Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Ibiza asv coś go blokuje Film!!!


matig20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dłurzszego czasu mam problem z moją ibizką asv 110km . a więc na zimnym silniku jak się jedzie i np. dodamy energicznie gaz do dechy to samopchód jedzie i nagle jak dojdzie do około 2, 2,5 tyś obr zaczyna nie równo chodzić nie przyjmuje gazu i kopci na biało dodam ze teraz jak to sie dieje to śmierdzi olejem , potem jak go zgasze to silnik niechce odpalić kreci tak strasznie opornie jakby ciśnienie z niego nie zeszło dopiero po około 1 minucie jest ok i wtedy juz sie nie zawiesza. początkowo myślałem ze katalizator jest już zatkany i na zimnym blokuje spaliny lecz kata już niemam i dalej to samo , aktualnie mam drugi silnik w samochodzie bo tamten stracił kompresje . czym to moze być??? spotkał sie ktoś z takimi objawami , dodam ze na biegu jałowym tak sie nie dzieje . prosze o pomoc pisałem na stronie seata lecz bez skutku . a na vagu niema żadnych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błedów to moze nie miec a w sałacie jak i w kazdym innym VAG'u robi sie logi...

ale podejdźmy od strony mechanicznej - osobiście na początek sprawdził bym hydrosztosy...efekt podwieszanie się. moga byc juz tak wytrzepane ze potrafia sie zawiesic juz przy takich rpm...

chyba ze EGR jest zawalony nagarem i sie blokuje albo jest czysty i sie blokuje bo jest uszkodzony mechanicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że na innym silniku działo sie to samo a nawet gorzej

powyższe stwierdzenie może wskazywać, że instalacja elektryczna dostaje zwarcie i powoduje przymykanie klapy gaszącej. Odepnij wtyczkę od elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego) i pojeździj a sam sprawdzisz czy efekt ustąpi. Jeśli zaś przełożyłeś do nowego silnika stare graty (osprzęt) z tego pierwszego to sprawdź czy sterowanie klapą gaszącą nie jest uszkodzone mechanicznie np. pęknięta plastikowa sztanga czarnego plastikowego siłowniczka przy obudowie zaworu EGR i klapa nie lata jak i kiedy chce. Objawy pasowałyby właśnie do takiej usterki ale z jednym tylko zastrzeżeniem a mianowicie :

silnik niechce odpalić kreci tak strasznie opornie jakby ciśnienie z niego nie zeszło dopiero po około 1 minucie jest ok i wtedy juz sie nie zawiesza.

Przy przymkniętej klapie gaszącej efekt jest wręcz odwrotny - kręci lekko jakby silnik nie miał kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę ze klape gaszącą można wykluczyć ponieważ po dodaniu gazu silnik nie gaśnie momentalnie lecz chodzi jak by na 2 lub 3 gary i nie przyjmuje gazu lub przyjmuje go troszke po przegazowaniu też to ustepuje ale wtedy jest taki metaliczny głos. ale jutro odeopnę wtyczkę od klapy gaszącej , a co do tego odpalania to najwyrzej nagram telefonem cala sytuacje i wrzucę tutaj[br]Dopisany: 02 Listopad 2011, 18:04_________________________________________________witam dodaje film te dziwne objawy zaczynają sie od 30 s reszte będzie słychac jak otworzę drzwi lecz niezbyt wyraźnie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba silnik nie pali Ci na wszystkie gary, przynajmniej tak się dało słyszeć po otwarciu drzwi a w dieslu to dobrze nie wróży.Chyba nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopie ty go jeszcze na zimnym do 4 gazujesz.Zeby Ci kopyta nie pokazal,ta praca nie wygladala dobrze.Moze byc ze ktorys wtrysk nie dziala ale to musisz sprawdzic.Po tym stuku pomyslalem ze sie tlok z korby urwal.[br]Dopisany: 06 Listopad 2011, 08:25_________________________________________________Dodam ze moga to byc popychacze,badz cos z glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok. tyllko że na starym silniku działo się tak samo a nawet gorzej więc myslę ze możnawykluczyć wadę silnika , przegazowałem go bo chciałem nagrać sytuacje przewarznie go gasze jak tak sie dzieje , za tydzień kupie turbo bo ma luzy dodam jeszcze że po odłaczeniu weża od gruszki sterującej turbina objaw ustepuje ,ale samochód gorzej jedzie .teraz pyanie czy jak jest wtrysk padniety to bedzie kopcił na biało??? na filmiku widac że kopci , nie jest to zapach oleju!! tylko ropy ,kopci tylko wtedy jak sie zatnie, jeszcze skombinuje zestaw wtrysków i zobatrzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kumpel ma to samo w leon-nie tzn. dopiero zaczeło mu się to dziać od miesiąca stało się to mu cztery razy z tego raz przy mnie ,przedziwny objaw auto wogóle nie reaguje na gaz dopiero po redukcji biegu w tym przypadku z 3 na 2 dopiero jedzie dalej normalnie, silnik chyba nie był wymieniany ,auto sprowadzone i dlatego to stwierdzenie ,matig20 jak założysz nowe turbo daj znać co i jak :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopci na biało bo ma za duzo paliwa. podłuz drugie wtryski... najwidoczniej jeden wtrysk tyle sypie koksu ze go dusi dlatego motor pracuje jakby nie na wszystkie komory... przygazujesz wypluje w wydech to paliwo i zaczyna pracowac normalnie... z tym turbo to sprawdź najpierw czy "gruszka"jest w porzadku....czy jest szczelna przedewszystkim bo czy nic w niej nie grzechocze to musiał bys ja wyjac... w sumie w ASV nie ma tragedii ,zawleczka-cyk , 2 nakrętki... grucha skierowana jest w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro objaw sie przenosi. trzeba szukac w osprzecie.

mnie to wyglada na pompe wtryskowa

BTW. katowane zimnego silnika, to niezbyt dobry pomysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a więc tak , nie dopisałem wcześniej ale dopisze co mozna wykluczyc : pompa wtryskowa (mam druga ), wtryski tak samo jedyne co dziś zaóważyłem (na ro0zgrzanym silniku:D) to po dodaniu gazu i przymknieciu klapy gaszacej dzieje się dokładnie to samo co na zimnym silniku czyli prawdopodobnie mamy przyczynę tylko teraz co dalej cały ten mechanizm wygląda idealnie . będzie trzeba coś pogrzebać . a tak przy okazji jeszcze chciałem zapytać bo chce wsadzić turbo od awx audi a4 b6 dokladnie to te http://allegro.pl/turbina-turbosprezarka-a4-1-9tdi-awx-038145702-i1911969457.html tylko ze ta turbina niema gruszki sterującej czy podejdzie od mojej starej turbiny (asv) czy trzeba dokupic od awx bądź avf ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1z nie ma klapy gaszącej tak że nie wiem jak by się silnik zachowywał w tym momencie u mnie.[br]Dopisany: 15 Listopad 2011, 05:56_________________________________________________Ogólnie myślę że trafiłeś na silnik który ma przelatane trochę i tak się dzieje jak z poprzednim. Zrób logi to ci koledzy coś pomogą w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...