Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Duże spalanie , grzanie silnika


Gr3sio

Rekomendowane odpowiedzi

bo takie powietrze będzie sie pojawiać bo robi sie ciśnienie w układzie chłodzenia i ono wszysto wypompuje do zbiorniczka a badane miales płynem czy nie ida ci spaliny do zbiornika

wyrównawczego bo moze czujnik ci warjuje ten co masz przy bloku silnika

czujnik temperatury wymienilem na nowy z aso .. był taki czarno biały - jest teraz zielony ale to samo - 4 piny

Spaliny mialem sprawdzane przez takiego magika ktory zrobił mi uszczelke pod głowicą ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz straciłem pomysły jeszcze raz bym sprawdził te spaliny w układzie ewentualnie co to mało prawdopodobne gdzieś zamienione przewody nie wte miejsca podłączone powiem ci ze jakieś cuda tu sie dzieja zobacz czy po odkręceniu na zapalonym silniku wypycha ci płyn z pod korka w zbiorniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak .. bez termostatu jest ok .. tzn. silnik jest nie osiaga normalnej temperatury .. 60-70 max

a co za tym idzie bardzo dlugo sie nagrzewa w srodku oraz wzrasta spalanie.

Pompa była załozona nowa jakis miesiac temu przy robieniu rozrządu .. myslę ze dziala poprawnie..

poprzednia hulala a byl ten sam problem.. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy jakiej temp. otwiera ci sie termostat [br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 18:48_________________________________________________bo powinien sie otwierać w temp. około 87 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

87 jest na nim nabite .. to jest ori kupiony tutaj w Niemczech w salonie audi.

zaraz po montarzu zagrzałem go i wszystkie weze byly gorace (gorny i dolny)

ostatnio dolny jest caly czas zimny .. gora wrecz wrząca ..

chlodnica jest gorąca..

przed chwilą macałem wisko kolegi z passata .. na cieplym silniku jego sprzeglo chodzi bardzo ciezko .. moje jak na zimnym i na goracym tak samo .. zdecydowalem sie na zakup jeszcze jednego.. w czwartek bede mial kupione w polsce i podane paczką ..

tutaj nie kupuje bo to jest strasznie nie oplacalne - wisko w sklepie ATU (z wentylatorem) kosztuje 220 euro ;/

na weekendzie mam nadzieje ze je bede mial wiec wtedy zobaczymy czy to pomoze czy dalej bedzie trzeba szukac .. normalnie rece mi juz opadają :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do wisko bym sie nie czepiał bo umnie chodzi leko i nie łapie temperatury po za tym to nie jest wisko bo jesli by były oba przewody gorące i wtedy i temp była wysoka to bym stawiał na wisko bo w tym silniku ciepły plyn wchodzi na chłodnice góra wychodzi dołem z chłodzone a u ciebie jak nawet letni nie jest to tu jest problem z termostatem albo pompę szlak trafił nie widze innej przyczyny mój kolega mechanik mówi tak samo tu jest ewidentny brak obiegu po za tym wisko załącza sie na 100% przy 105 stopniach a troszke mniejszy opur ma np na 95 stopniach do 95 chodzi luzno zajzyj do pompy czy sie nie rozsypała tu nie ma wiele roboty z tym czym bardziej ze nie jest na rozrządzie i sprawdz teperature otwarcia termostatu bo i ogr moze pasc moze sie zaciol albo uszczelke ktos zle na termostacie załozyl i wciela s ie w niego i podpiera go

[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 22:29_________________________________________________ja sam to zrobisz sprawdzisz to cie nic nie bedzie kosztowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do wisko bym sie nie czepiał bo umnie chodzi leko i nie łapie temperatury po za tym to nie jest wisko bo jesli by były oba przewody gorące i wtedy i temp była wysoka to bym stawiał na wisko bo w tym silniku ciepły plyn wchodzi na chłodnice góra wychodzi dołem z chłodzone a u ciebie jak nawet letni nie jest to tu jest problem z termostatem albo pompę szlak trafił nie widze innej przyczyny mój kolega mechanik mówi tak samo tu jest ewidentny brak obiegu po za tym wisko załącza sie na 100% przy 105 stopniach a troszke mniejszy opur ma np na 95 stopniach do 95 chodzi luzno zajzyj do pompy czy sie nie rozsypała tu nie ma wiele roboty z tym czym bardziej ze nie jest na rozrządzie i sprawdz teperature otwarcia termostatu bo i ogr moze pasc moze sie zaciol albo uszczelke ktos zle na termostacie załozyl i wciela s ie w niego i podpiera go

[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 22:29_________________________________________________ja sam to zrobisz sprawdzisz to cie nic nie bedzie kosztowalo

Przekonałeś mnie ! Wiec czekam do weekendu .. wtedy dopiero bede mogl sie polozyc pod autem .. chyba ze cos sie zmieni to napisze ..

------------------------------------------------------------------------------------------------

a więc tak : jako że nie mam juz mozliwosci polozenia sie pod autem sprobowalem go zagrzac dobrze i zobaczyc co sie bedzie dzialo .. zagrzalem go do temp 105 st i trzymalem go caly czas na gazie przy ok 2500tys obr. do tego odkrecilem obejme z węża od nagrzewnicy celem usunięcia zbednego powietrza ..

zauwazylem ze jak szlo powietrze jak tralala czyli uklad nie byl do konca odpowietrzony ... gdy woda juz praktycznie bulgotała dolny wąż sie zrobił cieply a po chwili otworzył sie termostat .. trzymajac go na gazie temp na budziku spadla do 90 a na klimie do 98 ..

jak tylko schodzi z obrotów temp powraca do tych ok 105 st..

depne na gaz .. obieg ruszy i temp spada ..

czyli co z tego wynika ? wg mnie pompa jest ok , termostat również .. i myśle ze warto zainwestowac w jeszcze jedno wisko .. ?

co Wy na to ? możliwe ze sie myle .. ?[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 22:43_________________________________________________p.s. z góry dziękuje za sugestie .. pzdr :thankyou2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to ja z zieleniałem teraz moim zdaniem to jak wisko by padlo to by i na wysokich obrotach nie chłodziło ale reki s obie nie utne nie potrafię ci powiedzieć a moze jeszcze jedno sprawdz czy pasek nie slizga ci s ie na pompie bo moze na małych obrotach poprostu nie ma pompa obrotów bo slizga sie pasek ale szczerze ja s ie podaje nie chce zle ci doradzić zeby nie władować cie w koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pa

szczerze mówiąc to ja z zieleniałem teraz moim zdaniem to jak wisko by padlo to by i na wysokich obrotach nie chłodziło ale reki s obie nie utne nie potrafię ci powiedzieć a moze jeszcze jedno sprawdz czy pasek nie slizga ci s ie na pompie bo moze na małych obrotach poprostu nie ma pompa obrotów bo slizga sie pasek ale szczerze ja s ie podaje nie chce zle ci doradzić zeby nie władować cie w koszty

Dzieki za odpisanie..

Pasek wymieniony jakis miesiac temu - nie slizga się..

Jeżeli wchodzi na obroty pompa szybciej chodzi i co oczywiste szybciej plyn krazy w duzym obiegu wiec i szybciej sie chlodzi .. mysle, ze to wisko ale glowy nie dam sobie uciąć .. cholera :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ty źle zakładasz ten termostat :tongue4: jak bez termostatu jest niedogrzany to dobrze, jak dla mnie to wina termostatu. Wisko się nie czepiaj, u mnie ledwo się kręci na ciepłym jaki i na zimnym i problemów nie mam z temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ty źle zakładasz ten termostat :tongue4: jak bez termostatu jest niedogrzany to dobrze, jak dla mnie to wina termostatu. Wisko się nie czepiaj, u mnie ledwo się kręci na ciepłym jaki i na zimnym i problemów nie mam z temp.

Przyjacielu .. sprężynką do góry .. pod nim oring :) tak jak w instrukcji ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest syf w kanalikach w głowicy i bloku to płyn nie będzie mieć takiego przepływu jak trzeba i będzie się mocno grzał,a czujnik masz za blokiem i dlatego jest taka temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest syf w kanalikach w głowicy i bloku to płyn nie będzie mieć takiego przepływu jak trzeba i będzie się mocno grzał,a czujnik masz za blokiem i dlatego jest taka temperatura.

Dobrze mówisz ale doradź (doradźcie) czym zrobić płukanke ?

Boję się troche lać jakiś chemikalii typu kret do rur aby go przypadkiem nie rozszczelniło.

Kolega na samym początku pisał aby wlać ocet .. ale wydaje mi się że tutaj mozna zastosować coś mocniejszego. Jestem dziewicą w takich płukankach :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem dosłownie to samo 105c wymieniłem termostat,pompę wody,chłodnice,odłączyłem parownik lpg i nic dopiero po wlaniu 2l octu temp. trzyma mi 96c max teraz czekam na wiosnę bo nie mam garażu żeby powtórzyć zabieg ale już porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko nie ma nic do tego, ja miałem trochę uszkodzone i kręciło na zimnym silniku - samolot pod maską

Kupiłem drugie nie pomogło

Wywaliłem wentylator i wstawiłem elektryczny oraz czujnik w chłodnicę.

Wentylator włączał się po 95 stopniach w chłodnicy, ale bardzo rzadko w korkach i w lecie.

Piszę to aby na 200% nie czepiać się wiska.

U mnie podobnie było ale wysiadła pompa tzn sam wirnik się ślizgał na osi, ale skoro pompa nowa to dziwne.

Masz starą pompę, sam wymieniałeś czy ktoś Ci robił.Może nie wymienił tylko tak mówił.Pompa nie jest na rozrządzie i chcąc całą wymienić jest trochę roboty - chyba że tylko wirnik z obudową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież pompa w adp jest to jakieś do 30 min roboty wiadomo ze jak by podejmować pas to bylo by wygodniej ale tu niema żadnego problemu zdejmuje sie aby dekiel z pompą czyli wirnik po co inwestować w cała kopule skoro to sie nie psuje i naprawdę zeby byc pewnym to proponował bym sprawdzić ja bo one jak tu juz kiedyś byl watek poruszany nawet nowe sie ukręcają a jak nie to sie wirnik slizga na ośce i wtedy nie ma takiego obiegu jak trzeba i przez to bedzie sie grzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie :good:

Z tego co mi wiadomo ocet jest dobry na kamień także wleje go może jutro po pracy .. i do piatku pojezdze .. jeżeli pomoże to na weekendzie zmienię płyn i po sprawie .. jeżeli nie pomoże to wtedy zaglądne do pompy.

Wiska juz nie będę ruszał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym octem to trochę ryzykowna kuracja :kwasny:.To jest słaby ale kwas i podeżre wszystko co w silniku aluminiowe.

Widziałem jak w Pasacie ktoś załatwił sobie silnik (poszła uszczelka pod głowicą) przez wlanie borygo zamiast

prawidłowego płynu a tu ocet :shocked:

Nigdy czegoś takiego nie robiłem, ale jak jakieś grubsze kawałki się poodrywają

czy osady w dużym stężeniu to możesz załatwić pompę całkowicie.

Nawet jak operacja się uda to bym zrobił płukanie kanałów chłodzących wodą pod ciśnieniem (a nie tylko spuszczając płyn ) przy zdjętej pompie i termostacie żeby wypłukać w pewny sposób wszystkie osady.

Takie płukanie wodą robiłem kiedyś w VW Golfie ale bez żadnej chemii .

Po za tym osadów kamienia nie powinno być ( a te ocet by miał rozpuścić) no chyba że jeździł by ktoś na zwykłej wodzie

a nie na odmineralizowanej czy płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motor144 z tym borygo to ci sie udało mało z fotela nie spadłem :polew: jeżdżę od 4 lat na borygo u siebie a brejdak w tdiku ma petrygo uszczelka pada nie z powodu płynów kto ci takich herezji naopowiadał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...