Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Czy dolewacie oleju ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zaineresowanych :hi:

mam pytanie czy zdażyło się wam robić tzw "dolewki " między wymianami oleju ???

ja np na 15 000 muszę niesety uzupełniać ok 800 ml czy to normalene ???

mój kuzyn też na 1.9 tyolko z 2007 i od wymiany do wymiany zero dolewek

może czas zagęścić olej z syntetyka na półsyntetyk

co myślicie ???

Opublikowano

Poczytaj trochę o olejach to nie będziesz pisał o zagęszczaniu półsyntetykiem...

Diesle z turbinami mogą brać olej,nie ma reguły,jedni dolewają nawet do nowych,inni nie,taką dolewką jak Ty bym się nie przejmował,sprawdź tylko czy turbo i dolot suche.

Opublikowano

Dolewanie 0.8L na 15k km jest w normie. Dużo zależy od stylu jazdy, jak ktoś jeździ bardziej dynamicznie to może brać trochę więcej oleju. Zauważyłem np. u mnie że w okresie zimowym trochę więcej wciąga, a w letnim prawie wcale (jeżdżę dość dynamicznie). Nie myśl nawet o zmianie na pół syntetyk. Ten silnik ma jeździć na syntetyku i koniec. Co do dolotu to nigdy nie będzie suchy, nawet w nowym aucie (chyba, że jeszcze nie odpalanym). Po odkręceniu węża z dolotu może parę kropel polecieć, ważne żeby nie było go za dużo.

Opublikowano

Dolewanie 0.8L na 15k km jest w normie. Dużo zależy od stylu jazdy, jak ktoś jeździ bardziej dynamicznie to może brać trochę więcej oleju. Zauważyłem np. u mnie że w okresie zimowym trochę więcej wciąga, a w letnim prawie wcale (jeżdżę dość dynamicznie). Nie myśl nawet o zmianie na pół syntetyk. Ten silnik ma jeździć na syntetyku i koniec. Co do dolotu to nigdy nie będzie suchy, nawet w nowym aucie (chyba, że jeszcze nie odpalanym). Po odkręceniu węża z dolotu może parę kropel polecieć, ważne żeby nie było go za dużo.

Dokładnie tak jak piszesz......

było kiedyś w TVN Turbo właśnie na ten temat.Nowe auta potrafią brać nawet litr i więcej między wymianami a ASO odpowiadają że tak ma być :wink4:

Opublikowano

Generalnie nie powinno być oleju w dolocie,parę kropli to nic,ale u mnie np jest suchutko jak patrzyłem.

Pełny syntetyk ma najlepsze smarowanie,nawet jak trzeba go trochę dolewać to nie powinno się przechodzić w żadnym wypadku na półsyntetyk zarówno w 1,9 PD jaki i 2.0 TDI.

Opublikowano

Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego?

Opublikowano

Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego?

szczerze to nie ale jak wymieniałem olej w po ściągnięciu osłony pod silnikiem zauważyłem że lewa strona silnika (patrząc od lewego koła ) cała ta strona zarzygana jest olejem i nie wiedomo ską to leci uszczelniać cały silnik to troszkę się mija z celem koszt dolewki max 30pln

A uszczelnienie pewnie wiele więcej . oleje to chyba i posłucham was nie zmienię tylko dalej bedę pomykał na syntetyku

Opublikowano

Bez jaj, znależć wyciek to nie jest jakiś mega-problem, uszczelnić to co trzeba i po problrmie.

Opublikowano

Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego?

szczerze to nie ale jak wymieniałem olej w po ściągnięciu osłony pod silnikiem zauważyłem że lewa strona silnika (patrząc od lewego koła ) cała ta strona zarzygana jest olejem i nie wiedomo ską to leci uszczelniać cały silnik to troszkę się mija z celem koszt dolewki max 30pln

A uszczelnienie pewnie wiele więcej . oleje to chyba i posłucham was nie zmienię tylko dalej bedę pomykał na syntetyku

nie no,nie bądź pesymistą.niech mechanior obluka skąd rzyga,może niewielkie koszta będą :mysli:

Opublikowano

Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego?

szczerze to nie ale jak wymieniałem olej w po ściągnięciu osłony pod silnikiem zauważyłem że lewa strona silnika (patrząc od lewego koła ) cała ta strona zarzygana jest olejem i nie wiedomo ską to leci uszczelniać cały silnik to troszkę się mija z celem koszt dolewki max 30pln

A uszczelnienie pewnie wiele więcej . oleje to chyba i posłucham was nie zmienię tylko dalej bedę pomykał na syntetyku

przeczytaj to co pogrubiłem i się zastanów kto tu się mija z logiką ???????

silnik ma być suchy to proste jak młócenie cepem :wink4: ,oliwkę silnik może brać no chyba ,że zacznie brać 3L między wymianami np.co 10k to wtedy zaczął bym się zastanawiać gdzie tkwi problem

Opublikowano

no nie wiem czy małe koszty takie doszczelnienie /

zalóżmy że cieknie dół silnika więc rozbierania jestżeby się tam dostać i co zatym idzie koszty więc nie gadajcie że ktoś mi to za darmo zrobi

zrobiłbym sam ale aż taki mechanior ze mnie nie jest :gwizdanie:

Opublikowano

OT

wydać kilka stówek do auta wartego cirka ebaut 40 dychy by nie rzygało oliwą gdzie popadnie to jest koszt ??

Opublikowano

Ja mam tez 1.9 tylko BRB. Od wymiany do wymiany pobiera mi od 0,3 do 0,8 l. Mechanik mówił, że to norma. To, ze nic nie pobiera moze tez oznaczac , ze przybywa oleju np z niewypalonego DPF ;) Teraz zmienilem na Motula, zobaczymy czy spadnie czy wzrosnie ;) narazie zauwazylem tylko, ze silnik chodzi jakby ciszej.

Opublikowano

Diesel ma brać. taki urok. mnie zżera około 1l na 10k km. teraz w sumie troche mniej bo juz znalazłem przyczynę skąd ciekło i uszczelniłem silnik. teraz tylko mycie mnie czeka

Opublikowano

Ja dolewam ok 0,5l oliwki od wymiany do wymiany i autko pomyka na castrol 5w30 taki olej stosuje ASO to ja też.

Opublikowano

Ja dolewam ok 0,5l oliwki od wymiany do wymiany i autko pomyka na castrol 5w30 taki olej stosuje ASO to ja też.

spróbuj Motula.różnica w pracy silnika zauważalna :hi:

Opublikowano

Ja dolewam ok 0,5l oliwki od wymiany do wymiany i autko pomyka na castrol 5w30 taki olej stosuje ASO to ja też.

spróbuj Motula.różnica w pracy silnika zauważalna :hi:

To znaczy pod jakim kątem :mysli: ciszej pracuje,i co jeszcze :mysli:

Opublikowano

ciszej i równiej pracuje.takie odnoszę wrażenie.zamówiłem (od Dzikia) również kumplowi do Golfa IV i mówi to samo.

:hi:

Opublikowano

Oky,to następna wymiana będzie na Motula,trzeba się przekonać na własnej skórze.

Opublikowano

Ja dolewam około prawie 1l na 10k km. czyli raczej w normie. Miałem teraz zalanego Totala. Ale juz niedługo szykuje mi sie wymiana i tez będę brał motula od dzika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...