Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Docieranie po remoncie


nsttoma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! W aucie robiony był remont silnika. Już pisze dla czego: autko miało już przelatane 204 tyś km i ostro brało olej po wyjęci tłoków okazało się że zapieczone są pierścienie zgarniające. Głowica pojechała do remontu, wymieniłem pierścienie i panewki korbowodowe( przy okazji) katalizator tez poleciał na złom, zalałem olej taki jak był poprzednio mobil 10w40. Mam więc pytanie: Jak dotrzec poprawnie motorek i czy nie popełniłem błędu zalewając ten półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz olej zmieniłbym po jakiś 2-3 tyś km. Wstępne dotarcie nowych części, brudy które zostały w silniku po remoncie, opiłki i inne syfy, wszystko to idzie z olejem. 10-15 tyś smarować silnik olejem z całym tym syfem? to chyba trochu przesada. Pierwszy raz powinieneś zmienić tak jak mówię, a drugi już raczej normalnie, ok 10 tys.

Olej jak najbardziej OK, byleby nie pełen syntetyk - przy dotarciu nie pasuje :)

Co do sposobu jazdy, to nie dawaj mu z początku mocno w ciry, niech się to ułoży i chyba tyle. Wszsytkie pierscienie zmieniales czy tylko zgarniające??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do docierania to są dwie szkoły:

- jedni mówią,żeby nie wchodzić na wysokie obroty,

- drudzy wręcz przeciwnie.

Ja jestem za drugą szkołą tak po przejechaniu ok. 300km po remoncie.Ta druga szkoła polega na tym, że docierasz auto nie butując go ostro tylko delikatnie wchodzisz na obroty bez wielkiego obciążenia i jeździsz jakiś czas (1000-3000km max,więcej nie ma sensu to nie Fiat 125p) tzn. np. 80-100 km\h na 4 biegu masz ok.3,5-4 tyś\obr.,zamiast 2,5 tyś obr. na 5 biegu.Podobnie po mieście nie wrzucasz 4 biegu , tylko 3 bieg i większe obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za porady.Na razie autko ma przelatane 300km zastosuje się do rad i będę latał na niższych biegach większymi obrotami.

Teraz o kosztach:

Regeneracja głowicy 270zl

Komplet pierścieni na wszystkie tłoki 320zł

Panewki korbowodowe 80zł

Strumienica i splot 150zł

Przeguby wewnętrzne 200zł

Olej i filterek 120zł

Uszczelki pod mise i pokrywe zaworów 40zł

Symeryng pod wałek rozrządu 20zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 1200zł poszło się... Robocizna nic mnie nie kosztowała , mam dobrze wyposażony warsztat, trochę wiedzy trochę umiejętności i razem ze szwagrem wieczorami dłubaliśmy przy maszynie. A jak z tym docieraniem, ile km trzeba zrobić? Koledzy różnie piszą i mam mętlik w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie tyle że inny samochód i inny silniczek.. Pierwsze 2-3kkm tak jak poprzednicy pisali nie katować, ale też nie dusić auta.. musi sobie luźno chodzić- nie męczyć silnika. Następnie przed wymianą oleju płukanka motula i zalać go dobrym syntetykiem. Na moim przykładzie był to motul 300V, następnie motul 5w30 wymieniany co 10 kkm i przeleciałem 40kkm i autko nadal żyleta, nie było widać jakiegokolwiek zużycia oleju a wkręcał się na 6600-6700rpm. Gdyby nie ruda... pewnie nie rozstał bym się zetec'em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 2-3 tysi km powinienies wymienic olej zeby wszystkie "opilki" powstajace w czasie docierania sie osprzetu usunac a nie jezdzic caly czas z opilkami w obiegu. Pierwszy 1000kmspokojnie pozniej juz mozna coraz bardziej gonic auto ale bez przesady. Ja tak robilem przy poprzednim aucie i smiga az milo podzien dzisiejszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...