kadaf Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam W mojej V6 stwierdozno ze na 2 i 3 cylindrze kompresja wynosi 13 (barow, atmosfer.. nie wiem w czym sie to podaje ) przy probie olejowej było ponoć znacznie lepiej, co moze byc przyczyna i jaki ewentualny koszt naprawy? dodam ze to są dwa cylindty koło siebie po lewej stronie. na pozostałych kompresja była powyzej 21
szogun0 Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Skoro przy próbie olejowej było znacznie lepiej, to wskazuje to na zużyte pierścienie, tuleje lub tłoki.
tomaszv8 Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 "przy próbie olejowej było ponoć znacznie lepiej" - to było czy nie, i o ile lepiej? Wychodzi na to, że i tak zdejmiesz "czapeczkę" więc sprawdź szczelność zaworów na tych cylindrach. Jak będzie w granicach przyzwoitości to musisz wyjąc tłoki i ocenić stan pierścieni, tłoków, gładzi cylindrów itd. Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni to zalecał bym w całym silniku, głowice też obie do zrobienia. Ciśnienie sprężania dla AYM to : 27-33 bar - stan normalny i 24bar - minimum. U ciebie coś cieniutko. A koszty - małe nie będą.
kadaf Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Opublikowano 22 Lutego 2008 na innych cilindrach cisnienie okolo 22 barów przy próbie olejwoej na tych 2 fatalnych wyszło tyle samo a koszty nie małe to 2000-4000 tysiace czy 8000-10000 pln ?
Musashi Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 kompresja slabiutka. sadze ze autko ma przebieg rzedu na ksiezyc i z powrotem. sprawdzales pozostale cylindry w probie z olejem? jezeli cisnienie jest podobne swiadczy to dodatkowo o problemie z zaworami lub uszczelka glowica. jezeli wymieniadz pierscienie, nalezy wykonac pomiar cylindra czy trzyma wymiar okregu w przekroju. cylindry nigdy nie zuzywaja sie idealnie i przewaznie zuzycie ma ksztalt owalu. wtedy technologia naprawy wymaga wykonania szlifu cylidra oraz wymiany tloka z odpowiednim zestawem pierscieni.
kadaf Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Opublikowano 22 Lutego 2008 dzieki za zainteresowanie, autko ma przebieg 240 000 potwierdzony wpisami w komputerze w aso, w tygodniu będzie trzeba podjechac do mechanika poleconego przez ASO i zoabczyc co powie. czym może się skonczyć jazda na takim silniku ?, nie bierze oleju, nie kopci, roznica w mocy tez nie jest odczuwlana wedlug panow z ASO
Musashi Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 a w czasie pomiaru silnik byl rozgrzany do 90C? jezeli pomiary byly przeprowadzone prawidlowo. manometr byl sprawny, to zwyczajnie im bardziej elementy sa zuzyte tym szybciej sie zuzywaja. w skrajnym wypadku ( ale to musza byc luzy fest) pierscien moze sie posypac, a wtedy to sajgon... przy takim przebiegu cisnienie powinno byc o wiele wieksze. albo cos nie tak jest z przbiegiem albo ktos kiiedys zampomnial nalac oleju....
kadaf Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Opublikowano 23 Lutego 2008 nie wiem jak przeprowadzany był pomiar, bo nie było mnie przy tym.. ale przy takiej kompresji wydaje mi się ze samochod powinien byc słaby... i dymic.... a jedyny obiaw taki ze ma tylko przedmuchy po odkreceniu korka i bagnetu... chyba badanie pomiaru powtorze w innym zakładzie
tomaszv8 Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 Ten przedmuch to nie czasami efekt słynnej odmy? A kompresje sprawdź jeszcze raz,może nie jest tak tragicznie. Jednak wydaje się że z tymi dwoma cylindrami coś jest nie tak.
kadaf Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Opublikowano 23 Lutego 2008 włąsnie zostało wykryte przy fakcie wymiany odmy.. bo dmuchało.. jak sie okazało odma idealna. i panowie jesli potwierdzi się scenariusz z taka kompresja to rozumiemz e tzreba robic cała góre... jaki to mniej wiecej koszt? czy trzeba wymieniac glowice i cylindry, czy wystarcza uszczelniacze itp. (wiadomo ze okaze się po zdjeicu głwowicy.. ale przy takiej kompresji podejzewam ze musi byc masakra)? jetsem laikiem w tych sprawach wiec dlatego pytam fachowców
czeslaw555 Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 w przypadku uszkodzen mechanicznych trudna sprawa i trzeba robic jak doradzją koledzy,ale jeżeli jest to "zestarzenie"się silnika to mogę polecic ci coś takiego jeżeli oczywiście mozesz jeszcze śmigac niunią i uznasz że dasz radę jeszcze przejchac min.1500km. to jeżeli nie pomoże to bedziesz ok 60zł w plecy ale spróbowac warto decyzja należy do ciebie ,tu zamieszczam mój cytat z innego postu "Ja używam takich dodatków do silnika i PALIWA (opis poniżej). Przy 1 aucie do którego zastosowałem środek do silnika zrobiłem pomiary ciśnienia w cylindrach tak jak w opisie oferty . efekty potwierdziły sie Ceramizer stosuję z powodzeniem od wielu lat do aut jakie posiadałem (9szt) tylko w jednym przypadku efekt był mało odczwalny ale spowodowane to było bdb stanem silnika, więc i efekt znaczniej mniej widoczny.Polecam napewno auta nie uszkodzi a pomóc napewno pomorze.Do mojej którą kupiłem parę dni temu w Hamburgu tez to wlałem tam na miejscu,oczywiście wymieniając najpierw olej .zastosowałem się do instr.jak należy to zrobic przy przebiegu powyżej 300tys.km(moja tyle ma )Z HH do Gdańska jest ok 840km po przejchaniu ok 600km już była wyrażna zmiana mocy ,mimo że cały proces ceramizacji trwa do 1500km . Podaję link do sprzedawcy http://www.ceramizer.pl/component/option,com_frontpage/Itemid,1/ Oczywiście dostępne też jest to na allegro.Polecam
tomaszv8 Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 Nie jestem pewien czy sama naprawa głowic pomoże. Skoro próba olejowa podniosła ciśnienie to coś nie tak z dołem. Co do kosztów to prawidłowej oceny można dokonać po rozbiurce i weryfikacji części i podzespołów. I każde wyliczenie bez tego może być dalekie od prawdy. Dużo zależy też od tego jak bardzo "poprawnie" chcesz dokonać tej naprawy (jej zakres i rodzaj użytych części) i co zrobić przy okazji - np. rozrząd, napinacze i pasek wielorowkowy itp. A co dodatku to nie neguję jego działania, ale przy pewnym zużyciu silnika żadne dodatki nie pomogą.
Musashi Opublikowano 23 Lutego 2008 Opublikowano 23 Lutego 2008 hmm. prawidlowe zgodne ze sztuka wykonanie naprawy to spory wydatek... przy okazji nalezaloby zweryfikowac stan techniczny calego silnika. skoro jest juz spadek cisnienia sprezania, ni ewiadomo w jakim stanie sa lozyska glowne i korbowodowe. moze lepiej poszukac innego silnika sadze ze koszty beda podobne....
kadaf Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Opublikowano 23 Lutego 2008 Dzięki za pomoc, jak coś ustale dam znać
STO_PROCENT Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 chciałem Was o coś zapytać Czy kompesja 31 31 32 31 jest ok? czy zbyt duża komresja może żle wpłynąć na silnik? bo ja nie wiem mowa o AFN
kadaf Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 Wiatm, pojechałem z moim silniczkiem do innego mechanika, dokonał pomairu kompresji okazało sie ze od 22 do 24 barów... wieć w ASO został zle dokonany pomiar:> duży kamień z serca a jaka powinna byc prawidłowa kompresja w AYM bo w internecie krąza dwie wersje dla V6 19 a druga ze 24
tomaszv8 Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 W/g Auto Daty ciśnienie sprężania 27-33bar, min: 24 bar. Dane dla silnika AYM z 2001r. Wychodzi na to że i tak rewelacji nie ma.
Klima Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 czy zbyt duża komresja może żle wpłynąć na silnik? hehe a jak może kompresja sie zwiększyć? nie ma szans żebyś miał więcej niż świezo dotarty silnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się