seba1-2 Opublikowano 26 Marca 2008 Opublikowano 26 Marca 2008 WYMIANA TURBO w AHU NA AWX OD razu na początku napiszę, żeby do AHU/1Z/AFF(75PS) 90ps założyć takie turbiny jak AHH 90ps, AFN 110ps, AWX 131ps lub BRD 170ps wszystkie sterowane podciśnieniem trzeba też wszystko powymieniać jak w przypadku mojego opisu montażu turbiny z AWX 131PS oprócz przejściówki na szybkozłączkę. JEŚLI chodzi o sterownik ECU w 1Z/AFF są starego typu i nie będzie on sterował TURBINĄ ze zmienną geometrią i potrzeba nowszy sterownik 16-bitowy. Przeważnie takie sterownik były montowane już w AHU a także AFN,AHH Po dwóch dniach ciężkiej pracy, pod maską mojego samochodu(AHU) znalazło się turbo z modelu AWX, było ciężko ale dałem rade. Do zmiany turbiny z AHU na AWX potrzebne są: - chęci - turbina AWX - kolektor wydechowy od AFN - rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn) - rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn) - rurka łącząca turbinę z intercoolerem (albo można przyciąć starą) - przewód zasilający smarowanie turbo (afn) - przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn) - przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo (w ahu przykręca sie przewód śrubą) - zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień - przewody ciśnieniowe - uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy i pod powrót smarowania turbo - przejściówka ze starego typu węża na turbinę AWX - na wyjście wydechu z turbiny potrzebujemy blachę o grubości 8-9mm z wyciętymi otworami na śruby oraz na wydech lub też cały początek wydechu z katalizatorem od AFN Zaczynamy odkręcać turbinę, przewody odprowadzający i doprowadzające olej, wydech i kolektor wydechowy(ja odkręciłem również ssący bo chciałem go wyczyścić) po odkręceniu tego wszystkiego powinien ukazać sie naszym oczom taki widok a tak wyglądają dwie turbiny z kolektorami koło siebie z lewej ahu z prawej awx wraz z przejściówką na na wąż i blachą na wydech przewód zasilający smarowanie turbo, przewód łączący wyjście turbo z colerem (z prawej afn), przewód odprowadzający olej, zawór n75 z gruchą, rurka do egr, uszczelki po wyczyszczeniu kolektora ssącego, przykręciłem go i kolektor wydechowy potem turbo awx, smarowanie turbo, EGR i przewód łączący go(egr) z kolektorem wydechowym na koniec zostało mi usunięcie kata, wyspawanie wydechu od podstaw, skręcenie go do kupy, zamontowanie zaworu n75 popodpinanie przewodów sterujących, montaż filtra i gotowe.... A TU SCHEMAT NOWEGO PODCIŚNIENIA I teraz najważniejsze !! po takiej zmianie konieczny jest nowy soft w sterowniku silnika (ecu) turbina taka jak AHU/1Z/AFF są sterowane nadciśnieniem a turbiny ze zmienną geometrią podciśnieniem, więc program ze starego sterownika nie będzie sterował poprawnie turbiną ze zmienną geometrią
rtocki Opublikowano 26 Marca 2008 Opublikowano 26 Marca 2008 no a jak wrażenia z jazdy (przyspieszenie, elastyczność, spalanie itp) na "normalnej" i na tej turbawce?
seba1-2 Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 efekt jest na razie mizerny, owszem moja stara turbina była już tragiczna, miała duży luz i brała olej,na tej turbinie lepiej auto jeździ no ale zmiana softu jest konieczna[br]Dopisany: 27 Marzec 2008, 05:47 _________________________________________________na pewno auto chodzi lepiej niż wcześniej, no ale to tylko moje odczucia z jazdy
Tomigsi Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 WYMIANA TURBO Z AHU NA AWX Przed zmiana programu chcę jeszcze założyć wtryski od AFN-a.... no ale troch musi to poczekać... ja na twoim miejscu założył bym końcówki wtrysków 216-tki np. (AXG,AHY) koszt taki sam jak AFN a mocy będzie dużo więcej. :th:
woj-o Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 a problemu ze sterowaniem turbo nie ma? Z tego co czytam na forum AHU steruje podciśnieniem a AFN - nowsze nadciśnieniem. Stąd różnica w N75 na przykład.
seba1-2 Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Opublikowano 26 Lipca 2008 nie ma po prostu sterowanie trzeba zrobić od podstaw i dlatego potrzebne są przewody ciśnieniowe nowy n75 i gruszka ciśnień i dwa trójniki schemat sterowania afn znalazłem na forum
TOMItdi Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 "seba 1-2" części kupowałeś nowe czy używane?i jeśli można wiedzieć jaki koszt części?A instalacje podciśnienia trudno jest zrobić i gdzie dostać te przewody. Pozdrawiam (chcę do swojej ibizy z silniiem AHU włożyć turbo AWX/ARL a wtryski włóż najlepiej 0.216cc ja miałem na nich na hamowni Diagtronika 127KM i 272Nm więc warto, niestety turbina za słaba i tylko dało radę na 132KM i 292Nm).
seba1-2 Opublikowano 23 Września 2008 Autor Opublikowano 23 Września 2008 witaj większość rzeczy kupiłem używanych, n75 i końcówkę do bloku(do powrotu smarowania) ,uszczelki są oczywiście nowe, kosztorys masz na pierwszej stronie mojej audi, schemat podciśnienia jest wyżej tam masz link a przewody w jakimś sklepie z częściami
Perezip Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Można wiedzieć gdzie dostałeś końcówkę do bloku(do powrotu smarowania) ??
Tommy Gun Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Jak ktoś byłby zainteresowany to będę miał na sprzedaż prawie cały komplet potrzebny do swapa na sterowanie podciśnieniowe: - turbo AFN - wąż od odmy - wąż od filtra powietrza do turbo - gruszkę podciśnienia - całą instalację wężyków podciśnienia - kolektor wydechowy - sterownik 16 bitowy - przewód odprowadzający olej z turbo Miałem przerabiać swojego zeciora ale kupiłem nowsze auto i kwestia sama się rozwiązała
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się