Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFC] Dzwonienie i dym z pod maski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

panowie jestem nowym uzytkownikiem forum i niemogłem znalezsc watku z moim problemem więc jezeli było juz to opisane z góry przepraszam..ale przejdzmy do sedna sprawy.Autko posiadam pół roku jest uzytkowane przez małżonke mianowice wczoraj jadąc pomnie zadzwoniła ze przy odpaleniu auta pod sklepem zapaliła sie kontrolka ładowana ,brak wspomagania i dzwonienie ,po ponownym zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło no normy,po raru minutach przyjechała domnie poczym kilka razy odpaliłem auto przegazowałem i wszysko było ok , jezdziło zupełnie normalnie.byłem pewny ze ruszając poprostu pomyliła bieg i auto jej zgasło bagatelizująć sprawe chciałęm jak pokazac podobną sytuacje wbiłęm 6 bieg pusciłęm spżegło auto szarpło izgasło po odpaleniu ponownym stało sie identycznie jak jej zapaliło sie ładowanie .brak wsomagania no i te dzwonienie w silniku po zjechaniu na parking było czuc zapach przypalonego oleju i lekki dym spod maski .sprawdziłem tylko poziom oleju który jest ok no i auta nieruszałem obawiając sie najgorszego.wczesniej przy odpalaniu auta był dziwny dzwiek typu nieodbijającego rozrusznika ,na te konto umówiony jbyłem naponiedziałek u mech ale jak widać zapuznio...prosze o pomoc panowie czego moge sie spodziewac...

Opublikowano

panowie czy nikt nie umi mi nic poradzic do mojego wczesniejszego posta?

za wszystkie opinie i porady z góry dziekuje..

1) brak ladowania, wspomagania i jakies zapachy spalenizny itp moga swiadczys o tym, ze urwal sie pasek (nie rozrzadu ale ten napedzajacy "osprzet" - jezeli tak to pod zadnym pozorem nie odpalac auta bo jak sie wkreci w rozrzad bedziesz mogl rytualnie pochowac ten silnik - a juz niedlugo na 1.11 zapalisz ku jego pamieci swieczke)

1a) sprawdzic czy nie ma na nim sladow uszlodzenia nawet jezeli sie nie urwal!

2) jezeli nie ma urwanego paska ani jego sladow uszkodzenia to zapal i ogladnij czy sie nie slizga (jezeli slizga sie to wylaczyc i nie odpalac!=>pewnie jakas rolka sie zatarla)

3) bez zapalania silnika przeczytac bledy vagcomem (taka porade juz miales ale ja pewnie... zlales)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

A może autko garażujesz i myszka się dostała w kable, stukot to przestawiony moment wtrysku, może czujnik jakiś uszkodzony. Podłącz vaga. Jeśłi masz skrzynię manualną 6 biegów to może dwumasa się rozpadła i jest rzegot.

Opublikowano

OK

Własnie tak zrobiłem chwile temu zdjołem osłony i pasek z alternatora był naderwany lezał lużny ,natomiast drugi pasek na moje oko od pompy jest cały potargany i wkręcony w dolne duze koło (pewnie z tąd ten lekki dym z pod maski) autka nieodpalałem paski rozrządu ok na ok tylko pewnie teraz kwestia czy nic nieprzeszkoczyło tzn. czy którys z pasków nieprzeszkoczył?i czy miał prawo ?

sprostowanie dla kolegi '' tukanie'' chodziło mi o ''stukanie'' przepraszam a co do posta bo kolega pytał który to ''dzwonienie i dym z pod maski''dodany dzisiaj

Opublikowano

teraz trzeba zatargac auto do mechanika bez zapalania motoru a ten zmienic WSZYSTKIE paski a najlepiej caly rozrzad jezeli juz ma nabite bo przeciez z jakiegos powodu ten pasek sie zrabal (cos go ciagnelo)

Przemek

Opublikowano

do kolegi pezemka:)

i tak własnie zrobie i oczywiście rozrząd tez przy okazji wymienie dla świetego spokoju poniewarz tez zeuwazyłem ze silnik sie poci ,mam tylko nadzieje ze te stukanie to nic w silniku ,a tak na marginiesie czy jak paski rozrzadu są całe to czy mógł przeskoczyc? i jakie by były objawy gdyby przekoczył?czy odpalił by wogule?zona mówiły ze przy pierwszym razie tak samo stukało czyli gyby rozrząd przeskoczył raczej samo by sie nieuspokoiło?[br]Dopisany: 30 Październik 2011, 18:21_________________________________________________jeszcze chciałem dodać ze poza ładowaniem niewyskoczył zaden błąd ani zadna kontrolka sie niezapaliłą na wyswietlaczu kom.samochodowego no i gdyby pasek rozrzadu przeskoczył niepojawił by sie jakis komunikat na wyswietlaczu?

Opublikowano

:>

jutro powinienem cos wiedzieć

dzieki[br]Dopisany: 30 Październik 2011, 19:52_________________________________________________witam

panowie auto scholowałwem do moim zdaniem jednego z lepszych szpecy od dislów w mieście ,powiedeział ze weznie sie do roboty koło środy za namową kolegi rzemka przy okazji wymieniam cały rozrząd wiec gdy auto bede miał zrobione opisze wszystko.

pozdrawiam

Opublikowano

przy peknieciu paskow rozrzad jak najbardziej moze przeskoczyc szczegolnie ze Tobie sie zawinal w kolo pasowe walu. Paski wszystkie out i byle nic wiecej :) Powodzienia w naprawach

Opublikowano

...za namową kolegi rzemka przy okazji wymieniam cały rozrząd

nie namawiam do wymiany calego rozrzadu bo nie mam pojecia kiedy to wymieniane miales i w jakim zakresie ... namawiam bezwglednie do wymiany paskow (a czy wymienisz rolki, napinacze, pompe wody - sam decydujesz bo to nie tak tanie jest)

Faktem jest ze z jakiegos powodu pasek strzelil wiec albo pech, albo duzo czasu uplynelo od wymiany albo mechanik, poprzedni wlasciciel wymienil tylko paski by bylo taniej i zacinajaca sie rolka zjechala pasek czy cos w tym stylu

Przemek

Opublikowano

co prawda do wymiany rozrządu pozostało ok 20tys km ale uznam to jako znak a co do całego osprzętu to równierz kazałem mechanikowi wszystko tzn rolki,napinacze pompe wod.termostat itp

jedno mnie tylko dziwy skoro zonie zapaliło sie ładowanie i przestało działać wspomaganie a po ponownym zapalaniu wszystko wróciło do normy az do momentu kiedy ruszyłem z 6 biegu (niebyło pewnie to zamondre)

marwi mnie pomimo wszystko te stukanie a z drugiej strony zona mówiła ze miała te same stukanie za pierwszym razem...

i co kolega przemek mysli o tym wszystkim?

pozrawiam i dzieki rady i sugestie

Opublikowano

nie widzialem Twojego auta na oczy wiec za duzo powiedziec nie moge ale dobrze by bylo aby mechanik sprawdzil czy z jakiegos powodu alternator, wspomaganie i klima nie stawiaja za duzego oporu (zatarte lozysko itp) i to czy aby nie rozwala paska - generalnie jezeli nie miales mechanika wg klucz cena z grupona czy cos w tym stylu to Ci to sprawdzi...

Opublikowano

witam

panowie z góry pzepraszam za zwłoke z opisem mojej usterki ,okazało sie co najwazniejsze ze rozrzad ok awarii uległo natomiast jakies koło z winy wpłatania paska (podejrzewam pasowe bo wnie był wplatany pasek) dopiero dzisiaj wróciłem do domu wiec z mechanikiem nierozmawiałem tylko ojciec ,ogólnie przy całej okazji powymieniałem cały rozrzad +paski ,filterki.olej,drobnie wycieki ogulnie impreza do tanich nienalezała(3.400zł mechanik do najtanszych nienalezy ale skoro inne warsztaty go polecają jesli chodzi o disla to mam nadzieje ze wart jest tego :>MYSŁOWICE UL JANOWSKA "KNAPEK") ale mam nadzieje ze autko bedzie hulało :>

wstyd sie przyznac ale nawet niepomyslałem o wymianie pasków osprzetu sugerowałem sie ze do wymiany rozrzadu pozostało 20 tys to wszystko jest ok jak sie okazało jednak nie!więc całom wine biore na siebie a puki co na 2.5tdi v6 163km nienarzekam :>

za wszyskie rady i podpowiedzi panowie dziekuje i wszyskich pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...