dropsec Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Witam, Od pewnego czasu słyszę dziwne chrobotanie, które słychać tylko w środku (wewnątrz samochodu) gdzieś z za deski rozdzielczej (może spod maski). Nie słychać tego od zewnątrz po podniesieniu maski (ponieważ praca silnika jest głośniejsza niż ten chrobot). Dodatkowo przy gaszeniu auta to chrobotanie słychać mocniej tak przez 1 sekunde po zgaszeniu. Ostatnio także miał problemy z zapaleniem - tzn. na rozgrzanym silniku zapalam a on gaśnie, dopiero jak silnik lekko ostygnie (około 10 minut) to zapala normalnie. Ten chrobot dochodzi tak jakby zza radia lub z tych okolic. Czy ktoś jest w stanie mi coś wskazać ?
ciahciah Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 To chrobotanie lub bulgotanie to może być powietrze w nagrzewnicy, a to że nie chce zapalać jak jest gorący może oznaczać problem z uszczelką pod głowicą, sprawdź czy na korku wlewu oleju nie ma kakaa i czy w zbiorniczku płynu chłodzenia nie ma śladowych ilości oleju, obserwuj stan płyny chłodzenia czy nie ubywa i stan oleju czy też nie ubywa i czy z rury nie dymi na biało lub inny kolor Sprawdź czy podłoga/dywanik z przodu nie jest mokry, czy nie cieknie ci z trójnika ze świecami do podgrzewania płynu który znajdującego się za głowicą, bardzo podejrzana jest sprawa że silnik rozgrzany nie chce zapalić, zrób logi i odczytaj błędy
dropsec Opublikowano 15 Września 2011 Autor Opublikowano 15 Września 2011 Rzeczywiście to chrobotanie brzmi jak bulgotanie, tylko co oznacza "powietrze w nagrzewnicy" co z tym zrobić ? co do reszty sprawdzę to dokładnie (niestety za kilka dni bo wyjechałem) i odezwę się z wynikami.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 23:31_________________________________________________Właśnie sprawdziłem stan płynu chłodzącego i ... okazało się że jest PUSTY ! Nie wiem jak długo tak jeźdzę, ale na ściankach tego pojemnika na płyn od wewnętrznej strony są takie jakby ze starej farby pozostałości która odchodzi od ścianki pojemnika, na dole też leży trochę tej "starej farby". Czy tylko uzupełnić płyn czy podjąć inne kroki ? I co z tym powietrzem w nagrzewnicy ?
semi281 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Dolej wody destylowanej, pojeździj trochę i zrób test na obecność co2 w płynie, warsztaty te większe powinny mieć urządzenie do tego potrzebne. Jeżeli znajda co2, głowica do góry i trzeba zobaczyć co się dzieje, uszczelka czy może jakieś mikropęknięcie. Aha, sprawdź też czy przewody gumowe nie są twarde po jeździe, jeżeli tak, to jestem pewny że masz przedmuch do układu chłodzenia. Niedawno przerabiałem ten temat.
damian81Z Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 dolej plynu do max i obserwuj ,musi gdzies uciekac,albo na zewnatrz albo do oleju,a ta stara farba to moze byc osad z plynu szczegolnie z czerwonego sie to robi taki kolor rdzy
dropsec Opublikowano 15 Września 2011 Autor Opublikowano 15 Września 2011 Dzięki, w takim razie tylko pytanie zalać samą wodą destylowaną czy też odrazu płynem np. g12+ ? Faktycznie ten osad jest pomarańczowy. Jeśli zaleję wodą, a okaże się że nie ucieka, to aby dolać płynu będę musiał upuścić tą wodą destylowaną (czy to zrobie sam-czy do mechanika?) Jutro sprawdzę te przewody.
cowboy1 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 jak z ogrzewaniem,weze wodne sa twarde?
dropsec Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Czy chodzi o te węże które idą od pojemnika na płyn chłodzący ?
cowboy1 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Chodzi o waz od głowicy do chłodnicy
dropsec Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 Ok, więc wąż jest ciepły i miękki. Wody destylowanej w pojemniku nie ubyło jak narazie (przejechałem około 80 km narazie). Dywanik nie jest mokry. Z rury nie dymi na biało. Objawy które są nadal to chrobotanie (bulgotanie) + samochód gaśnie po 0,5 sek, ale nie ma na to reguły, czasem 5 razy pod rząd, czasem za pierwszym razem zapali normalnie i jak teraz zaobserwowałem nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły. Czy teraz coś rozjaśniłem ?
goldi Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Dlaczego jak od razu jest bulgotanie to wszyscy wskazują że coś jest nie tak u mnie już spory czas bulgocze a objawów żadnych nawet teraz zmieniałem rozrząd płyn spuściłem i nic nie zauważyłem takze nie martw się od razu na zapas Natomiast co do gaśnięcia autka zrób jak koledzy radzą odczytaj błędy na początek
dropsec Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 Ok, chodzi Wam o pełną diagnostykę VAG , czy tylko odczyt błędów? Jeśli błędów to nie ma, tzn. są ale związane z tempomatem 01367. Prosiłbym o pomoc, co sprawdzić (*jeśli chodzi o VAG).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się