Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Alternator - kończy się regulator ?


wiktorsam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moim altkiem, po pierwsze nie zawsze się wzbudza, czasami trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm, po drugie sprawdziłem dzisiaj ładowanie i mam przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach, włączonym nadmuchu, włączonych światłach, uruchomionym car audio na normalnym poziomie głośności (radio + dosyć mocny wzmak w bagażniku) włączonym ogrzewaniu tylnej szyby około 13.87V, po wyłączeniu ogrzewania szyby mam 13.94v.

Altek to bosch 120A. I teraz pytanie - czy to oznaka że czas wymienić regulator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć regulator napięcia i sprawdź szczotki może tylko sie zawieszają ewentualnie są za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą wyżej luknij regulator w jakim stanie masz. Mogą być za krótkie szczotki ewentualnie już komutator wymęczony życiem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie już komutator wymęczony życiem :cool1:

Nie widziałem jeszcze komutatora w alternatorze :mysli:, rozbierałem ich kilka ale każdy miał pierścienie ślizgowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się dołączę, objaw ten sam, tzn. czasem kontrolka ładowania nie gaśnie, odrobinka gazu (1200 obr) i alternator się wzbudza. Pojawia się to z reguły w wilgotne dni. Wymienione: łożyska, szczotki, pierścienie a problem pozostał. Tylko został mi regulator, czyżby to jego wina ?? Ewentualnie może coś się dzieje z wirnikiem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POMIAR NAPIĘCIA ALTERNATORA

W którym dokładnie miejscu podłączyliście przewody miernika - plus i minus?

Prawidłowy pomiar wykonuje się bezpośrednio na alternatorze. Minus na obudowie alternatora, a plus na śrubie do której dochodzi gruby kabel (zdjąć kapturek). Nie nakrętka, nie końcówka oczkowa tylko śruba z gwintem.

Ponieważ silnik skacze, trudno wykonać pomiar miernikiem przykładając po prostu końcówki - tracą kontakt i na mierniku napięcie ulega obniżeniu i/lub skacze.

Należy dorobić dwa kabelki 30cm, z żabkami izolowanymi na elastycznych przewodach np głośnikowych. Zapiąć żabki na alternatorze a potem podłączyć z miernikiem.

!!! Uwaga w razie zwarcia tych przewodów pomiarowych pomiędzy sobą (np. przy mierniku) lub do masy może nastąpić uszkodzenie alternatora lub stopienie kabli i pożar.

Spotkałem regulatory napięcia na napięcia od 13,8 do 14,5V.

POMIAR NAPIĘCIA INSTALACJI

Można wykonać końcówkami miernika np w gnieździe zapalniczki. Napięcie to jest obniżone w stosunku do alternatora, zależnie od podłączonych odbiorników.

Bez obciążenia: Jest bliskie napięcia alternatora (przy sprawnej instalacji!), spadek 0,1-0,2V

Pod obciążeniem: Dla przykładu w maluchu było o 0,5-0,8V niższe od alternatora.

PRZYKŁAD

Kabel naderwał się przy alternatorze pod osłonką zacisku, z kilkudziesięciu żył zostały 4, powodowało to znaczny spadek napięcia instalacji zależny od poboru mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem parę dni temu regulator napięcia ,szczotki były już krótkie (valeo).Kupiłem zamiennik za 160zł cargo.

http://www.ad-m.pl/test/images/2011-06-13-03:13:12-153.jpg

i nic się nie zmieniło.Napięcie ładowania 13,5V a jak włącze wszystko co możliwe spada do 13V.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja "sam naprawiam.." mówi że jest prawidłowo 12-16V. Sam się zdziwiłem.

Spadek napięcia pod obciążeniem to normalna sprawa.

Napięcia w różnych punktach instalacji są różne. Im dalej się mierzy od alternatora tym jest mniejsze napięcie.

Moim zdaniem dopiero poniżej 12,5V NA AKUMULATORZE (znaczy mierzone na zaciskach akumulatora a nie np na gniazdku zapalniczki) jest warte zainteresowania.

Troszkę nie rozumiem tego "wzbudzania alternatora". Alternator jest maszyną OBCOWZBUDNĄ konkretnie od akumulatora. Powinien ładować nawet przy obrotach biegu jałowego.

Czy jak już się "wzbudzi" to ładuje przy niższych obrotach czy ładuje dopiero powyżej 1500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak już się "wzbudzi" to ładuje przy niższych obrotach czy ładuje dopiero powyżej 1500?

Po wzbudzeniu ładuje cały czas. Też mam taki problem z alternatorem. Czasami tylko nie gaśnie kontrolka i po dodaniu gazu gaśnie i już się nie zapala. Ładowanie też mam jakieś małe (13,2 V). Czekam właśnie na drugi alternator. Po wymianie zobaczę czy problem zniknie. [br]Dopisany: 01 Styczeń 2012, 22:07_________________________________________________dodam jeszcze, że wymieniałem szczotki bo były już na wykończeniu ale nic to nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator na stół a nie metoda prób i błedów :) . Z tego co widze twoje auto to diesel. Jak go odpalisz to odczekaj te 5 do 10 minut i wtedy rób pomiar ładowania. Dlaczego ? Obserwuj co sie stanie ;) bo tracisz kase bezsensownie. Jesli ładowanie po jakims czasie skoczy powyzej 14V to nic nie ruszaj jest ok jesli nie to ----> Skoro szczotki wraz ze slizgami sa ok to nalezy sprawdzic uzwojenie wirnika oraz uzwojenia na stojanie alternatora czy nie ma gdzies "przebicia" do masy. Jesli okaza sie ok to mostek z diodami może przepuszczac lub zimy lut lub zły zgrzew. Tyle ode mnie. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...