Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] zmiana oslony przegubu


dyga223

Rekomendowane odpowiedzi

musisz odpiąc dolne wahacze i odkrecić śrubę na piascie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed złożeniem całosci sprawdz odległośc czujnika ABS od koronki która jest na przegubie

prawidłowa 0.6-0.8mm, jak jest inaczej regulacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymiany osłony przegubu zewnętrznego (przy kole) muszę zwalać całą półoś? Czy jak odkręcę przegubu zewnetrzny od piasty i odkręcę dolne wachacze to przegub nie wyjdzie z piasty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok dajesz mi link o wymianie przegubu a ja pytam o osłonę. Do wymiany osłony trzeba zdjąć cały przegub z tego wychodzi. Czyli całą poloś muszę wyjąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok dajesz mi link o wymianie przegubu a ja pytam o osłonę. Do wymiany osłony trzeba zdjąć cały przegub z tego wychodzi. Czyli całą poloś muszę wyjąć...

No niby nie trzeba ale jak dla mnie było łatwiej z wyciągniętą półośką - nie trzeba rozpinać żadnych wahaczy zresztą w tamtym wątku jest wszystko podane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam za może głupie pytanie ale wole mieć pewność. Moje auto to a4 b5 2,5 V6 TDI, wszystko będzie dokładnie tak samo jak na filmie czy w zależności od silnika czymś się różni?

I drugie pytanie, czy do śruby trzymającej przegub potrzebny jest jakiś specjalny klucz czy tylko mi się tak na filmie wydaje?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić gumę na przegubie trzeba go zdemontować.W zasadzie nie trzeba wyciągać półośki. A klucz do śruby to albo imbus albo zwykła nasadka w zależności od śruby.Śruba centralna służy jako ściągacz przegubu.Konieczne jest dokładne umycie przegubu i nałożenie nowego smaru(dostępny w komplecie z osłoną)Zapewne nie masz narzędzi do zaciśnięcia opasek zaciskowych to zastosuj cybanty ( te na skręcanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tych opasek wystarczą zwykłe stare obcęgi do gwoździ :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę wymieniał całe przeguby, nie tylko same gumy. Myślę że spokojnie dam sobie radę chodziło mi tylko o ten imbus bo nie mam takiego dużego więc dlatego pytam wcześniej żeby nie było niespodzianek jak już auto będzie na klockach.

dzięki panowie za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tych opasek wystarczą zwykłe stare obcęgi do gwoździ :wink:

Nie do końca, bo w ten sposób nie zaciśniesz tych opasek z wymaganą siłą i po czasie mogą się zsuwać. Odpowiednim zaciskaczem zrobisz to solidniej i znacznie mocniej.

Najpierw ludzie zaciskają te opaski cyt. "obcęgami do gwoździ", a potem marudzą że im się zsuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tych opasek wystarczą zwykłe stare obcęgi do gwoździ :wink:

Nie do końca, bo w ten sposób nie zaciśniesz tych opasek z wymaganą siłą i po czasie mogą się zsuwać. Odpowiednim zaciskaczem zrobisz to solidniej i znacznie mocniej.

Najpierw ludzie zaciskają te opaski cyt. "obcęgami do gwoździ", a potem marudzą że im się zsuwa.

Przejeździłem prawie rok i cały czas się trzymają a kontroluje osłony co jakiś czas bo wcześniej przez pękniętą osłoną musiałem wymienić przegub bo cały smar wywaliło na wewnętrzną stronę felgi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...