Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Otwieranie tylnej klapy ze środka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapewne wielu z Was ma problemy z tymi mikrostykami w tylnej klapie które z biegiem czasu ulegają uszkodzeniu i powodują że mamy jej dosyć kiedy sama potrafi się otwierać. Postanowiłem więc rozwiązać problem inaczej. dlaczego niby b6 ma mieć otwieranie od środka a my w b5 nie. Postanowiłem więc coś wymodzić . Na alledrogo wygrzebałem coś takiego jak poniżej na zdjęciu. Jest to przycisk otwierania z nissana primery P11. Jedyny mankament tego włącznika jest to iż nie jest podświetlany

1983387261.jpg

potrzebujemy:

lutownica, cyna, taśma izolacyjna, 6m przewodu dwużyłowego 0,5mm, pilniczek, wiertarka z małym wiertłem. śrubokręt gwiazdkowy, kluczyk 8 nasadowy i do dzieła.

1.Dostajemy się do pompki centralnego inaczej modułu komfortu który się znajduje w bagażniku po prawej stronie wszyscy chyba wiemy o co mi chodzi

kostka.jpg

interesują nas:

C12 – żółty/czerw. - Przycisk otwarcia tylnej klapy (+)

A6 – nieb./czerw. - Zamek tylnej klapy (-)

2. masz 6m przewód wlutowujemy w wyżej wymienione przewody izolujemy taśmą i przeciągamy kabel z bagażnika go kabiny. Tu trochę trzeba samemu pokombinować aby ładnie kabelek schować. Ja go schowałem przeciągając pod tylna kanapą a raczej siedziskiem dalej schodząc do listwy progowej po stronie kierowcy wychodząc po lewej stronie obok nóg dalej słupkiem pod kolumnę kierowniczą. Aby tego dokonać musimy odkręcić 2 wkręty z osłonki obok nóg kierowcy zdemontować go , potem ściągamy zaślepkę bezpieczników tam znajdują się 2 śrubki które odkręcamy kluczem nasadkowym 8 i jeszcze mamy dwie takie same pod kierownicą. ściągamy całą osłonę pod kierownicą.

3. jakimś mazakiem (markerem) rysujemy wielkość otworu jaki jest nam potrzebny do umieszczenia-obsadzenia naszego włącznika. małym wiertełkiem pomagamy sobie wyciąć otwór wykańczając go dokładniej pilnikiem.

4. podłączamy przewody do naszego włącznika lutując je, izolując i skręcając wszystko do kupy ciesząc się otwieraniem tylnej klapy od środka :decayed:

Zdj_cie0017.jpg

Zdj_cie0018.jpg

jeżeli włącznik będziemy mieli podświetlany prądy możemy sobie wsiąść z pokrętła regulacji wysokości świateł odszukując przewody(+) i (-) po włączeniu świateł.

Opublikowano

Dobry pomysł :good:

Graty pomysłu :wink4:

Opublikowano

dobry pomysł i opis. Miejsce każdy może sobie wybrać gdzie zapragnie :hi:

Opublikowano

czy to zadziala w przed lifcie avant. i na jakiej to zasadzie niby dziala bo bagaznika to raczej nie otwiera jesli juz to tylko zamek centralny klapy.

Opublikowano

Dokładnie tak jak piszesz siłowniki nie dadzą rady same otworzyć klampy po otworzeniu zamka.Przycisk ten jedynie otwiera centralny zamek jeśli dobrze zrozumiałem zasadę jego działania, ale o tym niech się wypowie autor wątku.

Opublikowano

czy to zadziala w przed lifcie avant. i na jakiej to zasadzie niby dziala bo bagaznika to raczej nie otwiera jesli juz to tylko zamek centralny klapy.

:good: to jest tylko wpięcie się do tych mikrowłączników którymi od zewnątrz otwierasz bagażnik. ani tym nie zamkniesz centralnego zamka ani nie otworzysz całego auta. działa on tylko przy otwartym centralnym gdy chcesz otworzyć tylna klapę gdy masz uszkodzone otwieranie bagażnika z zewnątrz. Dostaje się tam woda i śniedzieje wszystko wewnątrz robi się wtedy zwarcie podczas uruchamiania silnika i klapa samoczynnie się otwiera. można wtedy odłączyć przewody od tych włączników i otwieramy sobie tyko ją 1.od środka, 2. z kluczyka 3.(jeżeli ktoś ma możliwość) środkowym przyciskiem w obudowie kluczyka. Jak jest w przed lifcie nie wiem dokładnie. Polifty maja oddzielne 2 przyciski zamontowane w tylnej listwie (do nich oddzielnie wchodzą małe kosteczki z kablami, które należy odłączyć aby mieć święty spokój) razem ze światłami podświetlającymi tablice rejestracyjną. Ja dodatkowo odkręciłem sobie od środka tą listwę i podkleiłem - miejsca styku z tylna klapa - uszczelkę "gumową" do okien. Chyba już wszystko jasne. :cygaro:

Opublikowano

czyli jesli stoje sobie z tylu samochodu chce otworzyc bagaznik ale mam w bledzie uszkodzone albo wogole nie mam tych klameczek do otwierania to naciskam rzycisk ktory zamontowales i klapa lekko sie otwiera tak jak by byla nie domknieta?

Opublikowano

czyli jesli stoje sobie z tylu samochodu chce otworzyc bagaznik ale mam w bledzie uszkodzone albo wogole nie mam tych klameczek do otwierania to naciskam rzycisk ktory zamontowales i klapa lekko sie otwiera tak jak by byla nie domknieta?

dokładnie tak

zastanawiam się teraz jaki siłownik byłby w stanie podnieść ją całkowicie do góry. może jakiś mechanizm elektryczny się uda wykombinować

Opublikowano

a powiedz jeszcze czy ty masz kluczyk z osobnym przyciskiem otwierania bagaznika?

Opublikowano

a powiedz jeszcze czy ty masz kluczyk z osobnym przyciskiem otwierania bagaznika?

tak. o dziwo szybo mi rozładowuje baterie gdy go używam

Opublikowano

aha czyli osobom ktore nie maja tego magicznego przycisku na pilocie, twoj sposob nie za dziala. masz porostu nie maja dodatkowego silownika otwierajacego klape.

Opublikowano

aha czyli osobom ktore nie maja tego magicznego przycisku na pilocie, twoj sposob nie za dziala. masz porostu nie maja dodatkowego silownika otwierajacego klape.

Nie trzeba miec zadnego dodatkowego przycisku na kluczyku. Opisany mod jak najbardziej zadziala, ale tylko w polifice. W przedlifcie niestety otwieranie jest realizowane typowo mechaniczne, wiec pupa :confused4:

Opublikowano

na jedno wychodzi. nie ma elektrycznego mechanizmu w przedliftach w klapie do otwierania ze srodka

Opublikowano

Sugerując się schematem ze zdjęcia chciałem naprawić przyciski z klapy dlaczego nie działają i dodatkowo poprowadzić do przodu włącznik, ale problem mam chyba grubszy.

Sprawdziłem pierw miernikiem dlaczego nie działają przyciski i wychodzi na to, że gdzieś przewody nie łączą.

CZERWONO-ŻÓŁTY z klapy łączy się z centralką, ale CZERWONO-NIEBIESKI już nie.

Sprawdzając co się kryje pod izolacją zobaczyłem, że CZERWONO-NIEBIESKI z włączników w klapie rozdziela się na dwa: chudy i gruby o tym samym kolorze i takie kolory też są w centralce. (Chyba PIN B8)

bag.jpg

centr.jpg

Problem taki, że kable CZERWONO-NIEBIESKIE łączą się w klapie, ale nie dochodzi to do centralki.

Spróbowałem otworzyć zamek zwierając wskazane przez Ciebie PINy, ale nie zadziałało.

Nie miałem jednak jak zewrzeć wskazanych przeze mnie CZERWONO-NIEBIESKICH tak jak to dzieje się w klapie aby zobaczyć czy to może wina tego.

Ktoś może potwierdzić czy to nie jest tego wina?

Opublikowano

pany ja mam zmieniona klape na polifta,pompke i wszystkie zamki wraz ze stacyjka tez mam z polifta,scyzoryki na 3 przyciski...wszystko dziala tzn.centralny ale nie otwiera mi klapy przyciskiem z pilota ktos moze wie dlaczego lub dotakowo jakie kable trza pociagnac zeby to uruchomic?

Opublikowano

Ja myślałem, że u mnie nie działa, ale przycisk trzeba było chwilę przytrzymać a nie tylko nacisnąć jak to jest w większości samochodów. Może to pomoże.

Opublikowano
Ja myślałem, że u mnie nie działa, ale przycisk trzeba było chwilę przytrzymać a nie tylko nacisnąć jak to jest w większości samochodów. Może to pomoże.

mnie to nieprzejdzie wczesniej mialem przedlifta i chyba trzeba jakis dod.kabel pociagnac tylko jaki i gdzie

Opublikowano

Nieodgadnione są ścieżki Wielkiego Elektronika.

A ja powtórzę problem.

Jest mi w stanie ktoś sprawdzić czy przy przyciskaniu przycisków na klapie czy tego dodatkowego w środku słychać w pompce kliknięcie przekaźnika?

Rozkładałem pompkę na części i nic po elektronice niepokojącego nie widać, ale przy innych funkcjach słychać kliknięcie przekaźnika a przy zwieraniu pinów A6 i C12 nie. Może to tylko przekaźnik to wymiany.

---------- Post dopisany 13-06-2013 at 13:38 ---------- Poprzedni post napisany 25-05-2013 at 22:03 ----------

Trochę się wyjaśniło dlaczego nie otwiera mi klapy (avant) z przycisków. Po podłączeniu drugiej pompki (o tym samym numerze) zaczęły działać przyciski w klapie.

Na schemacie zamieszczonym w "Audi A4 - Sam naprawiam" na stronie 376 i 377 są pokazane oba piny, A6 i C12.

Pokazuje on dlaczego miernik wskazał połączenie pinu C12 (czerwono-żółty) z przyciskiem w klapie, ponieważ jest to bezpośredni przewód, ale PIN A6 idzie do bębenka zamka w klapie na który podawana jest MASA przy otwartym zamku. (Na A5 gdy bębenek jest zamknięty). W sumie logiczne było wpięcie się w A6 przez autora jeśli na pin C12 miała być podawana MASA po otwarciu centralnego zamka.

LINK do większej rozdziałki: http://soulmaster3m.w.interia.pl/temp/376.jpg

376.jpg

Ale mam pytanie do autora wątku, osób, które wykonały MOD według tego przepisu lub kogokolwiek, kto ogarnia te schematy.

Według rysunku str.377 czerwono-niebieski przewód z przycisku idzie do (W20) czyli połączenia dodatniego 30a w tylnej wiązce przewodów a dalej do [4] i [56] gdziekolwiek do [4] i [56] jest bo z pozostałych rysunków mało co wynika.

No to przyciski mają za zadanie podać PLUS czy MASĘ na PIN C12 bo nie do końca jest to tutaj jasne.

Opublikowano
Ja myślałem, że u mnie nie działa, ale przycisk trzeba było chwilę przytrzymać a nie tylko nacisnąć jak to jest w większości samochodów. Może to pomoże.

mnie to nieprzejdzie wczesniej mialem przedlifta i chyba trzeba jakis dod.kabel pociagnac tylko jaki i gdzie

1. Kolega soulmaster3m pisze dobrze - trzeba przytrzymać

2. Druga a w zasadzie 1 rzecz to odpowiednie przekodowanie zamka centralnego - w "kodowanie sterowników VAG" na forum znajdziesz jak zakodować funkcje centralnego zamka - w uproszczeniu

a. łączysz się do sterownika

b. odczytujesz aktualny kod i zapisujesz na kartkę

c. odczytujesz potrzebny kod odpowiedzialny za otwieranie kufra z przycisku pilota i dodajesz go do kodu, który zapisałeś na kartkę

d. wpisujesz nowy kod (ten po dodaniu)

e. zapisujesz wartość i testujesz czy działa patrz pkt. 1.

Operacja po przeczytaniu tematu fizycznie nie zajmie więcej niż 5 minut - warunek że musisz mieć VAGa.

Opublikowano

Kod

+00001 - Otwieranie kufra z pilota

Jak się nie ma kodów to łatwo zauważyć czy opcja jest aktywna bo to jedyna nieparzysta liczba w kodach, więc jeśli suma jest nieparzysta to otwieranie z pilota działa.

---------- Post dopisany 01-07-2013 at 10:50 ---------- Poprzedni post napisany 28-06-2013 at 10:29 ----------

Ok, powalczyłem z kodowaniem pompki i wyszło mi coś ciekawego. Miałem dwie takie same pompki. Na drugiej pompce otwieranie z przycisku działa a na mojej nie. Sprawdziłem kodowania i różniły się w sumie tylko dodatkowym kodowaniem alarmu na jednej + selektywne otwieranie drzwi.

Pokodowałem trochę 8L0 862 257 "G" i ni cholery nie daje się dodać +0001. Ogólnie żadna z innych funkcji z dodanym 0001 nie daje się wpisać.

Kombinowałem na kilka sposobów i każdy oddzielnie i ciekawe spostrzeżenie mam. Otwieranie klapy z przycisków działa tylko na kodzie +0004 - "selektywny centralny zamek - po jednym wciśnięciu otwarcia centralnego otwiera tylko drzwi kierowcy, po drugim resztę drzwi".

Co więcej i w sumie tak powinno być, nie daje się z przycisków otworzyć klapy gdy otwarty jest tylko zamek kierowcy. Trzeba otworzyć wszystkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...