Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Do BMW widziałem zestawy ale pokaż mi do audi ?

Co do wylączenia np w Katowicach Dynosoft 200zł jak dzwoniłem .

robiłem to w BMW, ale do audi może się spytać tam gdzie kupuje się do bmw ,mogą taki zestaw dorobić noł problem..... :wink:

Troszkę z dołu będzie gorzej się zbierać ale spokój na wieki.

Jedni mówią tak drudzy że nie ma różnicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Najgorsze jest to ze wymiana na nowy nie gwarantuje ze pochodzi to 30tys czy 50tys czy wiecej. a koszt jednak spory. Najlepiej wywalic i przy okazji zająć sie EGR :) dorobic pewnie dorbia zaslepki ale trzeba im bedzie wyslac kolektor. Chyba ze ktos ma na zbyciu jakis stary bo uziemic auto troche szkoda.

tutaj troche na ten temat.

Klapki w kolektorze ssącym to rozwiązanie, które od dawna jest stosowane w większości silników, zwłaszcza wysokoprężnych. Zdecydowana większość użytkowników starszych samochodów przeklina to rozwiązanie. Oto przyczyny problemów i dostępne sposoby ich rozwiązania.

1. Do czego służą klapy?
W zależności od konstrukcji silnika klapy mogą pełnić następujące funkcje:
- współpracują z układem EGR
- poprawiają elastyczność silnika w określonym zakresie obrotów
- redukują zjawisko turbo dziury
- zabezpieczają silnik przed „rozkręceniem się” na ekstremalnie wysokie obroty w razie awarii turbosprężarki
- łagodzą wibracje silnika podczas jego wyłączania

2. Typowe usterki klap
- Z biegiem lat oski na których zamocowane są klapy wycierają się i kolektor traci szczelność. Ma to negatywny wpływ na pracę silnika i może być przyczyną zapalania się kontrolki check engine.

- Klapy mogą blokować się w jakimś położeniu, co zaburza prace układu dolotowego, powoduje spadek mocy i zapalnie się kontrolki check engine.

- Klapy mogą obluzować się, a ich fragment może zostać zassany przez silnik, co zwykle prowadzi do uszkodzeń układu zaworowego (zazwyczaj dzieje się to wtedy, gdy klapy zatną się w pozycji przymkniętej, a silnik pracuje pod obciążeniem i wzrasta ciśnienie doładowania).

3. Rozwiązanie pierwsze: wymiana kolektora
Najłatwiej i najlepiej wymienić zużyty kolektor na nowy. Problemem jest oczywiście jego cena. W większości przypadków nowe kolektory dostępne są wyłącznie „w oryginale” i zazwyczaj tylko w ASO. Ceny – od 2 tys. zł w górę. Czasem oczywiście trafiają się okazje w internecie.

5. Zaślepki
Użytkownicy starszych egzemplarzy samochodów, którzy ze względów finansowych nie mogą pozwolić sobie na wymianę kolektora, podejmują zwykle decyzję o usunięciu klapek.
W niektórych modelach samochodów możliwy jest demontaż samych klap z pozostawieniem osiek na miejscu. W innych trzeba zdemontować cały układu i zastosować w jego miejscu zaślepki.

6. Podsumowanie
Każdy wie, że najlepiej kupić nowy, oryginalny kolektor, ale ze względów finansowych trzeba cieszyć się z faktu, że istnieją także jakieś tańsze rozwiązania. Ewentualne niedoskonałości każdego z nich i tak są mniejszym złem niż oberwanie klapy i zniszczenie nią wnętrza silnika.

Edytowane przez Gibons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki a tak z innej beczki...przyszedł czas na kontynuację ubezpieczenia jak kształtują się ceny ewentualnie czy nazwa firmy ubezpieczającej ma dla Was większe znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO zależy czy chcesz samo OC czy razem z AC. Warto tematem zainteresować się jak najwcześniej i podzwonić do kilku ubezpieczycieli. Sam byłem w szoku jak bardzo potrafią zejść z ceny żeby tylko złapać klienta. Zresztą był na forum o tym temat, jest też u nas chyba kilku agentów ubezpieczeń.

Ja osobiście mam OC + AC w Liberty Direct.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dany moment oferta PZU na OC+AC od wartości auta 53 tys zł to 2900 w tym ubezpieczenie zniżek i stała wartość.

Edytowane przez Kaju77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dany moment oferta PZU na OC+AC od wartości auta 53 tys zł to 2.9 w tym ubezpieczenie zniżek i stała wartość.

2.9 tys czy procenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2900 złotych dla ścisłości

Sporo. Ja odnowiłem moje tydzień temu i zapłaciłem coś około 460 euro. To sporo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie też do końca miesiąca muszę ubezpieczyć auto. Teraz miałem w Warcie full, OC, AC, NW i assistanse na terenie Europy chyba do 1000 km (dokładnie nie pamietam). Fakt jestem z mamą współwłaścicielem dla zniżek i płaciłem za rok 2600 zł. W przyszłym tygodniu muszę pojechać, zobaczymy co mi zaoferuja w tym roku

Wysłane z mojego Nexus 5 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie te PZU d*py nie urywa...ja tez mam max zniżek na OC+AC.

€15000

I to jest dobra oferta[emoji10]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ubezpieczalem w tamtym roku to w PZU bez assistanse wyszło babce 3300. Jak stoi Warta z wypłacania odszkodowań nie wiem, ale firma trochę lat już jest na rynku, wiec jakoś tak człowiek pewniej się czuję.

Wysłane z mojego Nexus 5 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myślę że nazwa firmy nie ma aż tak wielkiego znaczenia w końcu fundusz gwarancyjny nie pozwolił by na działalność tak wielu ubezpieczalni na rynku. Co do wypłaty zawsze można się odwoływać...badam rynek dalej!

Edytowane przez Kaju77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos wypłat, to kolega walczy już pół roku z firmą inter risk. Miał kolizje z nie swojej winy i inter risk, w której ubezpieczony był sprawca robił mu straszne problemy. Od wyceny auta po przelew kasy na konto. Auto wycenione przez rzeczoznawce na 16 tys wycenili na 8 tys. Jednym słowem masakra

Wysłane z mojego Nexus 5 za pomocą Tapatalk 4

Edytowane przez Cocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aż taką abstrakcje raczej nie mam zamiaru się pchać...fakt jest jeden łatwo się bierze, ale ciężko oddaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie przy wyborze ubezpieczenia ważne jest czy z AC naprawa jest wyliczana na ori częściach czy na zamiennikach czy jest liczony udział własny, w tym roku ubezpieczyłem w Gothaer zapłaciłem 1813zł od kwoty 57000 na ori częściach naprawa w aso i bez udziału własnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycja od agenta:

suma ubezp. 53017zł.

zakres ac all risk( od wszystkiego)

100% sumy ubezp. przez rok

suma ubezp. nie ulega pomniejszeniu po wypłacie odszkodowania

serwis

auto zastepcze na cały okres naprawy w serwisie po szkodzie

udział własny brak

ochrona zniżek w oc i ac

składka jednorazowo 2819

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...