Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Blad 00575


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,ogolnie znany i lubiany blad i ksiazke mozna by na ten temat napisac,jedno czego nie znalazlem to czy przyczyna tego bledu moze byc nieszelnosc pokrywy filtra poiwtrza? Ja walcze z tym bledem juz jakis dobry czas i nic,ostatnio zauwazylem ze moj filtr powietrza jest znieksztalcony na bokach i moze to jest przyczyna tego bledu,nie wiem jutro kupie nowy filtr i zobacze,chyba ze ma ktos juz doswiadczenie z taka przyczyna?niezaleznie i tak filter wymienie:)

Opublikowano

nie pakuj kasy w bloto tylko dawaj logi :naughty:

Opublikowano

Oto najnowsze logi..

Group A: '003

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

TIME 861-945 240-340 240-340 kwi-84

MARKER STAMP /min mg/R mg/R %

0,53 2142 850 821,3 4,8

0,93 2268 850 837,9 4,8

1,33 2373 850 844,6 4,8

1,73 2457 850 847,9 4,8

2,11 2562 850 841,2 4,8

2,51 2667 850 821,3 4,8

2,91 2772 850 808 4,8

3,31 2856 850 784,7 4,8

3,71 2961 850 781,4 4,8

4,1 3045 850 764,8 4,8

4,5 3129 850 754,8 4,8

4,9 3213 850 744,8 4,8

5,3 3297 850 734,8 4,8

5,7 3381 850 721,5 4,8

6,1 3444 850 711,6 4,8

6,5 3528 850 701,6 4,8

6,9 3612 850 691,6 4,8

7,3 3675 850 678,3 4,8

7,7 3759 850 658,4 4,8

8,1 3801 850 661,7 4,8

8,5 3885 850 651,7 4,8

8,9 3948 850 638,4 4,8

9,3 3948 850 638,4 4,8

9,7 3948 850 442,2 4,8

10,1 3906 850 412,3 4,8

10,5 3843 850 402,3 4,8

10,9 3801 850 405,7 4,8

11,3 3738 850 402,3 4,8

11,7 3696 850 399 4,8

12,1 3654 850 399 4,8

12,5 3591 740 402,3 4,8

25,21 861 255 392,4 94,4

25,61 861 255 389 94,4

Group A: '005

Engine speed Start Inj Qty Actual Start of Inj Coolant temp

TIME

MARKER STAMP /min mg/R °BTDC °C

0,35 1554 20,8 5,3 80,1

0,75 1638 20,8 10,1 80,1

1,15 1743 20,8 11 80,1

1,55 1848 20,8 9,5 80,1

1,93 1953 20,8 8,4 80,1

2,33 2079 20,8 7 80,1

2,72 2184 20,8 7,5 80,1

3,12 2289 20,8 8,1 80,1

3,52 2394 20,8 8,8 80,1

3,92 2499 20,8 9 80,1

4,32 2604 20,8 9,7 80,1

4,7 2709 20,8 10,3 80,1

5,1 2793 20,8 11 80,1

5,5 2898 20,8 11,2 80,1

5,9 2982 20,8 12,1 80,1

6,3 3066 20,8 12,3 80,1

6,69 3171 20,8 12,8 80,1

7,09 3255 20,8 13,4 80,1

7,49 3318 20,8 13,9 81

7,89 3402 20,8 14,3 81

8,28 3465 20,8 14,7 81

8,69 3549 20,8 14,7 81

9,09 3612 20,8 15 81

9,49 3675 20,8 15,4 81

9,89 3759 20,8 15,4 81

10,29 3822 20,8 15,4 81

10,69 3885 20,8 15,8 81

11,09 3927 20,8 15,8 81

11,49 3990 20,8 15,6 81,9

11,89 4053 20,8 15,6 81,9

12,29 4095 20,8 15,2 81,9

12,69 4137 20,8 15 81,9

13,09 4179 20,8 15 81,9

13,49 4242 20,8 14,7 81,9

13,89 4284 20,8 14,7 81,9

14,28 4326 20,8 14,5 81,9

14,68 4368 20,8 15 81,9

15,08 4410 20,8 15,8 81,9

15,48 4431 20,8 15,6 81,9

15,88 4473 20,8 15,8 82,8

16,28 4515 20,8 15 82,8

16,68 4536 20,8 15,2 82,8

17,08 4557 20,8 15 82,8

17,48 4599 20,8 14,7 82,8

17,88 4620 20,8 14,7 82,8

Group A: '008

Engine speed Inj qty Inj qty Inj qty

TIME ? ? ?

MARKER STAMP /min mg/R mg/R mg/R

0 1596 17 32,8 29,4

0,4 1680 35,8 33,4 33

0,8 1764 40,8 34,2 35,4

1,2 1869 43,6 35,2 36

1,6 1974 43,4 35,4 36

1,98 2079 43 35,2 36

2,38 2184 42,8 35,2 36

2,78 2289 42,4 35,2 36

3,18 2394 42,2 35,2 36

3,58 2499 41,8 35,2 36

3,97 2583 41,6 35,2 36

4,37 2667 41,2 35,2 36

4,77 2751 41 35,2 36

5,17 2856 40,8 35,2 36

5,57 2940 40,6 35,2 36

5,95 3024 40,2 35,2 36

6,35 3108 40,2 35,2 36

6,75 3171 40 35,2 36

7,15 3255 39,8 35,2 35,8

7,55 3339 39,8 34,8 35,8

7,93 3402 39,6 34,6 35,6

8,33 3465 39,4 34,4 35,6

8,72 3549 39,4 34,2 35,4

9,12 3591 39,2 34,2 35,4

9,52 3654 39,2 34,2 35,2

9,92 3738 39 34,2 35,2

10,32 3780 39 34,2 35

10,7 3843 38,8 34,2 35

11,1 3906 38,6 34,2 35

11,5 3969 38,6 34,2 34,4

11,9 4011 38,4 34,4 33,8

12,3 4074 38,4 34,2 33,2

12,7 4116 38,4 33,6 32,4

13,1 4158 38,2 33 32

13,5 4221 38,2 32,4 31,6

13,9 4263 38 31,6 31

14,3 4305 38 30,6 29,8

14,7 4368 38 29,6 29,4

15,1 4410 37,8 28,4 28,4

15,5 4431 37,8 27,4 28,2

15,9 4494 37,8 26,6 26,8

16,3 4515 37,8 25,6 26,4

16,7 4557 37,6 24,6 25,6

17,1 4599 37,6 23,6 25,2

17,5 4620 37,6 22,6 24,4

Group A: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME ? ? Regulator valve?

MARKER STAMP /min mbar mbar %

0,4 1764 1978,8 1152,6 34,7

0,78 1827 1978,8 1244,4 35,1

1,18 1932 1978,8 1305,6 35,1

1,58 2016 1978,8 1336,2 34,7

1,98 2142 1978,8 1356,6 34,7

2,38 2247 1978,8 1366,8 34,7

2,77 2331 1978,8 1377 34,7

3,17 2436 1978,8 1377 34,7

3,57 2541 1978,8 1387,2 34,7

3,97 2646 1978,8 1377 34,7

4,37 2730 1978,8 1377 34,7

4,75 2814 1978,8 1377 34,7

5,15 2898 1978,8 1377 34,7

5,55 2982 1978,8 1377 34,7

5,95 3066 1978,8 1377 34,7

6,35 3150 1978,8 1387,2 34,7

6,73 3234 1978,8 1377 34,7

7,13 3297 1978,8 1377 34,7

7,53 3360 1978,8 1377 34,7

7,93 3423 1978,8 1377 34,7

8,33 3507 1978,8 1377 34,7

8,73 3570 1978,8 1366,8 34,7

9,13 3633 1978,8 1366,8 34,7

9,52 3696 1978,8 1366,8 34,7

9,92 3759 1978,8 1356,6 34,7

10,32 3822 1978,8 1356,6 34,7

10,72 3864 1978,8 1356,6 34,7

11,12 3927 1978,8 1356,6 34,7

11,5 3969 1978,8 1356,6 34,7

11,9 4032 1978,8 1356,6 34,7

12,3 4074 1978,8 1356,6 34,7

12,7 4116 1978,8 1356,6 34,7

13,1 4158 1978,8 1346,4 34,7

13,48 4200 1978,8 1346,4 34,7

13,88 4242 1978,8 1346,4 34,7

14,28 4284 1978,8 1346,4 34,7

14,68 4326 1978,8 1336,2 34,7

15,08 4368 1978,8 1336,2 34,7

15,47 4410 1978,8 1346,4 34,7

15,87 4431 1978,8 1346,4 34,7

16,27 4473 1978,8 1346,4 34,7

16,67 4494 1978,8 1346,4 34,7

17,07 4536 1978,8 1346,4 34,7

17,45 4536 1978,8 1336,2 68,1

jestem ciekaw co powiecie na to.....

Opublikowano

ja Ci powiem tylko tyle ze masz duże niedoładowanie, turbinka słabo dmucha, bardzo słabo, Przeleć cału dolot od turbiny prze intercooler az po kolektor ssacy i sprawdz czy nie ma nieszczelności bo to wygląda na dziurę jak to inni koledzy z tego forum mowią jak stodoła :naughty:

Opublikowano

Tja...takie mam wrazenie ze moc gdzies ucieka.ale nic nie znajduje,a jeszcze jedno co zauwazylem, czy N75 nie powinien cykac po wlaczeniu silnika?bo jak go dotykam to nic nie wyczuwam,nie wspomne bym cos slyszal by cykal.

Opublikowano

Tja...takie mam wrazenie ze moc gdzies ucieka.ale nic nie znajduje,a jeszcze jedno co zauwazylem, czy N75 nie powinien cykac po wlaczeniu silnika?bo jak go dotykam to nic nie wyczuwam,nie wspomne bym cos slyszal by cykal.

sa przypadki ze n75 sie wysra, ale trzeba tutaj kogoś z naszej elity zeby cos powiedział.

Opublikowano

Tja...takie mam wrazenie ze moc gdzies ucieka.ale nic nie znajduje,a jeszcze jedno co zauwazylem, czy N75 nie powinien cykac po wlaczeniu silnika?bo jak go dotykam to nic nie wyczuwam,nie wspomne bym cos slyszal by cykal.

cykanie zaworka N75 nie jest wyznacznikiem jego sprawnosci .. [niektore cykaja, niektóre nie]

u Ciebie ewidentnie jest brak doladowania spowodowany najczesciej w tych silnikach nieszczelnoscia w dolocie [włącznie z puszka od filtra powietrza] albo uszkodzonym N75 lub nieszczelnym przewodam cisnieniowymi od tego zaworka ....

Opublikowano

Co do cykania N75 to też kiedyś się o to martwiłem......zauważyłem, że cykanie słychać dopiero jak autko się rozgrzeje, oczywiście nasłuchiwałem jak furka stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach.

Zastanawiałem się co może być tego przyczyną. Ale doszedłem do wniosku, że skoro nic się nie dzieje to tak ma być :naughty: . Tylko czy przy zimnym silniku zaworek nie pracuje jak silnik jest na wolnych obrotach ?? - to tak w nawiasie. :).

Opublikowano

Witam

Często pojawiający się problem na forum to bład 575.

Ja zawsze sprawdzam 4 rzeczy, jeżeli u klienta mam ten błąd.

1 - Filtr powietrza ( czasami ludzie nie wiedzą że istnieje coś takiego ) ale zakładam że Ty wiesz :th:

2 - Sprawdzam stan wężyków, czy któryś nie sparciał lub sie nie przetarł - jak coś to tylko wymiana na NOWE

3 - Zawór ele. N75 ( musi pykać - jak na krótko podaje mu prąd ),można sprawdzić mu oporność omomierzem.

Możesz dotknąć go ręką to wyczujesz czy się załącza.

4 - Sprawdzam czy porusza sie drążek i siłownik przy turbo - Zresztą widać to też w logach...Ale dla pewności.

Raczej na pewno tutaj szukaj przyczyny.

Co do czyszczenia turbo, proponje je rozebrać i za pomocą skrobaczka i

szczotki drucianej wyczyścić kierownice. Najlepiej użyć szczotki drucianej elektrycznej lub zamocowanej w wiertarce ( Szczotki używać mosiężnej ) nie rysuje a czyści.

Czytałem jak ktoś na forum pisał o czyszczeniu turbo w nafcie. Absolutnie odradzam, bo zajedziesz wirnik w turbo.

Po złożeniu i zamontowaniu turbiny odpal silnik i nie gazuj...Niech pochodzi około 10 min aż turbina się dooleji.

Pozdr

Opublikowano

Jakie kierownice przecież kolega ma silnik AHU i tu ich nie ma!!!!!! Po za tym u mnie zaworek tez nie tyka a auto chodzi ok, ja bym szukał raczej przyczyny może w sztandze nikt jej nie ruszał?? Sprawdzałeś czy da się ja ruszyć ręka, może sie zaciela na amen. Albo masz gdzieś dziurę ale to ogromną, sprawdź intelcooler może tam jest dziura nie tylko węże pzdr

Opublikowano

Co do czyszczenia turbo, proponje je rozebrać i za pomocą skrobaczka i

szczotki drucianej wyczyścić kierownice. Najlepiej użyć szczotki drucianej elektrycznej lub zamocowanej w wiertarce ( Szczotki używać mosiężnej ) nie rysuje a czyści.

po co rozbierac jak tam kierownic nie ma... :wink4:

[zainteresowany ma silnik AHU]

do sprawdzenia :

-szczelnosc dolotu

-przewody od N75

-N75 do podmiany

Opublikowano

Witam panowie,

zaworek N75 sprawdzony,ma 29,8 Ohma do tego jest nowy,wezyki zalozone nowe,podlaczone zgodnie ze schematem podanym przez jednego z kolegow,jedna rzecz ktora mnie zastanawia czy filtr powietrza nie jest uszkodzony tzn nieszczelny,poniewaz z na 2 bokach jest zagiety i byc moze jest tam nieszczelnosc,ale jak jeden z kolegow powiedzial ze mam to olac wiec olalem,ale nie daje mi to spokoju,poprostu wymienie na nowy,co jeszcze ostatnio zauwazylem ze w trakcie przyciskania gazu pojawia sie niebieski dymek...hmm czyzby turbo juz padlo i ono jest tego przyczyna czy cos innego,silnik ma ponad 170 tkm wiec naprawde nie daje mi to spokoju :wallbash:doslownie mowiac nie moge spac po nocacha a jesli turbo to gdzie regenerowac

Opublikowano

A patrzyłeś na miarkę oleju czy go szybko nie ubywa?? Może turbo pije olej ale wtedy powinno go być dożo w dolocie :thumbdown: . Ale jak na przebieg 170 tys to turbo bez zmiennej geometrii nie miało prawa paść, chyba ze ktoś ewidentnie nie przestrzegał zasad użytkowania albo auto ma 300 tys lub wiele więcej jak to w Polsce bywa.

Opublikowano

Witam,usterka zlokalizowana i usunieta,oczywiscie jak w tekich przypadkach bywa,byla to bagatele,konkretnie mowiac pekla opaska na IC i zsunol sie waz,a ze ciezko wzrokowo zauwazyc wiec niezauwazylem,uszkodzenie nie dawalo mi spokoju i wsadzilem lapke no i eureka!

Autko wrocilo do normy i znowu jest przyjemnosc z jazdy

Opublikowano

Witam,usterka zlokalizowana i usunieta,oczywiscie jak w tekich przypadkach bywa,byla to bagatele,konkretnie mowiac pekla opaska na IC i zsunol sie waz,a ze ciezko wzrokowo zauwazyc wiec niezauwazylem,uszkodzenie nie dawalo mi spokoju i wsadzilem lapke no i eureka!

Autko wrocilo do normy i znowu jest przyjemnosc z jazdy

zawsze mowie ze macanie gumowych rur przynosi efekty .... :naughty:

Opublikowano

Spamky masz racje,a ze nie chcialem sie pobrudzic to sen z oczu mialem spedzony,wiem jedno ze koledzy z klub wiedza co mowia ,mimo ze to wszystko na zasadzie opisu,ale w wiekrzosci przypadkow maja racje,i CHWALA za to!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...