kerob Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 wiem wiem ze automat spala wiecej niz manual, ale szczerze mowiac to kupujac swojego myslalem ze troche mniej wezmie, a jednak tez niecala ósemke potrzebuje, w sumie to mam szerszy kapec niz ori bo 225 i to tez pewnie powoduje o jakies 0,5L wieksze spalanie... a autko o ktorym byla mowa wczesniej to auto ojczulka ktory jezdzi przewanie po miescie i w korkach tez czasem postoi, takze te 8L/100 jezeli zostanie to bedzie ok w porownaniu do prawie 12 a co do FIS'a to na krotkich odcinkach nie ma co na niego liczyc, ale jak robilem wyliczenie z calego baku, czyli okolo 800km tak jak wlasnie kolega napisal, to srednia wyszla dokladnie taka jak na kompie mozna mu wierzyc ale jak srednia jest wyciagana z dluzszych dystansow pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Pragne dodac ze jak ustawisz dawke 7mg to spalanie na fisie bedzie kosmos.Jak ustawisz 2mg to spalanie bedzie malutkie.A ja jestem na 99999999999999% przekonany ze spalanie nie spadlo o 4litry.Tyle ode mnie
spanky Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 z 12 spadlo na 8 po zabawie dawka na wolnych ... ? ile to auto tak naprawde pali ?
kerob Opublikowano 30 Listopada 2011 Autor Opublikowano 30 Listopada 2011 jak narazie FIS pokazuje 8,8 po ustawieniu dawki, wczesniej przed tym zabiegiem bylo 11,6... a ile tak faktycznie pali to trzeba by bylo sprawdzic lejac do pelna i wyjezdzajac wszystko obliczyc, ale nie sadze zeby komp.az tak oszukiwal. napewno cos sie zmienilo po regulacji
vauxhall95 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 nic sie nie zmienilo jedynie na gorsze.Napisalem wyzej odnosnie FIS,im wieksza dawka tym mniejsze spalanie a jak ustawisz 2mg to bedzie pokazywal 6 albo 7l Sprawdz normalnie ile pali
kerob Opublikowano 30 Listopada 2011 Autor Opublikowano 30 Listopada 2011 nic sie nie zmienilo jedynie na gorsze.Napisalem wyzej odnosnie FIS,im wieksza dawka tym mniejsze spalanie a jak ustawisz 2mg to bedzie pokazywal 6 albo 7l Sprawdz normalnie ile pali dlatego trzeba to sprawdzic najpewniejszym sposobem tak jak pisalem, problem ze to nie moje auto a starszy nie leje do pelna, ale bede mu chyba musial zalac bo inaczej nic sie nie dowiemy u mnie FIS nie oszukuje bo sprawdzalem. a jeszcze kolego meczy mnie ta regulacja dawki - dlaczego jak zmniejszam wartosc to dawka sie zwieksza? tam jest wzor mg/r czyli cos wzgledem czegos i jezeli zmniejszymy wartosc to na logike powinna dawka byc mniejsza... ja tego nie ogarniam, albo zle kombinuje wytlumaczy mi to ktos lopatologicznie?
vauxhall95 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 w autach grupy vag to jest tak 8 mg -mala dawka -dostaje mniej paliwa,slabsza moc,ale FIS zawsze pokaze wieksze spalanie 3mg -duza dawka -dostaje wiecej paliwa,lepsza moc,Fis pokaze mniejsze spalanie Fis Klamie!!
kerob Opublikowano 30 Listopada 2011 Autor Opublikowano 30 Listopada 2011 w autach grupy vag to jest tak 8 mg -mala dawka -dostaje mniej paliwa,slabsza moc,ale FIS zawsze pokaze wieksze spalanie 3mg -duza dawka -dostaje wiecej paliwa,lepsza moc,Fis pokaze mniejsze spalanie Fis Klamie!! tyle to ja wiem, dowiedzialem sie tego na forum, ze niska wartosc to duza dawka i odwrotnie... ale dlaczego ma to byc sprzeczne, przy duzej dawce FIS pokazuje male spalanie? nie sensowniej by bylo jak by bylo na odwrot? nie chce podwazac zdania wiekszosci i absolutnie nie chce sie o to sprzeczac bo nie jestem specem od tych spraw, dowiedzialem sie o tym w glownej mierze z tego forum za co jestem kolegom niezmiernie wdzieczny, ale meczy mnie ta sprawa moze ktos ma podobne odczucia jak ja?
danu44 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Witam Wiem ze koledzy macie swoje teorie, ale jako uzytkownik AFN w automacie powiem tak. Ja mam dawke 4 mg i na autostradzie (w D) przy ok. 130-140km spalanie jest okolo 6L. W miescie okolo 2 litry wiecej. Wiadomo ze sa rozne warunki jazdy w miescie. Raz wiekszy ruch raz mniejszy itp. Ale generalnie okolo 8 litrow. Pozdrawiam Dana ps. zawsze leje do pelna i dopiero na koncu podliczam.
lukjar7 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 nic sie nie zmienilo jedynie na gorsze.Napisalem wyzej odnosnie FIS,im wieksza dawka tym mniejsze spalanie a jak ustawisz 2mg to bedzie pokazywal 6 albo 7l Sprawdz normalnie ile pali dlatego trzeba to sprawdzic najpewniejszym sposobem tak jak pisalem, problem ze to nie moje auto a starszy nie leje do pelna, ale bede mu chyba musial zalac bo inaczej nic sie nie dowiemy u mnie FIS nie oszukuje bo sprawdzalem. a jeszcze kolego meczy mnie ta regulacja dawki - dlaczego jak zmniejszam wartosc to dawka sie zwieksza? tam jest wzor mg/r czyli cos wzgledem czegos i jezeli zmniejszymy wartosc to na logike powinna dawka byc mniejsza... ja tego nie ogarniam, albo zle kombinuje wytlumaczy mi to ktos lopatologicznie? trzeba zaczac od tego na jakiej zasadzie jest wyznaczana dawka
ciahciah Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 na tym forum tak naprawdę kumają to tylko dwie osoby no chyba że o kimś nie wiem trzeba znać bardzo dokładnie budowę i zasadę działania nastawnika, a potem to tylko kwestia czasu aż rozlegnie się krzyk eureka!
wiktorsam Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 To ja napiszę na podstawie własnych doświadczeń - poprawcie mnie jeżeli się mylę. Miałem u siebie przestawiony czujnik RSW i po jego regulacji okazało się że to co na vagu było wcześniej np dawką 3.0 tak na prawdę było dawką 5.0. dopiero po jego poprawnym ustawieniu moglem być jako tako pewny czy dawka pokazywana przez vag jest prawdziwa.
kerob Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2011 a wiec tak... dzis bylo sprawdzanie faktycznego spalania i co do poprzednich wynikow ustawienie dawki paliwa spowodowalo zmiejszenie spalania. na szafie FIS pokazuje srednia 8,0/100 wynik z przejechanych (i przestanych) 550km wczesniejsze wskazania FIS oscylowaly w granicach 11,5/100 i takie mniejwiecej bylo faktyczne spalanie... dzis po zatankowaniu do pelna weszlo 55l. takze jest okolo 9/100 czyli i tak lepiej niz bylo, ale co do wskazan kompa jest roznica litra na sto. mysle ze moze to byc spowodowane tym ze auto dosyc czesto stoi na postoju i dogrzewa kierowce dziekuje wszystkim za pomoc i poswiecony czas, jak narazie temat mozna zawiesic, chyba ze cos niespodziewanego sie wydarzy
vauxhall95 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Proponuje dorzucic do Faq o dawce ze jak sie zwiekszy to spalanie spada 3l.Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 ustaw sobie dawkę 6mg, wyjeździj bak, potem ustaw 3mg i tez wyjeździj, oczywiście podczas całego testu styl jazdy i warunki muszą być takie same, potem podziel się wynikami spalania nie tymi z fis tylko z wyliczenia km/L, testowałem dawkę 2,8mg i 5,2mg i spalanie identyczne a różnica w zrywności auta kolosalna
vauxhall95 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Opublikowano 10 Grudnia 2011 kolega kerob sugeruje sie FISem to wiadomo.Bo od dawki na jalowym nie spadnie spalanie 3litry!!! Jednego afn znam co na dawce 3mg palil 6.5 a na 8mg 6.1 .Damian tez chyba wiesz o ktorego chodzi.Pozdrawiam.
kerob Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Proponuje dorzucic do Faq o dawce ze jak sie zwiekszy to spalanie spada 3l.Pozdrawiam kolego mozesz sie nabijac, ale po zwiekszeniu dawki spalanie spadlo i to sa fakty..po co mialbym wypisywac glupoty? poprosilem o podpowiedz, zrobilem tak jak kolega ciahciah radzil i pisal ze "zbyt mala dawka to wieksze spalanie" i dalo to efekt. nie moge niestety porownac dokladnie do wczesniejszego faktycznego spalania, bo nie sprawdzalismy dokladnie spalania tego auta (to jest auto ojca jak juz wczesniej pisalem) jezeli to by byl moj samochod moglbym sie bawic caly czas w ustawianie, przestawianie i analizowanie.. ale z jego odczuc spalanie spadlo wyraznie i uwierz ze zna sie na samochodach a szczegolnie zna swoje auto i moze stwierdzic nawet tankujac za przyslowiowe 100pln. a co do FIS to teraz widze ze u niego przeklamuje odnoszac sie do jego stylu jazdy... ja w swoim aucie sprawdzalem faktyczne spalanie i porownywalem je z FIS i bylo niemal identyczne, tylko ja inaczej uzytkuje auto - nie mam przestojow, nie dogrzewam sie stojac w miejscu w przeciewienstwie do niego, moze jest to tez tym spowodowane, nie wiem... pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 i dobrze robisz, dogrzewanie na postoju to według mnie marnotrawstwo paliwa, niech tata pomyśli nad webasto
grejf Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 i dobrze robisz, dogrzewanie na postoju to według mnie marnotrawstwo paliwa, niech tata pomyśli nad webasto cześć, znam ojca Marcina, on nie założy/zmieni na webasto, bo to za drogie co do tego, że czasem musi się dogrzać czekając. Moje spostrzeżenia co do w/o AFNa, ciut je zam . lmm jest "tak mi się wydaję" od innego 1.9 ze zmienioną wtyczką (potwierdza błędem za kaażdym razem)... pomiar masy powietrza jest jaki jest, a na ile mierzy cholera wie, oraz wysterowanie VTG (które jest fatal) . Oliwa mineral. EGR zgon, lub zatkany (wyczyść go), w logu 011BS fail także. Podmień lmm ze swojego, zarób log dyn. 003 i 011 bo to Cię nie kosztuję, a zorientujesz się na ile motor poprawi te parametry, masę powietrza i wysterowanie & (osiąganie ciśnienia)... po tym teście i odczycie błędów, które umieścisz i obejrzymy... Bo dyskusja zażarta o dawkach i fisie który wyświetla i wylicza algorytmicznie jest X, na razie bym się powstrzymał biorąc pod uwagę w/w sprawy i że kierowca nie szczypie sie z gazem ogólnie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się