hubert1 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Witam! Dzisiaj odkręcając korek oleju poczułem zapach niespalonej benzyny.Czy u was też tak jest ,jeśli nie to co może być przyczyną. Piszę o tym bo martwi mnie duże spalanie ok 13 litrów po mieście.Innym objawem jaki mam to problem opisywany tu wielokrotnie na forum ale konkretnego rozwiązania nie znalazłem.Rano jak jest zimny to po zapaleniu falują obroty i coś strzela pod maską .Trwa to ok.minuty i potem już jest ok. Nie mam gazu ! VAG pokazuje mi tylko 16514-(Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)). Dzięki za podpowiedzi !
pioteros Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 sonda zle dobiera mieszanke i moze zalewac silnik, stad smrod i wieksze spalanie u mnie też śmierdzi spod korka odkąd zaczęło go przerywać, gdzieś miałem jakieś przepięcie i pod obciążeniem zaczynało go telepac
Bartoszzz Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Miałem u siebie podobnie, tzn. duże spalanie, falowanie obrotów, czuć było paliwem nawet jak się otworzyło tylko maskę, nawet kopcił mi na czarno. Padła sonda, wymieniłem na nową Boscha i wszystko ustało.
hubert1 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Chciałem dodać że to falowanie obrotów i strzelanie występuje jak jest bardzo zimny (po nocy) i to w określonym przedziale temperatur na zewnątrz tj ok.+ 10 stop do - 10 st.W lecie tego problemu nie mam(noc 15 st i więcej) ,natomiast w zimie jak jest w nocy do -10 to strzela i faluje ,jak jest ok -20 to problemu nie ma.Dziwne.Przy tym błędzie też mi mechanik od razu powiedział sonda do wymiany .Można zainwestować 400 zł ale jeśli to nie jest przyczyna ?
qrczak91 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Sondę Boscha kupisz u usera Tom77 za około 220zł z przesyłką a wymienisz sam w garażu. Sam to przerabiałem
pioteros Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 skoro komp wywala ci błąd sondy to na pewno wymiana, nawet jeśli sonda nie jest bezpośrednią przyczyną twojej usterki, nie zaszkodzi a polepszy sytuację, także wymień i tak i tak
Dev Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 sprawdz VAG-iem jak sonda oscyluje na wolnych, średnich i wysokich obrotach i też jak nagrzewa sie silnik i jakie są wskazania czujnika temperatury od razu sie wyjasni
tomato Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Mam podobne objawy w tym silniku tylko że ja sondę wymieniałem rok temu. A teraz jak temperatura w nocy spada to rano silnik się dusi,strzela i nie wchodzi na obroty. Tak jak by nie palił na jeden gar. Wczoraj wymieniłem świece i przemyłem przepławkę.Ale nic to nie dało. Muszę się wybrać na VAGa.Ale coś mi się nie chcę wierzyć że to znowu sąda poszła się paść
pioteros Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 sonda nie chodzi chwile po odpaleniu na zimnym motorze
Dev Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 zarznieta nie chodzi, ale zdrowa powinna, od tego ma podgrzewanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się