kris46 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Witam, zastanawiam się nad zakupem audi a4 b6 3.0 quattro, auto ma przebieg ok180tys. skrzynie multitronic. Do auta napewno będę chciał założyć gaz pewnie prins-a. Prosiłbym o poradę odnośnie tego auta. wiem że są dwa oznaczenia silników, ale nie wiem czym się różnią. Prosiłbym o porady odnośnie awaryjności podzespołów, na co zwrócić uwagę przy zakupie oraz o ewentualne koszty awaryjnych części. Prosiłbym o nie pisanie odnośnie spalania, wiem że to auto będzie palić ok 15l, oraz kosztach rozrządu który wymienia się tylko raz. Prosiłbym również o nie usuwanie mojego tematu gdyż na forum znalazłem niewiele, a jak już to bardzo stare posty. Z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszelkie cenne uwagi
grzes1150 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Multitronic porażka Często się psuje i drogi w naprawie poza tym ogranicza możliwość zabawy zimą Ciekawe jeszcze jak te 3.0 znoszą lpg Co do osiągów takie 3.0 dostaje baty od podkręconego 1.8T
kris46 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 Powiem tak, całe życie jeżdżę autami ok 120koni, więc myślę sobie jak kupie 220 i to jeszcze w q to i tak dupe będzie rozrywać. Poza tym nie jestem zwolennikiem zabawy przy aucie, tymbardziej w benzynie. Auto ma mi służyć do jazdy z rodziną na wakacje oraz jazda do pracy.
mat-85 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Poczytaj sobie o multitronicu - może totalnej tragedii nie ma - ale nie jest tak niezawodna jak manual czy klasyczny automat. A naprawy są drogie. Reszta jak najbardziej OK dobry silnik trwały, mocny, niewysilony i z dobrym gazem też nie powinno być problemów. Oczywiście ze wszystkimi cechami V6 czyli trochę spali szczególnie w mieście, rozrząd swoje kosztuje itd. Ale dźwięk i kultura pracy
Mario Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Ten samochód ma tiptronik FWD - multi AWD - tip
Onkel Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Tylko pamiętaj, że takie 3.0 w Q musi swoje kosztować żebyś nie naciął się na pseudo okazje i później pisał, że jesteś rozczarowany AUDI. Tutaj wszyscy przed zakupem szukają w Q ale mało tego jest bo każdy trzyma dla siebie Mi nie udało się znaleść z Q legenda: Q- quattro
kris46 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 A w jaki sposób można sprawdzić czy to jest tiptronic czy multitronic? Czy wizualnie jakoś się to różni? Czy tylko po rozkodowaniu Vinu? No i czy w quattro trzeba wymieniać olej lub co jeszcze trzeba robić i ile to kosztuje?
pawel1380 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Nie robili quattro z Multitronickiem.Wiec tam musi być Tiptronic jeśli quattro.
grzes1150 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Multotronic podczas przyśpieszania utrzymuje stałe obroty o tak: a tiptronic to zwykły automat (słychać i widać na obrotomierzu jak zmienia biegi) Co do quattro jest raczej bezobsługowe.
kris46 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 Dziękuję wszystkim za cenne rady dla nowicjusza, mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy do a4 B6 można założyć przedni zderzak od b7? Tak żeby ten grill wyglądał jak od b7?
pawel1380 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Przod od B7 tył od B6...o nie.. nie rób tego..
GRYFI Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 też nie polecam ulepszać b6 w ten sposób.... 3,0 to fajny motorek jest choć osobiście wolałbym go w manualu
wojtek26 Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Brat miał 3,0 Q z tipem i bardzo fajnie to jeżdziło, miał załozony LPG i różnicy nie było PB/LPG. Zwróć uwage czy napewno jest Tip do przełączeniu na tipa powinno sie pojawic 5 biegów, multi ma 6. Sprawdz czy nie ma wycieków z mostu, w jakim stanie sa półosie tył oraz podpora wału.
Panton Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 kuźwa ile razy wam można pisać, że jak jest Q to nie było i nie ma żadnego multi tylko TIP [br]Dopisany: 14 Wrzesień 2011, 17:51_________________________________________________ps: w B6 multi może mieć 6 jak i 7 "biegów"
kris46 Opublikowano 15 Września 2011 Autor Opublikowano 15 Września 2011 Dzięki wielkie za pomoc, ale automat mi uciekł, ale znajomy ma mi sprowadzić 3.0 Q w manualu, tak jak pisaliście, wiem już że w B6 są same w tiptronicu. Ale powiedzcie mi jeszcze tylko czy w tych autach nie ma się co przerażać przebiegiem ok 200tys? Ewentualnie co się potem może stać?
PABLO Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Multitronic porażka Często się psuje i drogi w naprawie poza tym ogranicza możliwość zabawy zimą Ciekawe jeszcze jak te 3.0 znoszą lpg Co do osiągów takie 3.0 dostaje baty od podkręconego 1.8T Grześ, ale co się psuje, sprecyzuj proszę bo bardzo mnie ciekawi Twoja opinia Silniki 3.0 220KM mają dobre opinie i tak samo dobrze znoszą gazownie jeśli jeśli nie zakładasz jakiejś kaszany Jeśli ten silnik to tylko w MANUALU bo będziesz tego żałować do końca życia Spalanie i osiągi o wiele gorsze w automacie.
Kazik123 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 kolego mam od pewnego czasu 3.0 Q w manualu i jest spalanie przy normalniej nodze 11-13 jak lubisz poszaleć 14-26 w mieście miałem ośke 1.8T zrobione na 200KM i to nie jest to co V6 Q a znalezc 1.8T Q to albo wysoka cena albo złomki do roboty szukaj 3.0 w manualu
PABLO Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Sama kultura pracy V6 Ci to wynagrodzi jeśli nie miałeś do czynienia z takim silnikiem wcześniej
czaki22 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Witam, zastanawiam się nad zakupem audi a4 b6 3.0 quattro, auto ma przebieg ok180tys. skrzynie multitronic. ????????? nie istnieje taki zestaw jak masz multi a po filmie widac ze masz, to nie ma quattro
kris46 Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Ok. Wiem że w Q nie ma multi, popełniłem błąd wynikający z niewiedzy. Jeżeli chodzi o automat to sprawa się ucięła, wyszła lipa i jej nie biorę. Ale w sobotę do mnie zjeżdża 3.0 Q w manualu tyle że ma 210tys przebiegu, tym trochę się martwię. A poza półosiami wałem i podporą wału na co mam zwrócić uwagę. Jeździłem golfem w v6, i radia tam nie słuchałem, tam się słuchało silnika, wrażenia z jazdy na pewną są niezapomniane, a dodatkowo legenda Quattro i zbliżająca się zima dodają dodatkowych emocji!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się