisz z gowicą(zlec wyminę prowadnic zaworów i wym uszczelniaczy) silnik około 1000zł uszczelki silnika + rozrząd i cholera wie co jeszcze 800zł przełożenie tego wszystkiego to juz zalezy od desperata ja biore za takie przekładki 800-1000zł aby zrobić to porządnie aby miał to sens ja sobie jak robiłem uszczelke pod głowica to mnie kosztowało 600zł(czesci i remont głowicy) robiłem sobie sam. gorzej jak załozysz 2gi motor w którym sie to samo stanie.... lepiej zrób głowice w swoim mniejszy koszt i zaoszczedzisz - mówię ci jako mechanik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się