omzig Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Mam takie lajtowe pytanko: Czym różni się silnik ANB od innych silników 150 konnych z napędem na przód???
mat-85 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Są pewne różnice między silnikami - u mnie w AWT turbina jest chłodzona cieczą nie we wszystkich 1.8t tak jest
domjenick Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Są pewne różnice między silnikami - u mnie w AWT turbina jest chłodzona cieczą nie we wszystkich 1.8t tak jest we wszystkich 1,8T chłodzona jest cieczą :gwizdanie:
Maxcudo Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 a nie olejem?! haha, mam auto ponad rok, a ono mnie ciągle zadziwia [br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 09:10_________________________________________________ Mam takie lajtowe pytanko: Czym różni się silnik ANB od innych silników 150 konnych z napędem na przód??? Różnice są np w przepustnicy, w AEB jest mechaniczna, a w niektórych np. APU elektroniczna
omzig Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Opublikowano 4 Listopada 2011 niczym, poza rokiem produkcji To po co te oznaczenia? Tylko dlatego, że każdy jest w innym roku produkowany? [br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 09:24_________________________________________________ a nie olejem?! haha, mam auto ponad rok, a ono mnie ciągle zadziwia [br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 09:10_________________________________________________ Mam takie lajtowe pytanko: Czym różni się silnik ANB od innych silników 150 konnych z napędem na przód??? Różnice są np w przepustnicy, w AEB jest mechaniczna, a w niektórych np. APU elektroniczna Jednak coś jest heh. Coś tam kiedyś czytałem, że któryś z nich ma mocniejsze korbowody.
MASATO Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu. ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze AEB przepustnica na linkę, głowica "large port" ANB, APU, przepustnica elektroniczna, głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5 w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze 1
Maxcudo Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu. ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze AEB przepustnica na linkę, głowica "large port" ANB, APU, przepustnica elektroniczna, <b>głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB</b> sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5 w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze Zgadza się, jak przekładałem silnik, to żeby mieć przepustnice na linkę od AEB, bo taki miałem, musiałem założyć cały kolektor ssący od AEB do APU i jest różnica w kanałach, ale mimo różnic w rozmiarach, wszystko śmiga aż miło
tokarka606 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze No nie ma tam seryjnie k03s. Pompa wody napędzana paskiem rozrządu.
omzig Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Opublikowano 4 Listopada 2011 To czyli który z tych silników jest najlepsiejszy???
sebakol Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Witam ja posiadam ANB z 99rok i z tego co zauważyłem różnica między ANB a AEB jest w deklach zaworowych u mnie nie ma przewodu od dekla do odmy jest on zamontowany w głowicy od strony kabiny.
WIŚNIA Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 To czyli który z tych silników jest najlepsiejszy??? AJL [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 10:19_________________________________________________w
radi Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 jezeli chodzi o 150KM to chyba AEB,jest najstarszy konstrukcyjnie i najprostrzy,ma najwieksze kanaly dolotowe,i chyba kute korby.
Maxcudo Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Każdy ma swoje plusy i minusy :gwizdanie: Ja miałem AEB nie narzekałem, zmieniłem na APU też nie narzekam
omzig Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 To czyli który z tych silników jest najlepsiejszy??? AJL [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 10:19_________________________________________________w Przeczytaj pierwszy post. Chodziło o jednostki 150 konne. [br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 00:29_________________________________________________ Każdy ma swoje plusy i minusy :gwizdanie: Ja miałem AEB nie narzekałem, zmieniłem na APU też nie narzekam Ja tam na swojego tez nie narzekam, ale chodziło mi o różnice między. [br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 00:30_________________________________________________ AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu. ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze AEB przepustnica na linkę, głowica "large port" ANB, APU, przepustnica elektroniczna, głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5 w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze Dzięki Kolego, o takie info m.in. sie rozchodzi.
sebakol Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 a czy ktoś wie czy ANB ma czujnik ilości oleju w misce? i gdzie on się znajduje?
domjenick Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 a czy ktoś wie czy ANB ma czujnik ilości oleju w misce? i gdzie on się znajduje? każdy silnik ma taki czujnik jest na spodzie miskihttp://www.ebay.co.uk/itm/VW-AUDI-SKODA-SEAT-OIL-LEVEL-SENSOR-1J0907660B-A3-A4-MK4-Golf-Passat-Octavia-etc-/180763477336?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a1657c558#ht_1389wt_750
Krzysztof29it Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Nie każdy silnik.AEB nie ma czujnika poziomu oleju w misce.Inną sprawą jest ,że nowe miski olejowe są wszystkie z otworem pod czujnik , są też ori zaślepki .
Osti1986 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Panowie mam b5 lift 1.8 T 150 KM ANB silnik jest padniety nie opłaca sie go robić. Pytanie brzmi czy podejdzie do mojej silnik 1.8 t 180KM AJL z 2000r. silnik ten jest kompletny ze wszystkim co przy nim jest czyli turbo,komputer, kable, komputer, sprzęgło itd. czy nie bedzie problemów z przełozeniem??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się