Grzegorz76 Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Witam. Od czasu zakupu wymarzonej A4 minęło już 3 lata a zadowolenie z posiadania OOOO quattro odeszło w siną dal. Została tylko niemoc i totalne rozczarowanie i nawet nie z tego, że wydałem prawie 2gie tyle za ile kupiłem to auto ale to, że nadal nie wiem o co w tym żelastwie chodzi. Może opiszę w skrócie co się dzieje: - auto coraz głośniej klekocze (bez wzg na temp słychać klekot wyraźnie w kabinie, najbardziej od strony kierowcy) - auto zimne nie jedzie - auto w 1/2 temp czasami przyspiesza - auto gorące ma problem z ruszaniem z miejsca (takie słabe z dołu), jakieś koszmarne szarpanie przy ruszaniu przy skręconych kołach - przyspieszanie wygląda następująco, do 2tys nic, od 2-3 szarpie mocą, powyżej 3 nic - migotanie kontrolki ładowania połączone z wyłączaniem się pracującej klimatyzacji (gaśnie cały panel klimy) - po włączeniu zapłonu spod środkowego panelu słychać jakieś brzęczenie (jakby mały silniczek) - z miejsca gdzie są bezpieczniki co jakiś czas słychać prztykanie jakiegoś przekaźnika co wiąże się ze gwałtownym spadkiem mocy silnika - biegi haczą jak cholera - trzęsie podczas jazdy na gładkiej nawierzchni, czasem bardziej, czasem mniej, czasem wcale. - podczas hamowania z wysokich prędkości telepie całym przodem, aż strach hamować(jakby się miało zaraz coś urwać) Kiedyś musiałem gwałtownie zahamować z dużej prędkości i całe szczęście, że trzymałem mocno kierownicę bo auto zdecydowanie chciało sobie uskoczyć w bok. - pedał hamulca miękki jak ciepłe kluchy, mimo wymiany wszystkich klocków ATE, przednich tarcz ATE, odpowietrzenia układu. - masakryczne zachowanie w zakrętach, auto chce wyjechać przodem a po chwili zarzuca tyłem (wymienione wszystkie przednie wahacze na Lema, łączniki przód i tył TRW, tylne amory monroe. Opony nówki Klebera. Moją starą Vectrą B wchodziłem 2 razy szybciej w zakręt i nic się nie działo. - kąt wtrysku, tutaj dopiero jest jazda! Ustawiony na 1ATDC podczas pracy na jałowym (np jak stanę na światłach) rzeczywisty kąt wtrysku zaczyna sobie wędrówkę i tak : kiedyś zmierzał sobie do 4BTDC a teraz to już jest ok 8BTDC. - no i na koniec oczywiście hechłanie silnika na ciepłym zanim odpali Oczywiście wszystkich usterek nie wymieniam bo z niektórymi się da żyć i wynikają z wieku auta. Proszę o pomoc, lub namiar na kogoś skądkolwiek w Polsce, kto mi pomoże... Dobranoc.
darek Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Z tego co piszesz to masz do sprawdzenia cały silnik.Tam lubią się wycierać wałki rozrządu lub wypadają dźwigienki z popychaczy.Pompa wtrysku też chyba coś nie tak skoro nie trzyma ustawień kąta wtrysku.Do sprawdzenia wszystkie poduszki silnika i skrzyni co może być powodem złego wchodzenia biegów.Alternator do sprawdzenia.Widzę,że wymieniałeś klocki i tarcze.Do sprawdzenia jakie mają bicie jak są zamontowane gdyż wina może być piast.Do sprawdzenia całe tylne zawieszenie.
arto19 Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 kolego poprostu znajdz dobrego mechanika od 2.5 i tylko od 2.5 TDI. Jak chcesz to dam Ci namiar do chłopa ode mnie z podkarpacia jest super i w miare tani pracuje zawodowo w serwisie VW. U mnie tez czasami zatelepie budą ale wiem że poduszka jest do wymiany lewa chyba i na 100 % maglownica do regeneracji. Sprawdz poduszki i luz na przekładni zrób zbiezność w serwisie bo w passat i A4 A6 jest krzywa zbierzności i nie każdy mechanik/serwis jest w stanie to zrobić. Z Twoich postów wychodzi ze regenerowałeś pompę. Ustaw porządnie rozrząd. U mnie pompa też szalała z kątem wtrysku mimo regeneracji wywalało błędy kąt początku tłpoczenia itp. (nie chciał jechać w ogóle palił z 10 l teraz 6,3 na trasie miasto 8,5 - 9) po złym ustawieniu rozrządu po ustawieniu wymianie filtrów jest ok, ciągnie super od 1600 czyli książkowo przebieg ori 240 tkm. Co jeszcze o brzyczenie to chce do ciebie zagadać silniczek od klapy nawiewów też da sie zrobić było na forum. Pamiętaj o tankowaniu powinieneś jeźdzć z paliwkiem w baku powyżej 1/2 baku sprawdź też pompkę w baku. Klekotanie to albo ze źle ustawionej pompy albo już wtryski leją albo wałki masz do roboty plukanie silnika wyciągnij wałki przy okazji sprawdź i koniecznie sprawdź popychacze odmę, podstawę filtra oleju. Ogólnie to ktoś spartolił robotę w Twoim AKN! To nie są złe silniki poprostu jak ktoś nie ma głowy to niech nie wkłada łap tam gdzie nie trzeba.
SotoM Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 z tym przestawianiem kąta wtrysku to sadze ze przeskakuje na rozrzadzie.... kolega wyzej dobrze pisze - klepanie w motorowni - trzeba było by wyjac wtryski,zdemontowac pokrywy i zpr. wałki,krzywki i hydraulike. krzywki potrafia wypadac-wysypane roleczki lub kucniete hydrosztosy...nie raz z czyms takim sie spotkalem. miekki pedał hamulca - badanie na rolkach pokaze siły hamowania - jesli hamulec lapie skrajnie na 99% pompa hamulcowa do wymiany. bicie na pedale przy hamowaniu - prawdo podobnie pedały zmieniając tarczochy nie wyczyscili dobrze piast co wplywa na ulozenie tarczy na piascie nie lezy równolegle na pelnej powierzchni piasty tylko pod ukosem co spowoduje bicie w trakcie hamowania. co do tanczenia auta na zkretach - jests pewny ze wymienili ci te czesci...?? moze wyczyscili aby wygladało jak nowe... bo to nie ma bata nowe amory z tylu to auto nie ma prawa myszkowac tyłem i do tego wypadac z zakrętu... w trójmiescie jest bardzo duzo fanatyków aut grupy VAG. moze ktos ma jakiegos znajomego-furumowicza który by ci fure ogarnał... dziwie sie ze skoro tyle kasy juz w to auto włozyłes - ja na twoim miejscu bym pojechal do ASO na sprawdzenie auta. trudno zapłacisz za spr. ale przynajmniej bedziesz wiedział co masz do zrobienia. nie musisz sie decydowac na robolte w ASO chyba ze sie dogadasz z doradca serwisowym o jakis rabat na robote. nie koniecznie czesci ori musisz montowac. kupujesz zamieniki i dostarczasz im z tym ze nie dostajesz gwaracnji wtedy na usluge...
Gość Zyziek15 Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 co do hamulców,to tarcze i klocki to nie wszystko.zalej nowy płyn hamulcowy,gdyż stary mógł już stracić właściwości.sprawdź stan przewodów met-gumowych na podnośniku podczas hamowania
danielom Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 ja bym jeszcze sprawdzil podcisnienia bo skoro hamulec kiepski i jeszcze dziwnie motorownia reaguje to moze cos nie tak z vaacum pompa i podcisnienie slabnie?
przemek4net Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 nawet nie czytalem do konca (brak logow) wiec przyjmuje, ze cos w silniku kuleje.... silnik jest drogi w naprawach i nakomplikowany (przerasta mechanikow od klockow hamulcowych) ale wyposazony w calkiem wartosciowy mechanizm diagnostyki komputerowej (hasla vag-com, logi) - znacznie wiecej niz przeczytanie kodow bledow do czego ograniczy sie wiekszosc "mechanikow od klockow" sa nastepujace mozliwe scenariusze: - bedziesz mial blondynkowe podejscie do auta, odwiedzisz tuzin mechanikow od klockow, zostawisz $$$ z mizernym efektem - zachowasz sie jak brunetka, kupisz kabelek, zdiagnozujesz furaka i ocenisz a) co jest uwalone co da sie "pod blokiem" naprawic (w stylu ustawic kat wtrysku) c) z czym trzeba isc do mechanika (weryfikacja diagnozy/kosztorys + ew. naprawe) - bedziesz szczesliwa blondynka, ktora mimo, ze nic w aucie specjalnie nie kuma to trafi na kompetentnego mechanika co skasuje za uczciwie i kompetentnie wykonana naprawe Nie nalezy wykluczyc scenariusza pt "silnika nie oplaca sie naprawiac" (nie zachecam do zlomowania auta ale mozliwe, ze silnik lepiej wymienic) Abys wiedzic o co chodzi ($$$) to wymienie kilka mozliwych niedomagan: - wymienia walkow + rozrzadu + robota: z 5-6 kola - naprawa pompy vp44: z 2.5 kola - naprawa turbo: 1200 - wymiana wtrysku sterujacego: 1200??? drobiazgow jak przeplywomierz, uszkodzone gniazda zaworow...juz zliczac nie bede.... Gdyby silnik wymagal 10kola to wiadomo, ze szkoda przy nim rak brudzic (swap).. ale aby to ocenic trzeba wiecej co sie ma... Pozdrawiam, Przemek c
Grzegorz76 Opublikowano 5 Września 2011 Autor Opublikowano 5 Września 2011 Witam, dzięki za zainteresowanie moim problemem Panowie. Wrzucałem kiedyś fotki wałków i podobno jeszcze całkiem zdrowe, pompa była już wymieniana na regenerowaną, turbo tłoczy prawidłowo, może ciut za późno wstaje ale ciśnienie daje prawidłowe. Ja Panowie tego sam nie ogarnę, nie mam już na to sił, wolałbym dać auto komuś kto się naprawdę na tym zna, kto zajrzy, ustawi, skontroluje i ogłosi "wyrok". Odpada na pewno mój miejscowy serwis psu na budę (banda dzieciaków ze śrubokrętami), więc jeżeli jakieś kroki mogę podjąć to tylko oddać to w jakieś prywatne dobre ręce... kolego poprostu znajdz dobrego mechanika od 2.5 i tylko od 2.5 TDI. Jak chcesz to dam Ci namiar do chłopa ode mnie z podkarpacia jest super i w miare tani pracuje zawodowo w serwisie VW. Prośba do Ciebie arto o namiar na tego mechanika, trochę daleko ale nic nie poradzę... No chyba, że znacie jeszcze jakiś "dobrych rzemieślników od 2.5" bliżej Torunia to bardzo bym prosił o namiary. Z góry dzięki.
Arturoo Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 standardowo problem jest tylko z mechanikiem nie z motorownią ,mam niestety ten sam problem kolego [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 12:23_________________________________________________ http://www.autodanecki.pl/index.html warsztat ,który mi polecono niedawno ,jeszcze tam nie byłem więc nie mogę być obiektywnie oceniającym
Grzegorz76 Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 ja bym jeszcze sprawdzil podcisnienia bo skoro hamulec kiepski i jeszcze dziwnie motorownia reaguje to moze cos nie tak z vaacum pompa i podcisnienie slabnie? A wiesz, że koleś, który mi robił zawieszenie też zwrócił na to uwagę? Bo rozumiem ta vaacum pompa jest składową częścią pompy hamulcowej i odpowiada za podciśnienie, które porusza tymi wszystkimi zaworkami od turbiny, EGR itp?..., zgadza się?[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 21:34_________________________________________________ standardowo problem jest tylko z mechanikiem nie z motorownią ,mam niestety ten sam problem kolego [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 12:23_________________________________________________ http://www.autodanecki.pl/index.html warsztat ,który mi polecono niedawno ,jeszcze tam nie byłem więc nie mogę być obiektywnie oceniającym Dzięki Artur za namiar, zadzwonię i zapytam ile by chcieli za diagnozę...
Arturoo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Dokładnie ta pompa odpowiada za podciśnienie w samochodzie ,wysterowywuje wszystko co potrzebuje podciśnienia : gruszke ,serwo ,zaworki n18 ,n75 . O tej firmie (z linku wcześniejszego)wiem tyle ,że robią pożądnie diesle v6 i lubia silniki 2.7bit
Grzegorz76 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 Dokładnie ta pompa odpowiada za podciśnienie w samochodzie ,wysterowywuje wszystko co potrzebuje podciśnienia : gruszke ,serwo ,zaworki n18 ,n75 . O tej firmie (z linku wcześniejszego)wiem tyle ,że robią pożądnie diesle v6 i lubia silniki 2.7bit A jak zdiagnozować usterkę pompy podciśnienia, jechać na rolki zbadać hamulce czy jak?
Arturoo Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Vakuometr albo jakos tak sie nazywa ,podpinasz sie na wyjsciu z pompy i masz czarno na bialym w dobrym warsztacie Ci to sprawdza za czteropak zlotego napoju , ewentualnie szukalbym nieszczelnosci na przewodach tych gumowych w oplocie albo do sprawdzenia serwo ,czy nie przepuszcza Pompa na pierwszy ogień do sprawdzenia
a4bydgoszcz Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 widze ze jestes z brodnicy mam dwoch mechanikow w bdg jeden robi audice tylko drugi specjalizuje sie w 2.5 obydwoje nie sa tani ale sa dobrzy i trzymaja marke. lepiej sie kopsnac do bydzi niz na dol polski. kumpel to pedant straszny ma wypucowana swoja sztuke na maksa i byle komu by nie dal takze z czystym sercem moge ci ich polecic
Grzegorz76 Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 widze ze jestes z brodnicy mam dwoch mechanikow w bdg jeden robi audice tylko drugi specjalizuje sie w 2.5 obydwoje nie sa tani ale sa dobrzy i trzymaja marke. lepiej sie kopsnac do bydzi niz na dol polski. kumpel to pedant straszny ma wypucowana swoja sztuke na maksa i byle komu by nie dal takze z czystym sercem moge ci ich polecic Możesz podać namiar do tego od 2.5?Z góry dzięki. Pozdrawiam.
baraka Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 sprawdz czy nie masz podejrzanych spawów od spody auta,byc moze to składak,pospawane dwie audice.Tak sie czasem zdaza
a4bydgoszcz Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 607658767 oplawiec mechanik 2.5. bydgoszcz ul nastrojowa koles ktory robi tylko audice nic innego nr nie mam osobiscie ale moge wytlumaczyc jak dojechac
Grzegorz76 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 607658767 oplawiec mechanik 2.5. bydgoszcz ul nastrojowa koles ktory robi tylko audice nic innego nr nie mam osobiscie ale moge wytlumaczyc jak dojechac Dzięki, jakoś sobie poradzę.
Arturoo Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 sprawdz czy nie masz podejrzanych spawów od spody auta,byc moze to składak,pospawane dwie audice.Tak sie czasem zdaza a co to ma do rzeczy panie kolego?
Grzegorz76 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 Zapewniam, że auto jest w jednym kawałku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się