kazeek Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 Chciałbym,przywitać wszystkich którzy to czytają i poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu u mojej ''niuni''.Od dwóch tygodni zapala mi się check engine i zaraz gasnie,tak jest co jakieś 40 km.nie ważne czy na wolnych obrotach na postoju czy w czasie jazdy,ostatnio jednak nie chce gasnąć .Zczytałem błąd vag-iem i na forum znalazłem co ten kod oznacza.przy okazji chciałem podziękować osobie która te tłumaczenia kodów udostepniła. To jest info co zczytałem z auta: 17927 Camshaft adjustment bank1: Malfunction P1519-008-Implausible signal-Intermittent readiness:0000-0000. Tłumaczenie na polski:17927 Bank dostosowania wału rozrzadowego 1:awaria P1519-008-nieprawdopodobna sygnalizacja-przerywana gotowość:0000-0000. Pytanie,czy mógłby mi ktoś powiedzieć na ten temat więcej?Nie rozumiem o co w tym chodzi bo się nie znam na tym.mechanik który by mi to zrobił oczekuje odemnie nazwy błędu co to mogło pójść,na serwis mnie nie stać,mogę tylko tam zamówić cześci.nie mam też czasu na to żeby stac przy nim i patrzeć mu na ręce,co się ewentualnie zużyło,powiedział mi ze to poszła jakas część łącząca wałki rozrządu i koszt jej to około 1700 zł plus robota .Czy to prawda? Z góry dziekuję na jakiekolwiek nawet najmniejsze wskazówki co to jest i co z tym zrobić. pozdrawiam KLUB A4 POLSKA Kazeek
pre_pl Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 nie robiony był rozrząd może ostatnio ? Może się przestawił... Albo czujnik G40 (coś z nim nie tak ? wypięty może) Pokaż co jest w blokach 90 i 91 [01-Engine]
kazeek Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Opublikowano 13 Lutego 2008 rozrząd nie był jeszcze robiony ,będe go robił teraz jak sie będe do wałków dostawał.jak sprawdzić bloki 90 i 91 ? nie mam na codzien dostępu do vaga. pozdrawiam
zbojna Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Hej, Poradziłeś sobie z tym błędem? Od jakiegoś czasu mi tez się czasami ukazuje: 17927 Regulacja wałka rozrządu strona 1 - zła funkcja zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY Co było przyczyna u Ciebie? Pozdrawiam
benyA4 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Odswiezam temat , po podlaczeniu waga ukazal mi sie blad 17927 Camshaft adjustment bank1: Malfunction P1519-008-Implausible signal-Intermittent readiness:0000-0000 , dodam ze blad nie gasnie, jednak silnik pracuje normalnie . Czytajac rozne watki doszedlem do trzech wnioskow jednak ktory jest wlasciwy nie wiem: 1- uszkodzony czujnik polozenia walu 2- uszkodzony czujnik polozenia walka ssacego 3- problem z elektrozaworem sterujacym wariatorem Dodam ze wariator mam uszkodzony ale tyrkocze ok 2s. Blad jednak pojawia sie w czasie jazdy a nie po odpaleniu zimnego silnika.
pioteros Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 zobacz czy nie urwal ci sie gdzies kabelek od czujnika polozenai walka ssacego
benyA4 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 kabelki sa ok i ogolnie wszystko jest ok. Tylko czasem niewiadomo skad pojawia sie ten blad . ---------- Post dopisany 02-02-2013 at 13:04 ---------- Poprzedni post napisany 01-02-2013 at 19:41 ---------- dzis po przejechaniu 100km blad nie wyskoczyl . Ale przy okazji podpiecia vaga wszedlem w bloki pomiarowe Silnik blok 91 (Ciągła regulacja rozrządu) i tu mamy pole numer 3 korekta danych i pole numer 4 regulacja rzeczywista . I tak wraz ze wzrostem obrotow wartosc w bloku 3 plynnie rosnie natomiast wartosci w bloku 4 niezaleznie od obrotow caly czas oscyluja . Fakt ze w brzyblizeniu wartosci z bloku 3. Tak powinno byc czy te wartosci powinny zmieniac sie plynnie. ---------- Post dopisany 07-02-2013 at 07:10 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2013 at 13:04 ---------- i znow blad 17927 teraz wyskoczyl po przejechaniu ok 200km jedyne co zauwazylem to to ze blad wyskoczyl po porannym tyrkotaniu. W zime tyrkotanie prawie nie wystepuje w moim silniku pewnie przez niskie temperatury , jednak czasem zatyrkocze i dzis zauwazylem ze wlasnie wtedy wyskoczyl blad. Sam juz nie wiem czy kupowac czujnik polozenia walu ??? W innym watku wyczytalem iz blad 17297 wystepuje przed pojawieniem sie bledu 16706 ktory to swiadczy o uszkodzeniu czujnika polozenia walu. Co o tym sadzicie ?? ---------- Post dopisany 26-02-2013 at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2013 at 07:10 ---------- Czujnik polozenia walu wymieniony , przejechane kolejne 300km i blad 17927 , skad to sie bierze ??
tomson21 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 witam kolegów mi pojawia się ten błąd co 200 km pojechałem do mechaniora podpioł kompa i ztwierdził że cisnienie oleju jest zaniskie auto jezdzi normalnie zadnych kontrolek od oleju jakaś masakra moze ktoś z was przerabiał ten temat
benyA4 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 kolego ja juz z tym walcze od paru miesiecy, cisnienie oleju mam ok. Czy u ciebie wysepuje tryrkotanie przy rozruchu zimnego silnika?. Wedlug mnie za ten blad odpowiada wariator , ktory to niestety jest dosc drogi a do tego dochodzi zawor nim sterujacy pasek rozrzadu , uszczelka pod pokrywe zaworow , robocizna i w 2500zl moze sie zmiescisz. Swego czasu gdy troche regulowalem zaworem sterujacym wariatorem to blad zniknal , ale jest to mozolna robota i niestety u mnie dala efekt na miesiac.
tomson21 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 kolego wariator nowy ma przejechane 5000 tys napinacz to samo łańcuch nowy i lipa
benyA4 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Z ciekawosci zapytam ile kosztowal cie wariator napinacz i lancuch ??? i czy zawor regulujacy wariatorem tez wymieniales ??? bo mi sie wydaje ze to wlasnie jego wina , ja juz go wiele razy rozkrecalem i tak naprawde wydaje mi sie ze problem z tym bledem zaczal sie po pierwszym rozkreceniu. Pewnosci nie mam bo robilem tez inne rzeczy. Jak zrobi sie troche cieplej to napewno znow z nim sie pobawie.
tomson21 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 kupowałem w serwisie i z tego co pamiętam to wariator 1500 zł łańcuch 200 napinacz 369
benyA4 Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 a njie patrzyles w jakim stanie masz zawor sterujacy bo u mnie widac ze od srodka cala gladz jest powycierana, przez co jak podejrzewam ucieka olej. Przez co rowniez w momencie rozruchu zle ustawiony jest wariator a co za tym idzie walek ssacy.
mazure Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 witam ja pozbyłem się błędu po wymianie elektrozaworu sterującego ciśnieniem oleju w nastawniku wałka ssącego dwa lata temu dałem za niego 1050zł
tomson21 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 witam kolegów gdzie znajduje się ten elektrozawór a po wyjęciu czy można go jakoś próbować reanimować sa teraz środki do mycia
benyA4 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Tak wyglada zawor wraz z obudowa. Patrzac od przodu na silnik to znajduje sie on przy samej grodzi . Zeby zdemontowac sam elektrozawor musisz wyciagnac rure dolotowa z przepustnicy i odkrecic dwie srubki torx. ---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:11 ---------- Tak wyglada sam elektrozawor wyciagniety z obudowy ---------- Post dopisany at 18:29 ---------- Poprzedni post napisany at 18:13 ---------- Obudowy nie zdemontujesz bo polaczona jest z wariatorem. Musial bys sciagnac pokrywe zaworow , walek ssacy itd. Od czola elektrozaworu znajduje sie sruba torx pod ktora jest sprezyna i tloczek. Za pomoca sruby reguluje sie ten tloczek. Jest to jednak ustawiane fabrycznie i sam nic tu nie wyregulujesz. Problem dotyczy tego ze tloczek ten wyciera sie i dochodzi do przeciekow oleju pod cisnieniem przez co wariator przestawia walek ssacy i mamy blad polezenia walka ssacego. Opcja numer dwa to z elektrozaworu wychodzi trzpien ktory popycha tloczek , przyciecie sie tego trzpienia powoduje zle ustawienie tloczka co za tym idzie wariatora i walka ssacego. Niestety nie da sie kupic samego elektrozaworu , w ASO wystepuje tylko z obudowa za ok 1000zl. Ja mam uszkodzony wariator ( tyrkotanie przy rozruchu zimnego silnika) swego czasu rozbieralem wielokrotnie ten elektrozawor w drobny mak. Efekt byl taki ze wyskakiwal mi blad polozenia walka. Wiec ponownie rozbieralem i regulowalem ta sruba tloczek. Po paru dniach i wielu regulacjach blad przestal sie pojawiac. Spokoj byl na okolo 4 miesiace i teraz znow sie pojawil. Czekam na cieplejsze dni i moze znow sie pobawie. W glowie tez mam zakup innego silnika ze wzgledu na spalanie oleju, uszkodzony wariator, zawor oleju i kto wie czy nie napinacz oraz lancuszek rozrzadu. Po kalulacjach bardziej oplacalna jest wymiana silnika:)
tomson21 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 kolego czy te zawory to to samo 06B 103 741D 06B 103 741 G i nadają się do altka 1
benyA4 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Z wygladu wyglada na to samo po numerze tez wyskakuje to samo , mozliwe ze liteka oznacza date produkcji. Tylko tak jak pisalem wyzej zeby wymienic calosc musisz rozebrac troche silnika.
tomson21 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 bardzo dziękuję jakiś czas niema błędu zobaczymy pozdrawiam
benyA4 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 u mnie tez czasem sie pojawi pozniej sam zniknie a czasem zniknac nie chce i zawsze pojawia sie w czasie jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się