Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Głośna klima-kompresor,łożysko w kole pasowym?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od 4 dni sprężarka klimy zrobiła się nieco głośniejsza niż dotychczas.Auto mam ponad 3 lata i nigdy nic

nie było robione przy klimie.Teraz zaczęła wydawać dźwięki podobne do dźwięku ręcznego młynka do kawy :)

chrobotanie,rzężenie itp.Są to dwy-trzysekundowe tarcia,po czy znowu 2-3 sekundy cisza i tak ciągle.

Gdy dodam obrotów do około 2000 chrobotania nie słychać albo mi się wydaje,sam już nie wiem.

Nie jest to aż tak głośne ale zauważalne skoro moja żona też zczaiła tyen dźwięk...

Aha co najistotniejsze chrobotanie pojawia się tylko przy załączonej klimie,gdy wyłączę natychmiast nastaje cisza...

Gdy podjechałem na nabicie klimy było 4 bar,po nabiciu 7,5 bar-a,czynnika było jeszcze 22g.

I teraz mam pytanie czy da jeszcze uratować się kompresor czy jeżeli warczy przy załączonej to chodzi tu o łożysko w kole pasowym?

Jak można to organoleptycznie to zdiagnozować?Jeżeli ktoś wie jakie to łożysko i jaki nr. ma komresor proszę pisać....

:hi:

Opublikowano

Lożysko w kole pasowym wyje na wyłączonej sprężarce bo wtedy obraca się samo koło a sprężarka stoi u Ciebie jest grubsza robota bo łożysko w samej sprężarce trzeba wymontowac czyli całą rozebrać.

Opublikowano

dzięki gniady.

no tak tylko na włączonej to słychać

czyli spuszczanie czynnika i kupno drugiej

czy po wymontowaniu można wymienić w niej łożysko

i dalej ją eksploatować

czy taka naprawa nie ma sensu...

Opublikowano

Jeżeli to łożysko no to niecała stówa do tego uszczelka+demontaż+ rozbiórka w drobny mak chyba że zrobisz to sam bo jest opis na forum,możesz kupić używkę ale nie znając przebiegu może to być ryzyko bo też może się kończyć łożysko używki chodza po około 300pln.

Opublikowano

pamiętaj o gumkach do kompresora... w warsztacie masz od niedawna temat kolegi Adadur... wszystko ze zdjęciami :good:[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 21:13_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 21:15_________________________________________________możesz mieć inny kompresor ale do tamtego też temat był... chyba BART-S'a :wink4:

Opublikowano

pamiętaj o gumkach do kompresora... w warsztacie masz od niedawna temat kolegi Adadur... wszystko ze zdjęciami :good:[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 21:13_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201531.0[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 21:15_________________________________________________możesz mieć inny kompresor ale do tamtego też temat był... chyba BART-S'a :wink4:

Auto z 2004 więc będzie to samo[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 21:30_________________________________________________Może ktoś podać nr. kopresora sprzed 06.2003. i po 06.2003

Opublikowano

Witam! Od kilku dni u mnie także pojawiły się podobne odgłosy po włączeniu klimatyzacji. W czerwcu ubiegłego roku wymieniałem sprzęgło sprężarki (ori) i wtedy ostatni raz była nabita klima. Jutro jestem umówiony na ponowne nabicie, ale nie wiem czy czasem nie szykuje się jakaś większa robota właśnie ze względu na te dziwne odgłosy :confused4: Czy mogą one być także spowodowane kończącym się czynnikiem w klimie? Mam nadzieję, że nie będę na nowo musiał ładować kasy w łożysko, sprzęgło itp :shocked:

Sprawdziłem także teraz wentylator, bo myślałem że to on ma jakiś związek z tymi odgłosami (jedyny jaki widzę to ten duży na chłodnicy) i sprawa wygląda w ten sposób, ze po odpaleniu silnika, kiedy klima nie jest włączona to wentylator nie pracuje, a te odgłosy ocierania/chrobotania są słyszalne, ale bardzo cicho. Natomiast kiedy włączę klimę to wentylator się załącza i odgłosy się nasilają. Może to jakieś łożysko od wentylator lub coś w tym stylu? Zastanawiają mnie jednak te ledwo słyszalne odgłosy kiedy on nie pracuje :mysli:

Opublikowano

Czy mogą one być także spowodowane kończącym się czynnikiem w klimie?

Napewno nie,bo też tak myślałem ale szybko mi to w serwisie klimy uświadomili...

btw to chyba nasze roczniki aut są najbardziej podatne na te chrobotania-ostatnio wszystkie 04' :thumbdown:

Opublikowano

Dziś odebrałem samochód z serwisu, gdzie byłem nabić klimę itd i okazało się, że winę za te dziwne odgłosy ponosi luźne koło pasowe alternatora. Wymienili i teraz wszystko jest ok :good:

Opublikowano

Dziś odebrałem samochód z serwisu, gdzie byłem nabić klimę itd i okazało się, że winę za te dziwne odgłosy ponosi luźne koło pasowe alternatora. Wymienili i teraz wszystko jest ok :good:

cały czas ci szumiało cz po załaczeniu klimatyzacji

Opublikowano

Przy wyłączonej klimie te odgłosy były bardzo ciche, jak trochę pojeździłem to były prawie niesłyszalne. Dopiero po włączeniu klimy odgłosy znacząco się nasilały.

Opublikowano

Może ktoś napisać nr sprężarek sprzed 06.2003 i po 06.2003

Czi jest jakaś różnica między 1.9,2.0,1.8 itd...

Czy jak ktoś już wcześniej pisał przypasi od passata,skody itd...?[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 21:08_________________________________________________Ile łożysk znajduje się w samym komresorze i ma ktoś numery?

I schemat kompresora?

Opublikowano

Sam przezyłem ten problem na wlasnej skórze...

Luźny pasek na kole to bardzo pozytywna wersja tej historii, ja też na początku miałem luźny pasek na kole i rzeczywiscie taki był.

Istnieje wieksze prawdopodobienstwo że po prostu twoja sprezarka klimatyzacji sie powoli zaciera. Robota z paskiem to tylko ulga na chwile. Potem sprezarka sie zatrze. A jak sie zatrze to czeka Cie koszt rzedu 3 tys zł./ nowa sprezarka(allegro, itp) przepłukanie układu z opiłków żelaza, nabicie itd.

W chwili obecnej tylko kupic nowa sprezarke (koszt od 400 do 2 000 zł)

Nie daje sobie głowy uciac za to co napisalem. To tyle co ja wiem mniej wiecej na ten temat i czego doswiadczam w chwili obecnej.

Mam jednak nadzieje, że w jakis sposób pomogłem i rzuciłem nowe światło.

Pozdrawiam

P.S

Poki klima dziala a sprezarka sie do konca nie zatarła mozna to wszystko uleczyc minimalnym kosztem nowej np uzywki sprezarki.

Opublikowano

do autora watku-

u mnie byl podobny temat z tym ze bylo to slyszalne tylko na postoju po wlaczeniu klimy,

przy okazji wymiany rozrzadu powiedzialem o tym mechanikowi i zlukal ze lozysko na kole od samej sprezarki wydaje te dzwieki, kazalem wymienic i jest super od tej pory.

wiec moze jest nadzieja ze to nie sama sprezarka sie konczy...

Opublikowano

Gdy dodam na postoju obrotów tak do około 1800 to chrobotanie ucisza się do zera

ale gdy nawet podczas jazdy pedał z gazu to przy schodzeniu z obrotów powraca

dzieje się tak od ponad 2 m-cy i na razie nic się nie dzieje

Dlatego pytałem wcześniej jakie sprężarki tj.numery podejdą

Opublikowano

sprawdz sobie to kolo pasowe, bo to moze w tym problem

Opublikowano

sprawdz sobie to kolo pasowe, bo to moze w tym problem

koło odpada-chrobotanie byłoby zaraz po odpaleniu auta

a pojawia się dopiero wraz z załączeniem klimy i tylko wtedy...

Kto po vin poda mi nr sprężarki?

WAUZZZ8E94A176964[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 18:45_________________________________________________Sprężarka wyjęta sprawdzona i jest w doskonałym stanie pod każdym względem...

a burczenie mniejsze ale nadal słyszalne,czyli po podłączeniu sprężarki pod obciążeniem jest barsziej słyszalne...

Mechanik po oględzinach(lokalizował słuchawkami)stwierdził,że możliwy jest napinacz ...diagnoza była na szybko-sobota

który był wymieniany 50 kkm temu(ruville)

Ma ktoś jakieś pomysły?

---------- Post dopisany 30-05-2012 at 20:53 ---------- Poprzedni post napisany 23-10-2011 at 18:16 ----------

A wię po prawie roku przy okazji wymiany rozrządu winne okazało się sprzęgiełko alternatora,jakoś udało się tyle czasu przejeździć.Jeżeli ktoś będzie miał dziwne chrobotanie,popiskiwanie paska przy skręcie kierownicą itp...niech numerem jeden będzie sprawdzenie owego sprzęgiełka,częstej awarii w A4.Sprawdzić jest prosto:należy zdjąć pasek wieloklinowy,zakręcić sprzęgłem kompresora i złapać go.Chwilę po zatrzymaniu powinny obracać się łopatki alternatora.Jeżeli zatrzymają się równocześnie z naszym zatrzymanym sprzęgłem to d*pa blada....mam nadzieję,że napisałem zrozumiale:)

Opublikowano

ja miałem podobny problem, przy uruchomionym silniku a wyłączonej klimie wszystko było ok, problem pojawiał się w chwili włączania klimatyzacji. pojawiało się wtedy dziwne świszczenie, coś takiego jakby się rolka na sprężarce zacierała, bądź kończyła sprężarka klimy. takie podejrzenia miałem. rzecz taka właśnie działa się przy niskich obrotach (a może przy wyższych już tego po prostu nie słyszałem). sprawdzałem pasek, nie był sparciały, czy wytarty, dobrze napięty więc go wyeliminowałem od razu. po wizycie u speca od klimatyzacji powiedział że to na bank nie rolka, ponieważ rolka kręci się cały czas przy uruchomionym silniku a piszczy tylko podczas uruchamiania klimy. obejrzał sprężarkę, jej działanie kładąc się pod autem i powiedział że ona też pracuje w porządku. stwierdził że na 98% to wina paska. a wymieniałem go w tamtym roku. no ale powiedziałem, żeby zamówił. zapłaciłem za pasek 30 zł, wymienił w 10 min i jak ręką odjął. piszczenie ustało

Opublikowano (edytowane)

Witam mam podobny problem mianowicie przy włączonej klimatyzacji coś hałasuje i tak się zastanawiam co najpierw sprawdzić :) jeśli by ktoś miał jakąś radę to będę wdzięczny.

https://www.youtube.com/watch?v=_vwBzE-edZY&feature=youtu.be tak chodzi z wyłączoną klimatyzacją

https://www.youtube.com/watch?v=cZYp4tp5Rs0&feature=youtu.be tak chodzi z włączoną klimatyzacją

Okazało się, że to sprzęgiełko alternatora było przyczyną piszczenia przy skręcaniu.

Edytowane przez jaro_222

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...