Maxito Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Witam wszystkich zaineresowanych mam pytanie czy zdażyło się wam robić tzw "dolewki " między wymianami oleju ??? ja np na 15 000 muszę niesety uzupełniać ok 800 ml czy to normalene ??? mój kuzyn też na 1.9 tyolko z 2007 i od wymiany do wymiany zero dolewek może czas zagęścić olej z syntetyka na półsyntetyk co myślicie ???
Spidan Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Poczytaj trochę o olejach to nie będziesz pisał o zagęszczaniu półsyntetykiem... Diesle z turbinami mogą brać olej,nie ma reguły,jedni dolewają nawet do nowych,inni nie,taką dolewką jak Ty bym się nie przejmował,sprawdź tylko czy turbo i dolot suche.
Pretor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Dolewanie 0.8L na 15k km jest w normie. Dużo zależy od stylu jazdy, jak ktoś jeździ bardziej dynamicznie to może brać trochę więcej oleju. Zauważyłem np. u mnie że w okresie zimowym trochę więcej wciąga, a w letnim prawie wcale (jeżdżę dość dynamicznie). Nie myśl nawet o zmianie na pół syntetyk. Ten silnik ma jeździć na syntetyku i koniec. Co do dolotu to nigdy nie będzie suchy, nawet w nowym aucie (chyba, że jeszcze nie odpalanym). Po odkręceniu węża z dolotu może parę kropel polecieć, ważne żeby nie było go za dużo.
Rabbi Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Dolewanie 0.8L na 15k km jest w normie. Dużo zależy od stylu jazdy, jak ktoś jeździ bardziej dynamicznie to może brać trochę więcej oleju. Zauważyłem np. u mnie że w okresie zimowym trochę więcej wciąga, a w letnim prawie wcale (jeżdżę dość dynamicznie). Nie myśl nawet o zmianie na pół syntetyk. Ten silnik ma jeździć na syntetyku i koniec. Co do dolotu to nigdy nie będzie suchy, nawet w nowym aucie (chyba, że jeszcze nie odpalanym). Po odkręceniu węża z dolotu może parę kropel polecieć, ważne żeby nie było go za dużo. Dokładnie tak jak piszesz...... było kiedyś w TVN Turbo właśnie na ten temat.Nowe auta potrafią brać nawet litr i więcej między wymianami a ASO odpowiadają że tak ma być
Spidan Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Generalnie nie powinno być oleju w dolocie,parę kropli to nic,ale u mnie np jest suchutko jak patrzyłem. Pełny syntetyk ma najlepsze smarowanie,nawet jak trzeba go trochę dolewać to nie powinno się przechodzić w żadnym wypadku na półsyntetyk zarówno w 1,9 PD jaki i 2.0 TDI.
Pretor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego?
Maxito Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego? szczerze to nie ale jak wymieniałem olej w po ściągnięciu osłony pod silnikiem zauważyłem że lewa strona silnika (patrząc od lewego koła ) cała ta strona zarzygana jest olejem i nie wiedomo ską to leci uszczelniać cały silnik to troszkę się mija z celem koszt dolewki max 30pln A uszczelnienie pewnie wiele więcej . oleje to chyba i posłucham was nie zmienię tylko dalej bedę pomykał na syntetyku
b3rs Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Bez jaj, znależć wyciek to nie jest jakiś mega-problem, uszczelnić to co trzeba i po problrmie.
Rabbi Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego? szczerze to nie ale jak wymieniałem olej w po ściągnięciu osłony pod silnikiem zauważyłem że lewa strona silnika (patrząc od lewego koła ) cała ta strona zarzygana jest olejem i nie wiedomo ską to leci uszczelniać cały silnik to troszkę się mija z celem koszt dolewki max 30pln A uszczelnienie pewnie wiele więcej . oleje to chyba i posłucham was nie zmienię tylko dalej bedę pomykał na syntetyku nie no,nie bądź pesymistą.niech mechanior obluka skąd rzyga,może niewielkie koszta będą
Arturoo Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Patrzyłeś na dolot do turbo czy dolot do kolektora ssącego? szczerze to nie ale jak wymieniałem olej w po ściągnięciu osłony pod silnikiem zauważyłem że lewa strona silnika (patrząc od lewego koła ) cała ta strona zarzygana jest olejem i nie wiedomo ską to leci uszczelniać cały silnik to troszkę się mija z celem koszt dolewki max 30pln A uszczelnienie pewnie wiele więcej . oleje to chyba i posłucham was nie zmienię tylko dalej bedę pomykał na syntetyku przeczytaj to co pogrubiłem i się zastanów kto tu się mija z logiką ??????? silnik ma być suchy to proste jak młócenie cepem ,oliwkę silnik może brać no chyba ,że zacznie brać 3L między wymianami np.co 10k to wtedy zaczął bym się zastanawiać gdzie tkwi problem
Maxito Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2011 no nie wiem czy małe koszty takie doszczelnienie / zalóżmy że cieknie dół silnika więc rozbierania jestżeby się tam dostać i co zatym idzie koszty więc nie gadajcie że ktoś mi to za darmo zrobi zrobiłbym sam ale aż taki mechanior ze mnie nie jest :gwizdanie:
Arturoo Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 OT wydać kilka stówek do auta wartego cirka ebaut 40 dychy by nie rzygało oliwą gdzie popadnie to jest koszt ??
darecki_123 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Ja mam tez 1.9 tylko BRB. Od wymiany do wymiany pobiera mi od 0,3 do 0,8 l. Mechanik mówił, że to norma. To, ze nic nie pobiera moze tez oznaczac , ze przybywa oleju np z niewypalonego DPF Teraz zmienilem na Motula, zobaczymy czy spadnie czy wzrosnie narazie zauwazylem tylko, ze silnik chodzi jakby ciszej.
virus31 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Diesel ma brać. taki urok. mnie zżera około 1l na 10k km. teraz w sumie troche mniej bo juz znalazłem przyczynę skąd ciekło i uszczelniłem silnik. teraz tylko mycie mnie czeka
danielo Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja dolewam ok 0,5l oliwki od wymiany do wymiany i autko pomyka na castrol 5w30 taki olej stosuje ASO to ja też.
Rabbi Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja dolewam ok 0,5l oliwki od wymiany do wymiany i autko pomyka na castrol 5w30 taki olej stosuje ASO to ja też. spróbuj Motula.różnica w pracy silnika zauważalna
danielo Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja dolewam ok 0,5l oliwki od wymiany do wymiany i autko pomyka na castrol 5w30 taki olej stosuje ASO to ja też. spróbuj Motula.różnica w pracy silnika zauważalna To znaczy pod jakim kątem ciszej pracuje,i co jeszcze
Rabbi Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 ciszej i równiej pracuje.takie odnoszę wrażenie.zamówiłem (od Dzikia) również kumplowi do Golfa IV i mówi to samo.
danielo Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Oky,to następna wymiana będzie na Motula,trzeba się przekonać na własnej skórze.
virus31 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja dolewam około prawie 1l na 10k km. czyli raczej w normie. Miałem teraz zalanego Totala. Ale juz niedługo szykuje mi sie wymiana i tez będę brał motula od dzika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się