Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Czyżby to poduszka silnika?


denveco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem i nie wiem gdzie go szukac. Otoz przy ruszaniu zarowno na 1 biegu jak i na wstecznym cos puka z przodu po prawej stronie. Jak szarpie silnikiem w trakcie jazdy wciskajac i puszczajac sprzeglo to tak samo. Stukanie tez slychac jadac na duzych nierownosciach bo na malych stukania nie slychac. Sadzilem ze to wahacze ale po ich wymianie (ktore i tak sie kwalifikowaly do wymiany) stukanie dalej slychac. Ustawiajac geometrie po wymianie koncowek drazka dalem odrazu auto na szarpaki ale to nic nie wykazalo. Czy mozliwe ze to ktoras poduszka silnika umarla?? Diagnosta tez nie jest pewien ale podpadajaca jest dla niego prawa przednia (siedzac w aucie). Poradzcie. Dzieki za porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przeguby czy nie maja luzu, dodatkowo rozwniez poduszki pod silnikiem bercha spróbuj podwazyc moze cos wyjdzie.Mi kiedys ta od skrzyni sie poluzowała i stukała wie moze u ciebie wyjdzie ale na kanał bedzie trzeba zajechac:) swoja droga od kad mam audi to wkurza mnie to zawieszenie:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta tez nie jest pewien ale podpadajaca jest dla niego prawa przednia (siedzac w aucie)

Miałem tak samo :prawa poduszka silnika jak twierdziło dwóch różnych diagnostów "trochę słaba" a okazało się po demontażu, że całkiem była

urwana od spodu (i pusta bez oleju) więc wymieniłem na nową i spokój ( nie polecam żadnych tanich zamienników tylko nowy oryginał lub

ewentualnie w dobrym stanie używkę).

U mnie był dodatkowy objaw : przy ruszaniu ostro na wprost pod wzniesienie stkanie/trzaskanie z prawej strony i prawe koło podrywało(podskakiwało)

jakby amor nie trzymał.

Dla pewności możesz klasyczny test zrobić:

1.maska podniesiona

2.ręczny zaciągnięty

3.na 1-ce próbujesz ruszyć ostro ale z wyczuciem żeby sprzęgła nie uwalić

4.jak poduszka nie trzyma to silnik będzie skokowo podskakiwał wyraźnie do góry

Niezależnie od powyższego, pomimo podobnych objawów może też coś być nie tak z poduszkami sanek silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta sprawdzal luz na poloskach i jest w normie, delikatny a nie na sztywno, tak wiec przeguby raczej odpadaja. Szarpaki tez nic nie pokazaly. Jedynie co to prawa przednia poduszka silnika. Ogolnie to jesli juz chcialem wymienic wszystkie poduszki ale troche kasy na to pojdzie. A mam za soba wymiane wahaczy takze musze puki co pojedyno. A i tak nie wiem czy to akurat bedzie to przyczyna tych stukow. A czy samemu da rade wymienic poduche?? Bo z tego co widzialem to trzeba odkrecic tylko jedna srube. Czy to bardzo klopotliwa sprawa?? (Nie sadzilem ze w poduszkach od silnika jest jakis olej, myslalem ze to tylko guma) Te 4 poduszki to sa jednakowe?? Jaka kupywac w moim przypadku prawa przednia, zeby w sklepie wiedzieli co mi dac i jaka firma??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej samemu sprawdzić dokładnie numer na poduszce(o ile jest oryginał), którą masz w aucie i po tym numerze kupić w sklepie.

Dosyć konkretnie i miarodajnie można sprawdzić sobie jaki element katalogowo pasuje do Twojego pojazdu na stronie INTERCARSU

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_ulubione_sklep.php?msg=Twoje_pojazdy&wit=SKLEP&notitle=1&menu=ULP

oraz

w ogólnodostępnym katalogu( po zarejestrowaniu się) :http://www.vagcat.com/

W Intercarsie co do poduszek silnika (u Ciebie powinny być dwie takie same lewa i prawa typu olejowa - tak zwana hydropodstawa 8D0199379K)

najlepiej kupić Lemfordera ewentualnie Corteco lub Febi).

Jest na Forum opis wymiany poduszki ale ja za PLN 50zł dałem mechanikowi do wymiany bo bez kanału to stwierdziłem że szkoda samemu

się z tym szarpać ( to nie jest kwestia jednej śruby tylko łapę pod silnikiem trzeba jeszcze odkręcić - tak było u mnie a nie wiem jak jest

w Twoim trochę większym i cięższym silniku).

"Te 4 ry "to są ale oprócz poduszek silnika, tak dokładnie to tuleje metalowo gumowe sanek(kołyski silnika) .Trochę źle je nazwałem jako poduszki

ale tak w katalogach czasami są tez nazywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak by pewnie bylo naj lepiej, wyciagnac i pojechac ze wzorem poduchy kupic. Skoro wahacze wymienilem z ojcem na kanale bez mechaniora to i sadze ze z poducha tez nie bedzie problemu wymienic jej samemu lub z pomoca. Cena lemfordera jest nie mala czyli w przedziale 150 - 180 zl (allegro) Wsciekne sie jak okaze sie ze to nie poducha a cos innego. Tak jak sadzilem ze to wahacze i wymienilem caly zestaw a puka dalej i pieniadze w bloto. Choc nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, zawieche mam jak talala bo sie nadawala juz do wymiany. Ale mimo wszystko stukanie dalej mam i to mnie drazni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu, co by nie zakładać nowego. Problem podobny, chociaż nie słychać żadnego pukania. Do rzeczy, w związku z ostatnimi naprawami ściągnąłem przód auta i poruszając silnikiem zauważyłem, że poduszka silnika po lewej stronie (stojąc od przodu) strasznie "chlupocze". Wiem, że są to poduszki olejowe i to zapewne ten olej, ale 2 poduszka takich dźwięków nie wydaje i jest o wiele stabilniejsza. Silnik na wolnych obrotach wpada w delikatny rezonans, ale nie przenoszą się te drgania na cały samochód. Co więcej przy prędkości od 60 do 80 km/h te drgania robią się znacznie silniejsze (powyżej 80 ustają) i telepie całym autem (nie zależnie od obrotów i biegu, chociaż na 4 biegu czuć je mocniej a przeciągając na 3 wydają się one słabsze). Porównać można je do skrzywionej felgi. Koła wyważone, na próbę zakładane z innego auta drugie, nawet przekładałem całą półośkę z przegubami, ale to nie przyniosło żadnej poprawy. I teraz nie wiem czy kupić poduszkę czy nie, jak kupić to tylko lemf... bo te toprany itp. to raczej dziadostwo. Wyczytałem na forum, żeby wymieniać komplet zawieszenia, ale koszt makabryczny a i po co wywalać tyle kasy w auto z 95 roku jak okaże się, że to nie to. Do mechaników już nawet nie jeżdżę bo to ogólnie partacze i wymienili by najlepiej wszystko na nowe, a jak nie zrobią to i tak mają to głęboko w d... Jedyny ratunek w Was, drodzy Forumowicze :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobny problem z pukaniem, jest prosty sposób na sprawdzenie poduszki silnika, skręcić kołami i z wyczuciem kopnąć w oponę, potrzeba do tego zabiegu dodatkowych par oczu. Kopiąc w opnę patrzymy się na poduszki czy nie mają zbyt wielkiego luzu.

Poduszek jest 3

poduszka silnika prawa Nr 8D0199382L 200ZL LEMFORDER

poduszka silnika lewa Nr 8D0199379J 180ZŁ LEMFORDER

poduszka silnika przednia Nr 8d0199339F 18ZŁ LEMFORDER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm dziwne, bo u mnie autem tez telepie przy predkosci powyzej 60 kmh a przy 70 km/h ustaje. To takie telepanie jak kolega napisal jak by felga byla skrzywiona albo nie wywarzone kola. No i u mnie to pukanie wystepuje; majac auto na biegu w trakcie jazdy np na 1 biegu, wciskam gaz puka, puszczam gaz puka, wciskam puka, puszczam puka i tak bez konca. Na wiekszych nierownosciach takze puka. To poducha czy nie poducha bo nie wiem co mam robic. I czy idzie samemu je w kanale wymienic??[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 11:22_________________________________________________A wiec sprawa wyglada nastepujaco. Jestem po wymianie prawej poduszki silnika i... stukanie przy ruszaniu i jazdzie po nierownosciach jak reka odjal. Nie zwrocilem uwagi czy przy predkosci 60 km/h zaczyna telepac autem czy tez nie. Przy trzesieniu stara poduszka chlupotal w niej olej tak wiec to sie przyczynilo do pukania. Kupilem poduszke nie pamietam jakiej formy za 135 zl, byla tez gorsza za 85 zl. Sadze ze ta poducha spokojnie wystarczy do konca zywota auta. Tak wiec wszystko sie juz wyjasnilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze u mnie pukalo wyraznie z przodu prawej strony. Ale juz poducha swymieniona i jest cisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat,u mnie dzieje się coś takiego,że podczas ostrzejszego przyspieszania pojawiają się drgania,czasami wydaje się,że drga całą budą,a czasami jakby tylko w okolicach tylnego lewego koła. Dodatkowo na wolnych obrotach jest odczuwalne delikatne drganie,wibrowanie,tak jakby to właśnie od silnika. Początkowo myślałem,że to objawy skrzyni (tip) ale teraz zastanawiam się właśnie nad poduszkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...