alfuta Opublikowano 29 Marca 2006 Opublikowano 29 Marca 2006 Witam !!! dzisiaj zauważyłem dziwną sprawę. Autko moje zaczęło na wolnych obrotach dziwnie chodzić. Oczuwam drgania na całym ciele tzn. w plecach, siedzisko, ręka na kierownicy i lewarek zmiany biegów. Po dodaniu gazu jest OK, ale jak spadną do min to po krótkiej chwili auto dostaje drgawek i całe drży no i w uszach jest bardzo nieprzyjemnie (jakby co to są czyste . )jakby niskie częstotliwości. CO TO TAKIEGO? Silnik chodzi niby równo ale jakby miał za niskie obroty i się trzęsie troszke - tak mi się wydaje, a nie jestem fachowcem w tym temacie - czy jest jakaś regulacja obrotów (mech.) Dotychczas jeżdziłem benzynami - diesel po raz pierwszy. Za wszystkie wskazówki i pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam
dark79 Opublikowano 29 Marca 2006 Opublikowano 29 Marca 2006 a jakie obroty masz??, u mnie oscylują w granicach 840-860 obr/min, jak obroty masz ok i silnik chodzi równo to mogą to być poduchy pod silnikiem
alfuta Opublikowano 29 Marca 2006 Autor Opublikowano 29 Marca 2006 a jakie obroty masz??, u mnie oscylują w granicach 840-860 obr/min, jak obroty masz ok i silnik chodzi równo to mogą to być poduchy pod silnikiem na obrotomierzu około 850, ale czy to prawda? czy klimatronikiem można sprawdzić obroty? Jak sprawdzić czy to poduchy i jaki koszt nowych ?
dark79 Opublikowano 29 Marca 2006 Opublikowano 29 Marca 2006 obroty są chyba ok, wbij bieg nr 2 i bujaj autem (pchając go) w przód i tył - zobacz jak sie zachowuje silnik, szarpie nim czy siedzi w miare spokojnie
alfuta Opublikowano 29 Marca 2006 Autor Opublikowano 29 Marca 2006 dzieki dark79- jutro bede lekarzem i bedę go badał. Pozdrawiam
_siwy_ Opublikowano 30 Marca 2006 Opublikowano 30 Marca 2006 Tez to miałem zaraz po kupnie, czyli ok pół roku temu. Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało. Ale teraz po ostatnim tankowaniu (na rezerwie) znowu sie pojawił ten efekt. Moze jakies małe zapowietrzenie?? Znowu zalałem ten srodek czyszczący, może pomoże.
alfuta Opublikowano 30 Marca 2006 Autor Opublikowano 30 Marca 2006 obroty są chyba ok, wbij bieg nr 2 i bujaj autem (pchając go) w przód i tył - zobacz jak sie zachowuje silnik, szarpie nim czy siedzi w miare spokojnie sprawdziłem na klimatroniku - obroty są od 740 do 820 ( nie za niskie?), a co do popychania auta na 2 biegu to wydaje się być spokojny, ruchy łagodne w góre i w dół. Chciałbym dodać jeszcze że te opisane uwagi _siwego_ czyli auto na rezerwie - jeżdziłem ostatnio na min, dziś zatankowałem ale nic niestety nie pomogło. Jeszcze wymienię fitr paliwa, aco do wynalazków chemicznych jakoś nie mam przekonania, może się mylę - naprostujcie mnie. Szukam przyczyny nadal. Pozdrawiam
Pikuś Opublikowano 30 Marca 2006 Opublikowano 30 Marca 2006 Z obrotami bym nie kombinowal bo to jest elektronicznie ustawione wiec raczej nie ma mozliwosci zeby sie przestawily. A moze to wydech wpada w rezonans i trzesie cala buda? Ja mam spowodowane takie drgania przzez wydech ale to jest wina ze byl on kiedys skrzywiony i teraz pasowalo by go wymienic od kolektora do pierwszego tłumika.
ono Opublikowano 31 Marca 2006 Opublikowano 31 Marca 2006 Mialem tak w golfie 4 TDI 110 u mnie to bylo rozwalone koło zamachowe jeszcze innym objawem było to że jak ruszałem to sprzęgło też sie telepało i nierówno brało ,ale czy to jest u ciebie nie wiem
alfuta Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Mialem tak w golfie 4 TDI 110 u mnie to bylo rozwalone koło zamachowe jeszcze innym objawem było to że jak ruszałem to sprzęgło też sie telepało i nierówno brało ,ale czy to jest u ciebie nie wiem Podczas ruszania wydaje sie być OK, na moje niedoświadczone ucho dzieje się tak tylko podczas postoju. Drgania występują na biegu jałowym , na ciepłym aucie.
_siwy_ Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Ale pytanie jest, dlaczego to po lekkim dodaniu gazu i puszczeniu ustepuje?? Kiedyś mechanik mi powiedział, że to może byc wina wieszającego sie wtrysku na jednym z cylindrów i zalecił właśnie środek do czyszczenia układu paliwowego. Ostatnim razem filtr paliwa wymieniałem zaraz po zalaniu tego środka i nie wiem czy pomogła wymiana czy srodek. W kazdym razie na kilka tys km ustapiło. Najsmieszniejsze jest to ze jak jedno naprawie to drugie sie pojawia. Drgawek dostał w dniu odblokowania kierownic spalin w turbinie. Cieszyłem sie z poprawy i powrotu mocy (od razu pojechałem przetestowac i 180 poszła bez problemu) a tu za chwile taka niemiła niespodzianka. Ech..... Znam takie prawo: "jedno zrobione, drugie spier...ne".....
dziarule Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 zacytuje kawalek artykulu z "Auto Świat". "5 dni temu po zakupie Audi zglosilem sie do ASO (Bieńkowski), gduż silnik 1.9TDI pracowal nierownomiernie. Przy ostatniej wizycie zmniejszono obroty jednostki, ale nagrzany motor na wolnych obrotach nadal drga. Wibracje czuc na fotelu kierowcy. Odpowiedz serwisu: w aucie sprawdzono poprawnosc dzialania pompy dwusekcyjnej i pompy dodatkowej w zbiorniku paliwa, skontrolowano szczelnosc i czystosc ukladu paliwowego, zanalizowano oprogramowanie sterownika silnika i zainstalowano nowsza wersje. Wymieniono pompowtryskiwacze. Po przeprowadzeniu powyzszych czynnosci silnik pracuje normalnie. " PS. mysle ze moze to wam pomoze
_siwy_ Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Wszystko ok, tylko u nas nie ma pompowtryskiwaczy
dziarule Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 aha to musiala byc ta nowsza wersja hehe ja tam sie nie znam na Audiczkach bo od niedawna dopiero mam w rodzinie A4
_siwy_ Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Ja obstawiam filtr paliwa. Ale przecież dopiero co wymieniałem i już by był do d*py? Moze spuszcze zniego pare ml...
alfuta Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało. _siwy_ a jaki to środek do czyszczenia- podaj nazwe to spróbuję. Dzisiaj na ulicy robiłem próby z wydechem, tzn na postoju siedziałem w aucie a znajomy naciskał na końcówkę wydechu - drgania ustały. :?: Pytanie tylko czy to wina wydechu (zawieszenia ?) czy naprężenia wywołane uciskaniem w jakiś sposób zadziałały i stłumiły te drgania wywołane PRZEZ COŚ ? Jutro wjade na kanał i popatrzymy.
_siwy_ Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Wtedy zalałem STP do diesli. Teraz stosuję ELF DIECYL. Zobaczymy co to da.
bolek Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Tez to miałem zaraz po kupnie, czyli ok pół roku temu. Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało. Ale teraz po ostatnim tankowaniu (na rezerwie) znowu sie pojawił ten efekt. Moze jakies małe zapowietrzenie??Znowu zalałem ten srodek czyszczący, może pomoże. Co to za srodek czyszczący??Mozna wiedziec??pozdro [ Dodano: 2006-04-05, 09:32 ] Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało. _siwy_ a jaki to środek do czyszczenia- podaj nazwe to spróbuję. Dzisiaj na ulicy robiłem próby z wydechem, tzn na postoju siedziałem w aucie a znajomy naciskał na końcówkę wydechu - drgania ustały. :?: Pytanie tylko czy to wina wydechu (zawieszenia ?) czy naprężenia wywołane uciskaniem w jakiś sposób zadziałały i stłumiły te drgania wywołane PRZEZ COŚ ? Jutro wjade na kanał i popatrzymy. Z tym draganem to ja mam tak samo.na 90 % konczą sie poduchy ,jak lekko nogą naciszniesz to cisza??ja mam to samo dramat,a dopiero co pod skrzynka wymieniałem ehhhhhh
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się