Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronic - szarpnięcie przy ruszaniu.


Darek62

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak. Jest to moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną . Vag został podłączony , było wszystko ok . Barts wymienił mi olej i szarpania ustały na jakieś 2 tygodnie . Teraz sam już nie wiem co robić . A jazda multitronikiem jest bardzo fajna . Myślę cały czas nad tą sprawą .

Jeśli ktoś może niech mi jakoś przybliży ceny np. dwumasu itp. Nie orientuje się w tym wszystkim . Czy kupić używaną skrzynie ? No ,ale skąd pewność ,że pojeżdżę na tej skrzyni rok czy dwa lata ? Gwarancji na to nie mam . . .

Dwumas tani nie jest , cena pow. 2 tys, dokładnie sama nie pamiętam. Najlepiej najpierw poprawnie zdiagnozuj auto a nie zamierzasz coś już wymieniać. Wydać nie sztuka. Na kompie nie wszystko wyjdzie, czasem trzeba spojrzeć, coś rozebrać itd.

Skrzynię (jesli idzie w tym przypadku o potencjalną awarię po stronie skrzyni) trzeba obejrzeć mędrca wprawnym okiem i tyle.

Do Bartka masz bliżej niż ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Jest to moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną . Vag został podłączony , było wszystko ok . Barts wymienił mi olej i szarpania ustały na jakieś 2 tygodnie . Teraz sam już nie wiem co robić . A jazda multitronikiem jest bardzo fajna . Myślę cały czas nad tą sprawą .

Jeśli ktoś może niech mi jakoś przybliży ceny np. dwumasu itp. Nie orientuje się w tym wszystkim . Czy kupić używaną skrzynie ? No ,ale skąd pewność ,że pojeżdżę na tej skrzyni rok czy dwa lata ? Gwarancji na to nie mam . . .

ale po co zastanawiasz się już nad inna używaną skrzynią skoro dalej nie wiesz co jest nie tak z twoją ? może to tylko przytkany jeden z filtrów lub przewód olejowy w środku i np wystarczy ją przepłukać i będzie gites.

Skrzynia na stół do Bartka i wtedy będziesz wiedział co i jak. Głowa do góry! :good: i myśl pozytywnie a nie odrazu wszystko w czarnych barwach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :hi:

Po miesięcznym spokoju - znów szarpnięcie :angry:. Po ruszeniu, przy prędkości ok.15 km/h coś gruchnęło pod podłogą i silnik zgasł. Chcąc - nie chcąc, pełen obaw :shocked:, odpaliłem motor i popędziłem do pracy. Popołudniowe podpięcie VAG-a wykazało: "transmission input speed sensor (G182) no signal P0717-000 intermittent" oraz "00526 brake light switch F 36-10 open circuit intermittent". Ponadto w bloku 11 wartości mierzonych CVT - ADP Run, przy temp. ATF 73*C. Dodam jeszcze, że kilka razy podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ESP.

Pytanie do Szanownych forumowiczów: czy to poważne usterki i czy mają one ze sobą coś wspólnego?

Bardzo proszę o podpowiedź, gdyż jazda moim autkiem znów stała się stresująca :strachliwy:

Pozdrawiam Darek62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zajrzeć do sterownika...

00526 skasuj i zobacz czy wraca.

Co do braku adaptacji przy 73*C - tutaj muszę zobaczyć bloki pomiarowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 00526 skasowany.

Póki co pomykam do serwisu, gdzie pół roku temu wymieniany był sterownik - może chłopaki coś doradzą :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S - dzięki za szczere chęci, być może w przyszłości skorzystam :>. Co prawda do Wrześni mam spory kawałek drogi, ale w Swarzędzu mam rodzinkę - tak więc można połączyć przyjemne :pleasantry: z pożytecznym :wink4:

Póki co chcę skorzystać z gwarancji na sterownik, która co prawda wygasła kilka dni temu, ale szefo serwisu zgodził sie na wykonanie usługi w jej ramach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gwarancja została uznana to pewnie, że trzeba z niej skorzystać. Daj znać gdyby znów coś było nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy możecie polecić jakiś zaufany, godny polecenia serwis/ lub człowieka na terenie W-wy lub okolic do którego mogę podjechać aby sprawdził mój automat??

mam podobny problem z szarpnięciami, głównie jak silnik jest rozgrzany :(

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego w okolicy warszawy ,cofnij się post do tyłu i już będziesz wszystko wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie wiedział lub miał coś podobnego. U mnie też szarpie tylko inaczej. Mam samochód prawie rok i zdarzyło się to 5 może 6 razy. Przy ruszaniu na światłach (takie normalne ruszanie) coś przeskakuje, puszczam gaz, dodaje znowu i jedzie normalnie. Nieraz po puszczeniu gazu i naciśnięciu jeszcze raz ponawia się problem od razu, ale jak ściągnę nogę z gazu i dodam ponownie jest już ok, jeżdżę miesiąc lub dwa i znowu. Ostatnio maiłem tak 2 razy w tygodniu. Średnio jeżdżę ok 300km na tydzień. To szarpanie można porównać do gwałtownego ruszania na mokrym asfalcie i moment jak koła złapią suchy - no wszystko drży wtedy. Oleju nie zmieniałem i raczej nie był zmieniany - podobno w tych skrzyniach się nie zmienia. Przejechane jest 210kkm. B6 multitronic z tip tronikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie wiedział lub miał coś podobnego. U mnie też szarpie tylko inaczej. Mam samochód prawie rok i zdarzyło się to 5 może 6 razy. Przy ruszaniu na światłach (takie normalne ruszanie) coś przeskakuje, puszczam gaz, dodaje znowu i jedzie normalnie. Nieraz po puszczeniu gazu i naciśnięciu jeszcze raz ponawia się problem od razu, ale jak ściągnę nogę z gazu i dodam ponownie jest już ok, jeżdżę miesiąc lub dwa i znowu. Ostatnio maiłem tak 2 razy w tygodniu. Średnio jeżdżę ok 300km na tydzień. To szarpanie można porównać do gwałtownego ruszania na mokrym asfalcie i moment jak koła złapią suchy - no wszystko drży wtedy. Oleju nie zmieniałem i raczej nie był zmieniany - podobno w tych skrzyniach się nie zmienia. Przejechane jest 210kkm. B6 multitronic z tip tronikiem.

ATF jednak się zmienia - to może być przyczyna Twoich problemów. Co do dalszej analizy do objawów - sprawdziłbym dwumas (dokładniejsza diagnostyka wymaga przyjrzenia się blokom pomiarowym skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za pytania, ale nie znam się. ATF to rozumiem olej...

Tak - ATF to skrót od Automatic Transmission Fluid. Multitronic używa specyficznego oleju (stosowany tylko w tym rodzaju przekładni).

...a ten dwumas to co?

Dwumasowe koło zamachowe - jednym z jego zadań jest tłumienie drgań i wibracji pochodzących z silnika (w konsekwencji przekłada się to na żywotność skrzyni biegów). 200 000km to bardzo częsty przebieg przy którym ten element się psuje (w przypadku Multitronika, przy skrzyni manualnej żywotność spada do ok. 150 000km). Element montowany na łączeniu skrzyni i silnika (niestety aby go zdiagnozować, trzeba zdjąć skrzynię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten dwumas jest do naprawy czy trzeba kupić nowy? Jeśli do naprawy to ile kosztuje jego naprawa (czy w ogóle się opłaca) wraz z wyciągnięciem skrzyni, a jak nowy to ile kosztuje nowy i wstawienie jego? Jak będę dalej tak jeździł to co się stanie? Istnieje możliwość że zatrzymam się z dziećmi w szczerym polu? Z góry dzięki Bartku za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe można regenerować - firmy zajmujące się tym kasują zwykle od 600zł do 1000zł z różnym okresem gwarancyjnym (6 do 12 m-cy).

Koszt nowego dwumasu to zależnie od wesji silnika 1950 do 2700zł (w Twoim przypadku niestety 2700zł). Jeśli chcesz jeszcze pojeździć tym autem - sugerowałbym nowy. Nie ma jednak co gdybać - trzeba zacząć od diagnostyki bloków pomiarowych i wymiany ATF. Jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy ściągałbym skrzynię i weryfikował stan dwumasu. Zaprosiłbym Cię do siebie ale pewnie dystans 500km Cię odstraszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety błędne podejście i szybko się zemści...

Miesiąc temu dzwoniłem z ciekawości do ASO - zawołali 1200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...