Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI] Brak ciśnienia w Turbinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Cos sie zlego dzieje z samochodem caly jest zmulony. :neutral: Objawy sa takie same jak i przy awarii N75 z taka roznica ze auto caly czas zle chodzi a nie (jak to bylo w przypadkach opisanych na forum) wystarczylo zgasic silnik i odpalic i auto hulalo. Bylem dzis u mechanika costam pogrzebal (jego grzebanie polegalo na tym ze wlozyl jakis wezyk do geby) i stwierdzil ze w turbinie nie ma cisnienia. Czym to moze byc spowodowane? A nastepnie powiedzial ze turbina jest do wymiany. :evil: Tylko ze problem tkwi w tym ze kazdy moze tak powiedziec, a mi sie jakos nie chce w to wierzyc. Bo przeciez najlatwiej jest kupic nowa czesc oni ja wkreca i przypisza sobie wszystkie zaslugi. Jak odzyskam wydruk z VAG'a to przedstawie go na forum. Aha i jeszcze jedno: Czy mozecie polecic jakis warsztat z ololicy Tarnowa, bo jakos nikomu u kogo bylem zbytnio nie ufam. Pozdrawiam

Opublikowano

ciezko powiedziec ... moze N75 zdechł całkowicie , moze przeplywomierz umarl .. amoze rzczywiscie turbo sie wysrało,moze przewod od podcisnien jes dziurawy ... mzoliwosci jest bardzo duzo .... zrob test Vag'iem

na biegu jałowym : zbadaj grupy: 000 (basic settings), 001, 002, 003, 004, 013,

na pelnym obciazeniu (podczas jazdy: 3-jka, gaz 100% w zakresie 1700-4000 rpm) zrob grupy: 003, 008, 011.

bedzie w przyblizeniu wiadomo zo zdechło ..... :twisted:

Opublikowano

Auto kopci normalnie. A v-max no wiecej niz 140 to nie pojdzie.. :neutral: Ale czy to mozliwe ze sprezarka ktora byla oszczedzana wydoila jedynie 150 tys km? Nie sadze..

Opublikowano

Prawdopodobnie przeplywka walnela, skoro mowisz, ze nie ma batorego za Toba.

Zrob jak pisza koledzy, testy i bedzie cus wiadomo.

Opublikowano
Witam to znowu ja! Czy opisana przeze mnie awaria moze miec zwiazek z katalizatorem? Bo i taka rewelacje dzis od mechanika uslyszalem. Zastanawiam sie nad N75 bo znow dzisiaj lepiej chodzil na 3 biegu przy 100 kmh dopiero go zamulilo.. Najwiekszy problem to brak mechanika ktory by sprawnie zdiagnozowal o co biega. Mechanicy robia tasmowo i bardzo dobrze wiedza ze jak nie Tobie zrobi to bedzie miec 10 nastepnych.. :neutral:

moze to byc i wina katalizatora .....

Opublikowano

Witam to znowu ja! Czy opisana przeze mnie awaria moze miec zwiazek z katalizatorem? Bo i taka rewelacje dzis od mechanika uslyszalem. Zastanawiam sie nad N75 bo znow dzisiaj lepiej chodzil na 3 biegu przy 100 kmh dopiero go zamulilo.. Najwiekszy problem to brak mechanika ktory by sprawnie zdiagnozowal o co biega. Mechanicy robia tasmowo i bardzo dobrze wiedza ze jak nie Tobie zrobi to bedzie miec 10 nastepnych.. :neutral:

Opublikowano

Jezeli przeplywka - u mnie tak bylo - to przy odpalaniu silniczek sam sobie przygazowywal do okolo 1200 obr/min a potem schodzil do przepisowych. Reszta objawów podobna.

Opublikowano

Witam!

U mnie przy podobnych objawach to byl wlasnie zapchany katalizator. Turbina nie pracowala na 100%, wkrecala sie na 1,3 bara a powinna na 1,8, samochód był zamulony, max. prędkość to ok. 140 km/h. Mechanicy czy to w stacjach autoryzowanych czy nie wskazywali na rozne przyczyny. Wymienilem nawet przeplywomierz na nowy - zupelnie niepotrzebnie. Wymienilem katalizator i natychmiast uśmiech wrócił na moja gębę.

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Ja bym zaczal od zapiecia VAG`a a jesli ten wykaze ze organizm zdrowy , wtedy zaprosiłbym Niunię na wycieczkę po autostradzie celem odetkania kata. Jak to nie pomoże, wtedy nalezy użyćmłotka i przecinaka celem usunięcia raka z wydechu :twisted:

Opublikowano

Mam pytanie problem tak mi sie zdaje z turbina bo nic innego mi nie przychodzi do glowy ... Wszystko zaczeło się od tego że wlałem do samochodu paliwo pochodzenia niby spuszczane z TIRA ale nie wiem auto po zatankowaniu takiego paliwa nie duzo okolo 30litrow przestała włączać się turbo samochud szedl jak mulll dolałem 20litrow ropki i tak jak by pomoglo turbi suie zalaczalo kolo 2200 obr ale za chwile z powrotem to samo .. samochod byl dotankowywany na kolejne 20 litrow ropki i znowu to samo czasami sie zalaczy czasami nie co to moze byc.. pomocy...??

Opublikowano

miałem podobny problem u siebie. okazało się, że uszkodzony jest bączek podciśnieniowy sterujący łopatkami turbiny. objawy dokładnie takie same jak u ciebie, brak mocy od wolnych obrotów, brak kopcenia.

pzdr

Opublikowano

a czy mozesz cos dokladniej opisac jak taki baczek wyglada i czy da rade to samemu naprawic i gdzie go mozna znalezc ale czy turbina wogule ci sie nie wlaczala tak jak mi czy czasami sie zalaczala...??

[ Dodano: 13-10-2006, 20:50 ]

a i jeszcze jaki koszt tej naprawy może być..???

Opublikowano
miałem podobny problem u siebie. okazało się, że uszkodzony jest bączekpodciśnieniowy sterujący łopatkami turbiny. objawy dokładnie takie same jak u ciebie, brak mocy od wolnych obrotów, brak kopcenia.

pzdr

masz na mysli grzybek .... :?:

8nv7.th.jpg

Opublikowano

a które to jest dokładnie na tym rysunku jak możesz pokazać dokładnie wdzięczny bym był i w jaki sposób można to samemu sprawdzić czy napewno to to?? i czy jest sens samemu się brać za wymianę tego??

[ Dodano: 27-10-2006, 20:14 ]

mam pytanie niestety bylem u mechaniora i to nie ten grzybek sie zaciol byo podejrzenie na zawro podcisnieniowy ale niestety koles wymienil i to tez nie to co moze byc przyczyna wywala blad czujnika temperatury paliwa a i jeszcze jesli chodzi o wartosci nie turbiny ale doladowania to wcyhodzi 3 razy wieksza wartosc niz oczekiwana co moze byc przyczyna POMOCY!!!

Opublikowano
a które to jest dokładnie na tym rysunku jak możesz pokazać dokładnie wdzięczny bym był i w jaki sposób można to samemu sprawdzić czy napewno to to?? i czy jest sens samemu się brać za wymianę tego??

[ Dodano: 27-10-2006, 20:14 ]

mam pytanie niestety bylem u mechaniora i to nie ten grzybek sie zaciol byo podejrzenie na zawro podcisnieniowy ale niestety koles wymienil i to tez nie to co moze byc przyczyna wywala blad czujnika temperatury paliwa a i jeszcze jesli chodzi o wartosci nie turbiny ale doladowania to wcyhodzi 3 razy wieksza wartosc niz oczekiwana co moze byc przyczyna POMOCY!!!

Wstaw wykresy na forum ... zrob pelna diagnostyke ... opis co i jak znajdziesz na forum.

Opublikowano
mam pytanie niestety bylem u mechaniora i to nie ten grzybek sie zaciol byo podejrzenie na zawro podcisnieniowy ale niestety koles wymienil i to tez nie to co moze byc przyczyna wywala blad czujnika temperatury paliwa a i jeszcze jesli chodzi o wartosci nie turbiny ale doladowania to wcyhodzi 3 razy wieksza wartosc niz oczekiwana co moze byc przyczyna POMOCY!!!

zrob diagnoze i wstaw na forum ... bo nie zabardzo mozna skumac o czym piszesz ....

P.S nie turbiny a mowisz o doładowaniu ... ale czego ... :?: :roll:

Opublikowano

to jest chyba doladowanie powietrza a niestety diagnozy nie moge zrobic sam bo to u mechanika widzialem meczy sie juz z tym 3 dzien i nie wie co jest nie tak jak zimny samochod jest to turbinka popierdziela niezle a jak sie nagrzeje to juz niestety MOL wielki czy cos na podstawie tego co napisalem mozecie mi pomoc a propo mechanik zmienial zawor cisnieniowy przy turbinie ale to niestety nie to

Witaj i zapraszam cie do NEWBIE zebysmy cie mogli lepiej poznac

Opublikowano
to jest chyba doladowanie powietrza a niestety diagnozy nie moge zrobic sam bo to u mechanika widzialem meczy sie juz z tym 3 dzien i nie wie co jest nie tak jak zimny samochod jest to turbinka popierdziela niezle a jak sie nagrzeje to juz niestety MOL wielki czy cos na podstawie tego co napisalem mozecie mi pomoc a propo mechanik zmienial zawor cisnieniowy przy turbinie ale to niestety nie to

Witaj i zapraszam cie do NEWBIE zebysmy cie mogli lepiej poznac

oj kolego za bardzo nie wiesz co piszesz a wymagasz od nas jakiejs rady ...

jak doładowanie to i turbo ... ;-) jezeli rzeczywiste przekraczaloby 3 krotnie wymagane to bys silnik zbieral w promieniu 100 metrów .... :twisted:

wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w którym kosciele ....

moja rada albo zmien mechanika albo zrob diagnoze podczas jazdy (pisałem o tym na poprzedniej stronie) wklej na forum (nie tylko nasze,sa tez specjalistyzne fora poswiecone TDI) i bedziemy radzic .... to tyle ....

P.S jezeli problemy sa po nagrzaniu silnika to moze rzeczywiscie problem tkwi w czujniki temp paliwa ... tak jak pisales wyzej ....

Opublikowano

Zrób wkocu diagnozę i klej na forum!

Jeśli będzie to katallizator przypchany to rozpierdzieli ci turbinę o ile już tego nie zrobił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...