fromm Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Posiadam Audi A4 Avant 1,9TDI (1996). Spadł mi pasek wieloklinowy ("rozwarstwił" się). Po wymianie u mechanika paska na nowy zwróciłem uwagę, że koło napinacza w stosunku do koła alternatora i trzeciego niżej jest nachylone górną częścią do przodu (nie jest w płaszczyźnie z ww. pozostałymi). Ponadto po wymianie paska słychać z tego miejsca lekkie "szeleszczenie" i lekkie piski (przy gazowaniu), czego wcześniej nie było. Czy koło napinacza powinno być tak nachylone jak opisałem? I dlaczego słychać te dźwięki?
Lukasch44 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Najprawdopodobniej trzeba wymienić ten napinacz Kółko powinno być w płaszczyźnie z pozostałymi.
Lukasz_N Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Wczoraj wymienialem napinacz bo mialem ten sam problem. U mnie tez pasek sciagalo. Koszt napinacza 280PLN i 3,5h spokojnej roboty
milasek86 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Najprawdopodobniej trzeba wymienić ten napinacz Kółko powinno być w płaszczyźnie z pozostałymi. dokładnie, mi 2 paski zjadło a problemem był napinacz. wymieniłem i od roku spokój
Gniady Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Posiadam Audi A4 Avant 1,9TDI (1996). Spadł mi pasek wieloklinowy ("rozwarstwił" się). Po wymianie u mechanika paska na nowy zwróciłem uwagę, że koło napinacza w stosunku do koła alternatora i trzeciego niżej jest nachylone górną częścią do przodu (nie jest w płaszczyźnie z ww. pozostałymi). Ponadto po wymianie paska słychać z tego miejsca lekkie "szeleszczenie" i lekkie piski (przy gazowaniu), czego wcześniej nie było. Czy koło napinacza powinno być tak nachylone jak opisałem? I dlaczego słychać te dźwięki? h...j nie mechanik.
przepychacz Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 ...najlepiej jak podjedziesz do mechanika i zapytasz o co to chodzi, a jak powie że napinacz to zapytasz dlaczego nie wymienił
Golem1 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 rolki napinające powinny być współosiowe z pozostałymi rolkami,więc skoro pasek został uszkodzony nie rozumię dlaczego mechanik nie sprawdził czy występuje luz na ośce napinacza.Podjedz do innego mechanika i niech ci to ogarnie bo bez sensu wymieniać za jakiś czas ponownie pasek.
ryba85 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 wymien ten napinacz jak najszybciej.i moja rada kup lepiej ori.
Golem1 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgadza się najlepiej wymienić ten napinacz jak najszybciej,załóż ori zestaw lub SKF,INA oraz pasek Contitecha,przy okazji wymiany paska wielorowkowego i napinacza sprawdz jak wygląda pasek i napinacz od klimy,ja jak wymieniałem u siebie to wymieniam od razu wszystko.
fromm Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 Dzięki za wskazówki. Były problemy z wymianą wentylatora (odkręcenie śruby imbus) ale wszystko się udało i koło napinacza (nowe) po wymianie jest już w płaszczyźnie pozostałych kół.
ryba85 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 no to dobrze.oby słuzyło jak najdłuzej
andegrand Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 kupiłem ori rozleciał sie po 5 tys teraz mam za 80 zł najtańszy jaki był i smigam już z 15 tys km i nic nie słychać
ANDY89 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 witam potrzebuje schematu jak załozyc nowy pasek do silnoka 1Z w audi a4 nigdzie nie ma :confused4:pozdrawiam
olass82 Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 Witam wszystkich Borykam się z podobnym problemem w moim A4 B5 1,9TDi 1Z. Padło mi już około 6 napinaczy sprężynowych w niedługim czasie . Każdy po przebiegu od 2000- 6000 km. Coś jest nie tak. Wspólnie z mechanikiem doszliśmy do wniosku , że chyba brak jest sprzęgła na alternatorze. Poprosiłem , żeby kupił nowe i założył je na alternator. Kupił i co........... okazało się , że nie można zamontować tego sprzęgła ponieważ nie ma wieloklinu , uchwytu na klucz ect............ . przeglądając zaprzyjaźniony portal aukcyjny na A....... doszedłem do wniosku , że mam w moim A4 zamontowany alternator z GOLFa 3 bez sprzęgła jednokierunkowego . Proszę o ewentualną pomoc w identyfikacji i potwierdzeniu , że w tym miejscu leży przyczyna padających napinaczy
Tommy Gun Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Było już o tym, dzieje się to przez brak sprzęgiełka. W 1z odkąd założyłem takowe, problem z pochylającym napinaczem nigdy nie wrócił. Dochodzę nawet do wniosku że sprzęgiełko powinno się wymienić co drugą zmianę rozrządu.
ryba85 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 dokładnie.proponuje załozyc alternator od AFNa ze sprzegiełkiem.i problem powinien zniknac.duzo osób pisało ze po załozeniu sprzegła problem znikał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się