Magdalenah Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Powiem tak. Jest to moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną . Vag został podłączony , było wszystko ok . Barts wymienił mi olej i szarpania ustały na jakieś 2 tygodnie . Teraz sam już nie wiem co robić . A jazda multitronikiem jest bardzo fajna . Myślę cały czas nad tą sprawą . Jeśli ktoś może niech mi jakoś przybliży ceny np. dwumasu itp. Nie orientuje się w tym wszystkim . Czy kupić używaną skrzynie ? No ,ale skąd pewność ,że pojeżdżę na tej skrzyni rok czy dwa lata ? Gwarancji na to nie mam . . . Dwumas tani nie jest , cena pow. 2 tys, dokładnie sama nie pamiętam. Najlepiej najpierw poprawnie zdiagnozuj auto a nie zamierzasz coś już wymieniać. Wydać nie sztuka. Na kompie nie wszystko wyjdzie, czasem trzeba spojrzeć, coś rozebrać itd. Skrzynię (jesli idzie w tym przypadku o potencjalną awarię po stronie skrzyni) trzeba obejrzeć mędrca wprawnym okiem i tyle. Do Bartka masz bliżej niż ja
smoku666 Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Powiem tak. Jest to moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną . Vag został podłączony , było wszystko ok . Barts wymienił mi olej i szarpania ustały na jakieś 2 tygodnie . Teraz sam już nie wiem co robić . A jazda multitronikiem jest bardzo fajna . Myślę cały czas nad tą sprawą . Jeśli ktoś może niech mi jakoś przybliży ceny np. dwumasu itp. Nie orientuje się w tym wszystkim . Czy kupić używaną skrzynie ? No ,ale skąd pewność ,że pojeżdżę na tej skrzyni rok czy dwa lata ? Gwarancji na to nie mam . . . ale po co zastanawiasz się już nad inna używaną skrzynią skoro dalej nie wiesz co jest nie tak z twoją ? może to tylko przytkany jeden z filtrów lub przewód olejowy w środku i np wystarczy ją przepłukać i będzie gites. Skrzynia na stół do Bartka i wtedy będziesz wiedział co i jak. Głowa do góry! i myśl pozytywnie a nie odrazu wszystko w czarnych barwach...
Darek62 Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 Witam ponownie Po miesięcznym spokoju - znów szarpnięcie . Po ruszeniu, przy prędkości ok.15 km/h coś gruchnęło pod podłogą i silnik zgasł. Chcąc - nie chcąc, pełen obaw , odpaliłem motor i popędziłem do pracy. Popołudniowe podpięcie VAG-a wykazało: "transmission input speed sensor (G182) no signal P0717-000 intermittent" oraz "00526 brake light switch F 36-10 open circuit intermittent". Ponadto w bloku 11 wartości mierzonych CVT - ADP Run, przy temp. ATF 73*C. Dodam jeszcze, że kilka razy podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ESP. Pytanie do Szanownych forumowiczów: czy to poważne usterki i czy mają one ze sobą coś wspólnego? Bardzo proszę o podpowiedź, gdyż jazda moim autkiem znów stała się stresująca Pozdrawiam Darek62
Bart-S Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Trzeba zajrzeć do sterownika... 00526 skasuj i zobacz czy wraca. Co do braku adaptacji przy 73*C - tutaj muszę zobaczyć bloki pomiarowe...
Darek62 Opublikowano 30 Września 2011 Autor Opublikowano 30 Września 2011 Błąd 00526 skasowany. Póki co pomykam do serwisu, gdzie pół roku temu wymieniany był sterownik - może chłopaki coś doradzą
Bart-S Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 ASO czy inny serwis? Dostałeś gwarancję na sterownik?
Darek62 Opublikowano 1 Października 2011 Autor Opublikowano 1 Października 2011 Serwis ASB w Długołęce. Akurat mija okres półrocznej gwarancji.
Bart-S Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Chętnie zajrzę do tego sterownika
Darek62 Opublikowano 2 Października 2011 Autor Opublikowano 2 Października 2011 Bart-S - dzięki za szczere chęci, być może w przyszłości skorzystam :>. Co prawda do Wrześni mam spory kawałek drogi, ale w Swarzędzu mam rodzinkę - tak więc można połączyć przyjemne z pożytecznym Póki co chcę skorzystać z gwarancji na sterownik, która co prawda wygasła kilka dni temu, ale szefo serwisu zgodził sie na wykonanie usługi w jej ramach.
Bart-S Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Jeśli gwarancja została uznana to pewnie, że trzeba z niej skorzystać. Daj znać gdyby znów coś było nie tak.
kj36 Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Witam, czy możecie polecić jakiś zaufany, godny polecenia serwis/ lub człowieka na terenie W-wy lub okolic do którego mogę podjechać aby sprawdził mój automat?? mam podobny problem z szarpnięciami, głównie jak silnik jest rozgrzany pozdr
uris Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Nie ma takiego w okolicy warszawy ,cofnij się post do tyłu i już będziesz wszystko wiedział.
luklago Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Może ktoś będzie wiedział lub miał coś podobnego. U mnie też szarpie tylko inaczej. Mam samochód prawie rok i zdarzyło się to 5 może 6 razy. Przy ruszaniu na światłach (takie normalne ruszanie) coś przeskakuje, puszczam gaz, dodaje znowu i jedzie normalnie. Nieraz po puszczeniu gazu i naciśnięciu jeszcze raz ponawia się problem od razu, ale jak ściągnę nogę z gazu i dodam ponownie jest już ok, jeżdżę miesiąc lub dwa i znowu. Ostatnio maiłem tak 2 razy w tygodniu. Średnio jeżdżę ok 300km na tydzień. To szarpanie można porównać do gwałtownego ruszania na mokrym asfalcie i moment jak koła złapią suchy - no wszystko drży wtedy. Oleju nie zmieniałem i raczej nie był zmieniany - podobno w tych skrzyniach się nie zmienia. Przejechane jest 210kkm. B6 multitronic z tip tronikiem.
Bart-S Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Może ktoś będzie wiedział lub miał coś podobnego. U mnie też szarpie tylko inaczej. Mam samochód prawie rok i zdarzyło się to 5 może 6 razy. Przy ruszaniu na światłach (takie normalne ruszanie) coś przeskakuje, puszczam gaz, dodaje znowu i jedzie normalnie. Nieraz po puszczeniu gazu i naciśnięciu jeszcze raz ponawia się problem od razu, ale jak ściągnę nogę z gazu i dodam ponownie jest już ok, jeżdżę miesiąc lub dwa i znowu. Ostatnio maiłem tak 2 razy w tygodniu. Średnio jeżdżę ok 300km na tydzień. To szarpanie można porównać do gwałtownego ruszania na mokrym asfalcie i moment jak koła złapią suchy - no wszystko drży wtedy. Oleju nie zmieniałem i raczej nie był zmieniany - podobno w tych skrzyniach się nie zmienia. Przejechane jest 210kkm. B6 multitronic z tip tronikiem. ATF jednak się zmienia - to może być przyczyna Twoich problemów. Co do dalszej analizy do objawów - sprawdziłbym dwumas (dokładniejsza diagnostyka wymaga przyjrzenia się blokom pomiarowym skrzyni).
luklago Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Sorki za pytania, ale nie znam się. ATF to rozumiem olej, a ten dwumas to co? W najbliższych dniach podepnę do wag'a i wrzucę screena.
Bart-S Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Sorki za pytania, ale nie znam się. ATF to rozumiem olej... Tak - ATF to skrót od Automatic Transmission Fluid. Multitronic używa specyficznego oleju (stosowany tylko w tym rodzaju przekładni). ...a ten dwumas to co? Dwumasowe koło zamachowe - jednym z jego zadań jest tłumienie drgań i wibracji pochodzących z silnika (w konsekwencji przekłada się to na żywotność skrzyni biegów). 200 000km to bardzo częsty przebieg przy którym ten element się psuje (w przypadku Multitronika, przy skrzyni manualnej żywotność spada do ok. 150 000km). Element montowany na łączeniu skrzyni i silnika (niestety aby go zdiagnozować, trzeba zdjąć skrzynię).
luklago Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Czy ten dwumas jest do naprawy czy trzeba kupić nowy? Jeśli do naprawy to ile kosztuje jego naprawa (czy w ogóle się opłaca) wraz z wyciągnięciem skrzyni, a jak nowy to ile kosztuje nowy i wstawienie jego? Jak będę dalej tak jeździł to co się stanie? Istnieje możliwość że zatrzymam się z dziećmi w szczerym polu? Z góry dzięki Bartku za info!
Bart-S Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Koło dwumasowe można regenerować - firmy zajmujące się tym kasują zwykle od 600zł do 1000zł z różnym okresem gwarancyjnym (6 do 12 m-cy). Koszt nowego dwumasu to zależnie od wesji silnika 1950 do 2700zł (w Twoim przypadku niestety 2700zł). Jeśli chcesz jeszcze pojeździć tym autem - sugerowałbym nowy. Nie ma jednak co gdybać - trzeba zacząć od diagnostyki bloków pomiarowych i wymiany ATF. Jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy ściągałbym skrzynię i weryfikował stan dwumasu. Zaprosiłbym Cię do siebie ale pewnie dystans 500km Cię odstraszy...
luklago Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 No to Bartku jeszcze 1 pytanko, ile kosztuje wymiana ATFu (wraz z olejem) i ile trwa? Szczerze mówiąc pytałem o to 2 mechaników i powiedzieli, że te skrzynie są "bezobsługowe" dlatego nie myślałem o tym.
Bart-S Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 To niestety błędne podejście i szybko się zemści... Miesiąc temu dzwoniłem z ciekawości do ASO - zawołali 1200zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się