Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z temperaturą silnika po zaślepieniu EGR-a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj zaślepiłem EGR, gdyż miał dosyć spore wycieki oleju, po tym zabiegu auto nagrzewa się dwa razy dłużej. Termostat wymieniałem tydzień temu i przed zaślepieniem nagrzewał się dosyć szybko. Z EGR-a ściągnołem górny dekielek, usunołem membrane z kawałkiem trzpienia, a otwór zaślepiłem śrubą tak żeby dociskała pozostały trzpień z tłoczkiem do gniazda. Zrobiłem coś nie tak, że auto tak długo się nagrzewa?

Opublikowano

Ja tam mam zetora właśnie wróciłem do domu, na polu mam 8C a auto po przejechaniu 9km złapało mi ledwo 80C a termostaty już dwa wymieniłem. Też mam zaślepiony EGR. Mam wrażenie że zaczyna się zima i spalanie przez to znowu wyskoczy na 7-8l :wallbash:

Opublikowano

Sorry za OT ale popraw tytuł posta bo z tą temperaturom to pojechałeś..........

Opublikowano

jak narazie nagrzewa mi się po zaślepieniu egr nawet ok, zobaczymy co będzie przez zime, najwyżej kupie nowy egr :wallbash:

Opublikowano

To raczej norma że przy niesprawnym termostacie auto będzie szybciej ciepłe w środku, termostat zamiast dogrzewać silnik puszcza od razu na obieg w nagrzewnicy dlatego robi się szybciej ciepło a silnik jeździ niedogrzany. Zaślepienie EGA-a ma raczej sens gdy auto jeździ w dłuższe trasy w sytuacji kiedy nie dogrzewamy auta do 90 stopni i co chwilę gasimy i odpalamy to zaślepienie egra na zimę moim zdaniem mija się z celem. Co innego przy okazji różnych modyfikacji z mocą wtedy EGR zdecydowanie out :hi:

Opublikowano

nie no, różnica w nagrzewaniu jest, nie mówie że nie ma, ale do przeżycia, ale dopiero po zaślepieniu pierwsza zima przede mną i zobacze jak to bedzie jak temperatury będą zdecydowanie niższe, ja zaślepiłem bo egr i lał, auto po programie i tuner stwierdził że śmaiło można bez skutków ubocznych, narazie jeżdże jak coś to wróci egr tylko że nowy

Opublikowano

A dlaczego po zaślepieniu tego EGR-a auto nagrzewa się jednym normalnie a innym dłużej?

Wszystkim nagrzewa się dłużej, tutaj nie ma odstępstw.

Opublikowano

Ja EGR zaślepiłem bo miał spore przecieki. Teraz widzę, że i tak nie ominie mnie przyjemność zakupu nowego :wallbash:

Nie musisz kupować nowego, w Twoim roczniku zaślepienie co ważne nie wiąże się z pojawieniem błędu silnika :) wykręć go wyczyść na zimę a może się jakoś przemęczysz a na lato zaślepienie tak żeby została Ci tylko klapa gasząca bo bez niej strasznie wnerwia gaszenie silnika.

Opublikowano

do telepotanie podczas gaszenia można się przyzwyczaić :gwizdanie:

Opublikowano

Witam podepnę sie pod temat na 20 zaworów 1 się nie poci u mnie jak kupiłem 4 lata temu sie pocił i do dziś się poci i nie widzę w tym żadnego problemu od wymiany do wymiany oleju 10tys nie dolewam ani 100ki oleju a naprawdę daje po zaworach . A po drugie nie zaślepia sie zaworu to jest duży BŁĄD ...POZDRAWIAM

Opublikowano

no ale mi ten syf wydobywający się z zaworu świnił w komorze :wallbash:

Opublikowano

dzięki za radę, ale jak wjedzie z powrotem to tylko nowy

Opublikowano

To raczej norma że przy niesprawnym termostacie auto będzie szybciej ciepłe w środku, termostat zamiast dogrzewać silnik puszcza od razu na obieg w nagrzewnicy dlatego robi się szybciej ciepło a silnik jeździ niedogrzany. Zaślepienie EGA-a ma raczej sens gdy auto jeździ w dłuższe trasy w sytuacji kiedy nie dogrzewamy auta do 90 stopni i co chwilę gasimy i odpalamy to zaślepienie egra na zimę moim zdaniem mija się z celem. Co innego przy okazji różnych modyfikacji z mocą wtedy EGR zdecydowanie out :hi:

fajna teoria z tym termostatem.
Opublikowano

do telepotanie podczas gaszenia można się przyzwyczaić :gwizdanie:

ty sie moze przyzwyczaisz, ale twój dwumas jest tradycjonalista i lubi gdy jest klapa... :cool1:[br]Dopisany: 10 Październik 2011, 18:39_________________________________________________EGR to nie tylko ekologia, to rowniez wczesniejsz e nagrzewanie silnika, a wiec mniejsze zuzycie paliwa i wieksza trwalosc silnika.

A dlaczego po zaślepieniu tego EGR-a auto nagrzewa się jednym normalnie a innym dłużej?

Roznice w czasie nagrzewaznia sie silnikow AVF i AWX po usunieciu EGR dotycza silnikow po 6.2003 roku, w ktorych pojawila sie dodatkowa chlodnica spalin, dogrzewajacych jednoczesnie plyn chlodzacy.

Roznice w nagrzewaniu silnika po usunieciu EGR szczegolnie widac w silnikach 2.0 tdi 16V.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...