Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż aktywnego układu kierowniczego Servotronic w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, szaryy napisał(a):

@Airawata jakie wrażenia na servo względem standardowego magla?

Na początku dziwne. Do ok 30 km/h lekko chodzi później zaczyna się utwardzać. Najdziwniejsze póki co to przy zwalnianiu uczucie przed skrętem na skrzyżowaniu jest. Mam wrażenie że dopiero po pełnym zatrzymaniu zaczyna lekko ponownie działać. Ale może to tylko takie uczucie. Generalnie fajnie by było gdyby do 40 - 45 jakby dopiero zaczynało się utwardzać dla mojego stylu jazdy było by super.

 

Opublikowano

Siema .... mam pytanie do was . Jak ktoś pamięta rok temu jak nie dwa montowałem przekładnie z servotrnikiem. Miesiąc temu żona melduje że co jest nie tak ze wspomaganiem. 

Odpalam i faktycznie cholernie ciężko. 

Płyn jest wycieków nie ma. Szybki przegląd wiązki + miernik do rki wszystko gra. Odpalam pojawiło się. na następny dzień znowu nie ma gdzies pod sklepem znowu jest. 

Zastanawiam się czy ten zaworek się nie zwiesza .... wymieniał to ktoś kiedyś ?? Drogi skubany jest. 

Opublikowano (edytowane)

U mnie jak były podobne objawy to winna była zatarta listwa. Nasilało się to w ciepłe dni więc niekoniecznie musi to być wina zaworka. Podnieś przód i sprawdź czy przy skręcaniu z magla nie słychać jak trze coś z niego, oczywiście na zgaszonym silniku.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

@przem8 gitara jest najlepsze że od kąd zrobiło się ciepło to działa żyleta. 

Chociaż i tak coś mi się nie podoba bo teraz ja jeżdżę tym co dzień i jak jadę np 70-80 i chce zrobić szybki skręt cokolwiek to za pierwszym szarpnięciem jest taki wyczuwalny opór a potem lóźno ... tak jakby utwardzał w jeździe ale nie reaguje na szybkie zerwanie.... u kumpla w 8P działa to petarda. Płynnie cały czas czy się leci 160 czy 70 jest ok. U mnie powyżej 100 jak się utwardzi to już czuć opór. NA postoju jednym palcem się kręci. 

Edytowane przez DarekS4
Opublikowano

Witam, 

Czy jest ktoś z okolic Radzymina kto ma servotronic zamontowany? Chciałbym porównać działanie gdyż mam wrażenie że u mnie jest coś nie tak z jego działaniem. 

Opublikowano

Dla pewności, magiel z Exeo z 2010 też do B6 podejdzie? Do niego końcówki drążków z B6 czy z Exeo?

Opublikowano (edytowane)

image.png?ex=66d8c8d1&is=66d77751&hm=4be

No i okazało się że przy wymianie maglownicy 10 lat temu zmienili na servotronic.

A że bez zasilania zaworu wspomaganie nie działa, to po prostu pociągnęli +12 i mase.

 

Chciałbym dołożyć teraz przekaźnik i pozbyć się tej partackiej wiązki.

 

Nie udało mi się ustalić numerów maglownicy.

 

Niby wiązka w przypadku B6/B7 jest taka sama.

 

Ale czy przekaźniki od B6/B7 są zamienne?

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

Przekaźniki ogólnie są zamienne, nie musisz mieć nawet z Audi, jedynie wyprowadzenia muszą się zgadzać.

Opublikowano

Aby zamontować servotronic do b7 potrzebuje

przekażnik(640) z kostka i przewody do maglownicy ? podłączam jak w schemacie i powinno śmigać ?

Czy trzeba coś jeszcze dodatkowo? 

Opublikowano
22 minuty temu, Damian... napisał(a):

Aby zamontować servotronic do b7 potrzebuje

przekażnik(640) z kostka i przewody do maglownicy ? podłączam jak w schemacie i powinno śmigać ?

Czy trzeba coś jeszcze dodatkowo? 

Nic nie kodujesz, potrzebujesz:

  • Maglownice servotronic
  • kostkę do maglownicy
  • przekaźnik
  • gniazdo przekaźnika 
Opublikowano

dzięki

Opublikowano

Swap servotronic przeprowadzony, dziękuję za pomysł. Wszystko działa ale nie podoba mi się zbyt wczesne utwardzanie. Poszukuję przekaźnika (sterownika) który nie będzie się praktycznie wcale utwardzał do 80 km/h.

Próbowałem już nr 629 oraz 640 z literą F. Obydwa wg mnie nie wygodne do jazdy na miejscu (autostrada super), utwardzają już od 30 km/h. Pytanie,  z jaką literą będzie najlżejszy? Aktualnie najfajniej jeździ się na maxie (bez kabla sygnału prędkości), ale boję się, że z czasem nieużywany elektrozawór zacznie się wieszać.

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, maciek3400 napisał(a):

Swap servotronic przeprowadzony, dziękuję za pomysł. Wszystko działa ale nie podoba mi się zbyt wczesne utwardzanie. Poszukuję przekaźnika (sterownika) który nie będzie się praktycznie wcale utwardzał do 80 km/h.

Próbowałem już nr 629 oraz 640 z literą F. Obydwa wg mnie nie wygodne do jazdy na miejscu (autostrada super), utwardzają już od 30 km/h. Pytanie,  z jaką literą będzie najlżejszy? Aktualnie najfajniej jeździ się na maxie (bez kabla sygnału prędkości), ale boję się, że z czasem nieużywany elektrozawór zacznie się wieszać.

Ja tak przypadkiem mam już od 8 lat i wszystko działa.

Auto w rodzinie od 2005, w 2016 zmieniana maglownica.

Jak przejąłem to nawet nie zwracałem uwagi, do czasu przeróbek w tej okolicy i zauważenia że przewody idą do maglownicy.

Jeden masa, drugi stałe zasilanie z aku.

 

Przekaźnik 605 z A6/A8 powinien mieć największe wspomaganie do 70km/h.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

Jak nie masz różnicy między 629 i 640 to sprawdź najpierw oporność cewki, bo może być zużyta i żaden przekaźnik nie poprawi pracy magla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...