Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Wymiana rozrządu


19radzio86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chce wymienic rozrząd, silnik BPW 2.0TDI.

- czy jest sens wymiany kompletu ? czyli pasek + rolki + pompa wody jeśli nie maja oznak zużycia. Czy wystarczy sam pasek ( zakupiłem już takowy firmy gates)

- jak się zabrać do wymiany, ma ktoś może jakąś instrukcje krok po kroku ? ( jak zdemontować pasek, ustawić rozrząd, jak mocno napiąć pasek)

Byłbym wdzięczny za pomoc, nie miałem wcześniej styczności z nowszymi autkami, zajmowałem się przeważnie starszymi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile przejechałes na tym rozrządzie ? albo inaczej ile jest juz przejechane od ostatniej wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko miało wymieniony silnik, z tego co się orientuje to ma on około 75k km przebiegu, wiec prawdopodobnie nie był jeszcze wymieniany, a chce go wymienić dla własnego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienia sie komplet. Ku_wa paranoja jak mozna wymieniac tylko sam pasek. Stac cie na audi to powinno cie stac tez na kpl rozrzad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np w Niemcowni na serwisie przy 120k wymieniają tylko pasek... i się nie przejmują :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np w Niemcowni na serwisie przy 120k wymieniają tylko pasek... i się nie przejmują :rolleyes:

pierwsze słyszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to czy stać czy nie, ale to to ze jaki sens jest wymieniać coś co praktycznie nie ma śladów zużycia ... no ale ok mniejsza już o to, może ktoś powie jak to wymienić, krok po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to czy stać czy nie, ale to to ze jaki sens jest wymieniać coś co praktycznie nie ma śladów zużycia ... no ale ok mniejsza już o to, może ktoś powie jak to wymienić, krok po kroku.

gołym okiem praktycznie nigdy nie będzie widać śladów zużycia pompy . w pompie i w napinaczu oraz rolce są łożyska. pomyśl sobie ile obrotów a one robią przez taki przebieg [br]Dopisany: 14 Wrzesień 2011, 13:16_________________________________________________a jeszcze jedno robiłeś kiedyś jakikolwiek rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad w BPW wymienia sie co 120.000 km. bezpieczniej co 90.000 km. u ciebie jest juz 75000 wiec powinienes to zrobic.

wymienia sie zawsze zestaw: pasek, napinacz, rolka odwracajaca pompa wody.

do wymiany rozrzadu trzeba zakupic komplet specjalnych blokad walu oraz walka rozrzadu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do łożysk, można poznać czy już są na wykończeniu czy też nie, na 75k km myślę że nie powinno być problemów, bawiłem się ostatnio golfem 3, tam też wymieniłem sam pasek, dodam że robiłem remont całego silnika, pompa wody, a konkretnie jej łożyska były jak najbardziej ok przy zacznie większym przebiegu, a tak ogólnie to małymi autkami się niewiele zajmowałem wiec pytam co i jak ... pzdr[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2011, 13:27_________________________________________________

do wymiany rozrzadu trzeba zakupic komplet specjalnych blokad walu oraz walka rozrzadu.

nie można by tak samemu sobie takie coś zrobić ? ja przeważnie sobie przyrządy dorabiam, nie mniej jednak z audi nie miałem nigdy styczności, jest to moje pierwsze i w zasadzie od niedawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co za oszczednosc wymienic sam pasek? z poznania jestes? :decayed:

napinacz to nie tylko lozysko. to rowniez sprezyna ktora moze sobie peknac bez ostrzezenia.

skoro masz inne zdanie po co pytasz? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok mniejsza już o to ;) pasek czy komplet... może ktoś poda krok po kroku instrukcje demontażu i ponownego montażu owego rozrządu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

technologia taka sama jak dla AWX ( z napinaczem mechanicznym i AVF. poszperaj. o ile pamietam powinno byc na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, ale jakoś nie mogę tego znaleźć. jest sporo o rozrządzie ale głównie pytania co ile, jakie koszty itp. Jednak instrukcji krok po kroku nie mogę znaleźć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info :) nie byłbym sobą jakbym nie kombinował :D ustawiłem znak na górnym kole. nie wiedzieć dlaczego dolny nie nie pokrywał. Mniejsza ze znakami, górny ok, dolny zaznaczyłem położenie sam. Bez blokad, wydatków itp itd, ściągam pasek, zakładam nowy (+rolki), przy zakładaniu paska trzeba tylko uważać by górne jak i dolne kolo się nie przesunęło. Napięcie paska , sprawdzenie znaków, obrót 2x 360 st i gotowe ;) wszystko działa jak przed wymianą.

P.S.

czytałem tutaj, że ktoś kupował specjalny klucz do rolki napinającej ( coś jak do "boscha") nie wiem czy wszystkie produkowane rolki są standaryzowane co do narzędzi, nie mniej jednak stara jak i nowa ma gniazdo pod klucz imbusowy, wtedy nie potrzeba specjalnego klucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucza specjalnego nie potrzeba.

natomiast zakladanie ustawianie rozrzadu wg polozenia na starym pasku nie jest najlepszym pomyslem.

w AVF mialem wlasnie rozrzad po takiej kombinacji. niestety zle ustawiony. zmusilo mnie to do rozebrania rozrzadu i prawidlowego ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...