grzegorzxl Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Witam Poczytałem dużo wątków o oleju i zdecydowałem się na zmianę i mam takie dwa pytania odnośnie mojej sprawy otóż: 1. chcę zmienić olej z Castrol EDGE 5W30 na Motul Specific 5W30 czy z ta zmiana nie wpłynie źle na silnik i turbo? 2. na Castrolu DPF wypala się tak co 450 km może 500km czy na Motulu może być to rzadziej ? dodam że cały czas tankuję shell VPOWER Diesel z GTL podobno do DPF-ów najlepszy. Bardzo proszę o pomoc ponieważ niewiem czy nie przedobrzę tą zmianą. Pozdrawiam i dzięki za pomoc
ksiu85 Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Co do twojego pierwszego pytania,to wlewaj smialo Motula u mnie byl caly czas wlewany Aral a teraz juz druga wymiana na Motula i zauwazylem ze silnik zrobil sie spokojniejszy to znaczy ciszej pracuje,a drugie pytanie:wypalanie Dpfa niezalezy od oleju tylko od stopnia zapelnienia tego filtra sadza!!
Musashi Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 a co ma sie dziac, skoro zachowasz odpowiednia normej 507.00? poczytaj jest watek o olejach[br]Dopisany: 16 Październik 2011, 21:46_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.3990
stefan1986 Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 1. Motul Specific 507.00 5W30 jak najbardziej ważne tylko żeby z pewnego źródła, sam przeszedłem z castrola slx właśnie na taki olej. 2. Zastanów się czy już nie czas na usunięcie filtra, a autko odżyje ile masz przejechane km?
grzegorzxl Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Hej mam przejechane w tej chwili 91000 km i oprócz tego że się wypala i trzeba jechać jak samochód chce to nie wkurza a olej kupiłem tu od kolegi dzika to chyba oryginał przynajmniej nikt nie narzekał to i chyba nie będę że to podróba. Ale jak Ci się silnik zachowuje po tej mianie oleju mniej bierze czy tak samo jak na Castrolu ?
ksiu85 Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 W moim przypadku silnik niebierze ani grama oleju od wymiany do wymiany ten sam poziom na bagnecie a ma juz przejechane 161 tys.,dodam ze olej wymieniem co 10 tys.
Musashi Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 W moim przypadku silnik niebierze ani grama oleju od wymiany do wymiany ten sam poziom na bagnecie z tego akurat bym sie nie cieszyl nie wiadomo czy to sam olej czy mieszanka z paliwem [br]Dopisany: 18 Październik 2011, 21:11_________________________________________________ Hej mam przejechane w tej chwili 91000 km i oprócz tego że się wypala i trzeba jechać jak samochód chce to nie wkurza a olej kupiłem tu od kolegi dzika to chyba oryginał przynajmniej nikt nie narzekał to i chyba nie będę że to podróba. Ale jak Ci się silnik zachowuje po tej mianie oleju mniej bierze czy tak samo jak na Castrolu ? tyle ze w trakcie wypalania, czesc dotrysnietego oleju dostaje sie do oleju. rozrzedzajac go...
stefan1986 Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 W moim przypadku silnik niebierze ani grama oleju od wymiany do wymiany ten sam poziom na bagnecie z tego akurat bym sie nie cieszyl nie wiadomo czy to sam olej czy mieszanka z paliwem [br]Dopisany: 18 Październik 2011, 21:11_________________________________________________ Hej mam przejechane w tej chwili 91000 km i oprócz tego że się wypala i trzeba jechać jak samochód chce to nie wkurza a olej kupiłem tu od kolegi dzika to chyba oryginał przynajmniej nikt nie narzekał to i chyba nie będę że to podróba. Ale jak Ci się silnik zachowuje po tej mianie oleju mniej bierze czy tak samo jak na Castrolu ? tyle ze w trakcie wypalania, czesc dotrysnietego oleju dostaje sie do oleju. rozrzedzajac go... Jest dokładnie tak jak pisze Musashi niewypalona ropa dostaje się do oleju, co z kolei powoduje wycieranie się wałka rozrządu i powoduje spustoszenie silnika na dalszą metę. Ja dodam że około 80% przebiegu robię po mieście więc tym bardziej negatywnie DPF wpływał na eksploatację. Co do samego oleju szczerze mówiąc różnicy nie odczułem jeśli chodzi o zachowanie się silnika. Odkąd mam to auto olej zmieniałem 3 razy Castrol slx 5W30 co 10 tys. wiem, że wcześniej Niemiec jeździł też na takim oleju i zmieniał go co 15 tys. Silnik również od wymiany do wymiany nie brał grama oleju chociaż z tym to do końca nie wiadomo ze względu na DPF i paliwo Za namową mechaników i opinii krążącej na forum ostatnio zalałem Motul Specific i za jakiś czas okaże się czy warto było przy następnej wymianie oliwy
jankes3 Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 byłem przekonany że silnik BRB nie posiada filtra DPF , to w końcu jak to jest ???
fyky Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 jankes3, zobacz w specyfikacji wyposażenia - 7GG jest dpf, 0GG nie ma dpfa
grzegorzxl Opublikowano 25 Października 2011 Autor Opublikowano 25 Października 2011 Hej dzięki za zainteresowanie ponowne moim tematem ja mam DPF i na tym edge ostatnio wypalał mi się po 450km czy to nie za często? a i jeszcze jedno czy ON shell VPower diesel z GTL nie zaszkodzi pompowtryskiwaczom? bo ja cały czas leję ten ON Pozdrawiam
jankes3 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 jankes3, zobacz w specyfikacji wyposażenia - 7GG jest dpf, 0GG nie ma dpfa u mnie w specyfikacji wyposażenia nie ma 7GG i też nie ma 0GG i jak to rozumieć???
piotr_1982 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Witam Mi tez auto nie bralo oleju od wymiany do wymiany jak mialem DPF. Dopiero jak go wywalilem to zaczolem olej dolewac nieraz nawet do 2 litrów na 15tys kilometrow czyli jak mialem dpfa to mi dolewalo paliwa do oleju. 1,9 TDI BRB to juz nie ten silnik co BKE. Pod koniec DPF mi sie regenerowal co 150 kilometrow. Lipa z tym DPF w Audi. W firmowym Mondeo mam 200tys najechane i DPF jest od nowosci i sie wypala ci 1300 kilosów. Jednak Audi nie poradzilo sobie jakos super z DPF w naszych silnikach. pozdrawiam
stefan1986 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Kolego jankes3 z Twojej wlepki wynika, że masz kod 7GN czyli euro 4 z przygotowaniem do DPF, w takim razie mogę się mylić ale wydaje mi się, że nie masz filtra cząstek stałych
fyky Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Kolego jankes3 z Twojej wlepki wynika, że masz kod 7GN czyli euro 4 z przygotowaniem do DPF, w takim razie mogę się mylić ale wydaje mi się, że nie masz filtra cząstek stałych potwierdzam kolego, nie ma dpfa, ale silnik jest przygotowany do montażu
kanu Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Witam Poczytałem dużo wątków o oleju i zdecydowałem się na zmianę i mam takie dwa pytania odnośnie mojej sprawy otóż: 1. chcę zmienić olej z Castrol EDGE 5W30 na Motul Specific 5W30 czy z ta zmiana nie wpłynie źle na silnik i turbo? ja teraz zmieniłem Shella LongLife'a na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30, generalnie póki co różnic nie słyszę i nie widzę no może delikatnie szybciej się dogrzewa autko i potem ładnie trzyma temperaturę, ale nie wiem czy to zasługa zmienionego oleju, czy po prostu ogrzewania częściej włączanego w aucie
grzegorzxl Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 witam zmieniłem olej z castrol edge 5w30 na motul specific 5w30 przejechałem się ok 30km na świeżym oleju i postanowiłem sprawdzić poziom dotychczas po 20 min miałem właściwe wskazanie a na motulu po tym czasie 3-4 mm mniej pokazuje dopiero po ok 35 minutach jest odpowiedni poziom oleju i mam pytanie dlaczego tak jest przecież klasa ta sama a po wyjęciu miarki wydaje się jakiś gęstszy no i jeszcze co zauważyłem to silnik jakby głośniej pracował niewiem ale tn motul to wcale ni jest taki super proszę powiedzcie dlaczego tak się dzieje? Pozdrawiam
mlodyabc Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 ja kolego jak zmieniłem z castrola edge 5 w 40 na motula to tez auto zaczeło głosniej chodzic. Wracam na castrola.
jankes3 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Kolego jankes3 z Twojej wlepki wynika, że masz kod 7GN czyli euro 4 z przygotowaniem do DPF, w takim razie mogę się mylić ale wydaje mi się, że nie masz filtra cząstek stałych potwierdzam kolego, nie ma dpfa, ale silnik jest przygotowany do montażu a jak sprawdzić dokładniej czy nie ma dpfa bo równie dobrze helmut mógł sobie założyć później to dziadostwo, gdzie ten dpf się znajduje a może ktoś ma fotkę tego filtra w silniku BRB
grzegorzxl Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 hejka ja usuwałem tydzień temu dpf więc powiem Ci, że jest on za turbiną zaraz od spodu lepiej go widać wychodzą od niego przewody od czujników przed i za nim. przy ścianie grodziowej silnika masz taki czujnik do którego są wpięte 2 wtyczki jest on po lewej stojąc przodem do auta. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się