Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ C5 A6 1.9 TDI AFN ] Pekniety pierscien czujnika ABS.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze swiecacym sie ABS-em. Kupilem to Audi i ABS juz sie swiecil ale gosc dolozyl nowke ori czujnik. Zamontowalem go najpierw na jedna strone z przodu, ABS nadal sie swiecil wiec wrzucilem go na druga strone ale nadal swiecil wiec dokupilem jeszcze jeden i zamontowalem takze mam na przodzie dwa nowe czujniki ale niestety nic to niepomoglo. Przy montazu zauwazylem ze z lewej strony mam pekniety pierscien wspolpracujacy z czujnikiem ABS , jest on calkiem luzny. Czy to moze byc przyczyna ze ABS sie swieci? Dodam ze jeden czujnik jest Ori gosc dal 150 euro za niego a drugi kupilem w sklepie niepamietam co za firma. Druga sprawa to zauwazylem ostatnio przy ostrzejszym hamowaniu pedal hamulca ucieka lekko w podloge cos jakby ABS sie wlaczal ale przeciez niedziala bo kola sie blokuja. :audi:

Opublikowano

zauwazylem ze z lewej strony mam pekniety pierscien wspolpracujacy z czujnikiem ABS , jest on calkiem luzny. Czy to moze byc przyczyna ze ABS sie swieci?

Tak, warto podpiąć VAG w celu potwierdzenia usterki.

Opublikowano

A ja się podepnę pod temat.

Od początku posiadania A4, po dojeździe np do skrzyżowania, przy niskiej prędkości włącza mi się ABS. Wymieniłem tylny lewy czujnik który wg mechanika był do wymiany lecz to nie pomogło. Po pewnym czasie się do tego masażu przyzwyczaiłem. :kox: Miałem się za to zabrać latem.

Ale dzisiaj właśnie zmieniałem łożysko w tylnym prawym kole, i po wyjęciu półosi zauważyłem to:

20080223oa3.th.jpg

Pękniętą koronkę od ABSu. (przypuszczam, że podobny widok jak u kolegi Andy)

Z tym że chciałbym się teraz zapytać czy to może być przyczyna tego załączania się ABSu i czy takie coś można samo dokupić i ew gdzie.

Dodam że na zegarach żadna kontrolka od ABSu się nie świeci i komputer też nie ma żadnych błędów, a usterka występuje. :rolleyes:

Pozdr.

Opublikowano

Sterownik widzi ten czujnik, ale przy małej prędkości przestają mu się zgadzać impulsy i pojawia się różnica pomiędzy kołami co próbuje skorygować uruchamiając układ. Podobny efekt daje zbyt duże odsunięcie czujnika. Co do pierścienia to z większości przegubów idzie go zbić. Poszukaj zużytego przegubu i sprubuj przełożyć pierścienie. Przy zakładaniu dobrze jest go podgrzać.

Opublikowano

podpiolem wczoraj vaga i wyszly dwa przednie czujniki walniete ale skasowal koles te bledy i kontrolka zgasla. Ale po przejechaniu 100 metrow zaswiecila sie ponownie. A koronke to mam calkiem luzna bo wlozylem srubokret przez otwor czujnika ABS i obracalem ja mimo ze przegob stal w miejscu. Dzis jade po nowa do serwisu i jak sie pogoda poprawi i zona poleci do Polski to rusze z robota. :>

Opublikowano

Witam. Mam podobną usterkę i ostatnio zauważyłem, że oprócz tego, że przy małej prędkości włącza się abs przy hamowaniu - kontrolki nie zapalają się, to jeszcze jak jadę powyżej 130km/h to wtedy zapalają się kontrolki i absu nie ma. Po zatrzymaniu i odpaleniu na nowo wszystko jest o.k. Vag wykazał, że to prawy tył i tak jeździłem bo nie miałem czasu a wczoraj przy dużej prędkości zapalił sie abs i już nie chce zgasnąc nawet po odpaleniu na nowo autka. Vag znów wykazał ten prawy tył i dziś podniosłem auto a tam luz w kole jak cholera. Rozebrałem wszystko i...... nie ma pierścienia od absu. Czy to możliwe żeby wypadł wczoraj jak jechałem?? Pewnie tak bo być może był pęknięty co powodowało załączanie absu przy małej prędkości a wczoraj połamał się całkowicie i wypadł - tak mi tłumaczy kolega mechanik. Moje pytanie to czy idzie dostać taki pierścień bo patrzyłem na razie na allegro i nie ma.....

Opublikowano

Za nowy pierścień w serwisie zawołali 85zł netto. Porażka. Najgorsze jest to, że nie mogę dostać używanego, bo nikt nie chce sprzedać, nie chce im się rozbierać piasty, ściągać zacisku itd na szrotach. [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2008, 08:59 _________________________________________________Kupiłem nowy pierścień za 67 zł oryginał. Można dostać zamienniki też ale są 10zł tańsze więc raczej nie warto.[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2008, 13:43 _________________________________________________Dziś przyszła pora na założenie pierścienia i nie ma z tym dużo roboty. Dobrze jest go podgrzać przy zakładaniu bo wchodzi bardzo ciasno. Udało się go założyć dzięki pomocy kolegi Domela który udostępnił w deszczową pogodę garaż i wszystko działa. Musieliśmy jeszcze wyczyścić czujnik i go trochę dopchnąć bo była zbyt duża odległość między czujnikiem a pierścieniem. Teraz jest ok.

Podsumowując:

Pierścień oryginalny OOOO - 67zł

Trochę pracy - ściągnięcie koła, zacisku, tarczy - przyjemność

Satysfakcja z działającego ABSu - bezcenne....

Opublikowano

Troche pozno odpisuje ale dostalem pierścien gratis uzywka oczywiscie. Wsunął sie na tyle lekko, ze po nalozeniu obracal sie na przegubie więc go zdjąłem i ścisnąłem lekko na ksztalt jajka i jeszcze raz zamontowalem. Po ruszeniu autem po okolo kilku metrach ABS przestal swiecic i tym sposobem problem z glowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...