Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana turbiny w AHU na AWX lub AFN/AHH/BRD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WYMIANA TURBO w AHU NA AWX

OD razu na początku napiszę, żeby do AHU/1Z/AFF(75PS) 90ps założyć takie turbiny jak AHH 90ps, AFN 110ps, AWX 131ps lub BRD 170ps wszystkie sterowane podciśnieniem trzeba też wszystko powymieniać jak w przypadku mojego opisu montażu turbiny z AWX 131PS oprócz przejściówki na szybkozłączkę. JEŚLI chodzi o sterownik ECU w 1Z/AFF są starego typu i nie będzie on sterował TURBINĄ ze zmienną geometrią i potrzeba nowszy sterownik 16-bitowy. Przeważnie takie sterownik były montowane już w AHU a także AFN,AHH

Po dwóch dniach ciężkiej pracy, pod maską mojego samochodu(AHU) znalazło się turbo z modelu AWX, było ciężko ale dałem rade.

Do zmiany turbiny z AHU na AWX potrzebne są:

- chęci

- turbina AWX

- kolektor wydechowy od AFN

- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn)

- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn)

- rurka łącząca turbinę z intercoolerem (albo można przyciąć starą)

- przewód zasilający smarowanie turbo (afn)

- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn)

- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo (w ahu przykręca sie przewód śrubą)

- zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień

- przewody ciśnieniowe

- uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy i pod powrót smarowania turbo

- przejściówka ze starego typu węża na turbinę AWX

- na wyjście wydechu z turbiny potrzebujemy blachę o grubości 8-9mm z wyciętymi otworami na śruby oraz na wydech lub też cały początek wydechu z katalizatorem od AFN

Zaczynamy odkręcać turbinę, przewody odprowadzający i doprowadzające olej, wydech i kolektor wydechowy(ja odkręciłem również ssący bo chciałem go wyczyścić)

7de5e70eae3ac620m.jpg

6620ce5d03188bf1m.jpg

po odkręceniu tego wszystkiego powinien ukazać sie naszym oczom taki widok

2bc5f815242199e4m.jpg

a tak wyglądają dwie turbiny z kolektorami koło siebie z lewej ahu z prawej awx wraz z przejściówką na na wąż i blachą na wydech

1f7a0fb2c3f6e603m.jpg

7cc1a51f353a1c4fm.jpg

f37de2a6028152c8m.jpg

60b2620f275af5a8m.jpg

przewód zasilający smarowanie turbo, przewód łączący wyjście turbo z colerem (z prawej afn), przewód odprowadzający olej, zawór n75 z gruchą, rurka do egr, uszczelki

d72eaf51dfdf6746m.jpg

f7abafe219194bb2m.jpg

1db4af9890673d32m.jpg

po wyczyszczeniu kolektora ssącego, przykręciłem go i kolektor wydechowy

0e52760de590f626m.jpg

potem turbo awx, smarowanie turbo, EGR i przewód łączący go(egr) z kolektorem wydechowym

6195a4d7912a0927m.jpg

8a229900d4ad2615m.jpg

na koniec zostało mi usunięcie kata, wyspawanie wydechu od podstaw, skręcenie go do kupy, zamontowanie zaworu n75 popodpinanie przewodów sterujących, montaż filtra i gotowe....

6edb2b39e9de6cf0m.jpg

A TU SCHEMAT NOWEGO PODCIŚNIENIA

f4efc1dd7255f1f0med.jpg

I teraz najważniejsze !! po takiej zmianie konieczny jest nowy soft w sterowniku silnika (ecu) turbina taka jak AHU/1Z/AFF są sterowane nadciśnieniem a turbiny ze zmienną geometrią podciśnieniem, więc program ze starego sterownika nie będzie sterował poprawnie turbiną ze zmienną geometrią

Opublikowano

efekt jest na razie mizerny, owszem moja stara turbina była już tragiczna, miała duży luz i brała olej,na tej turbinie lepiej auto jeździ no ale zmiana softu jest konieczna[br]Dopisany: 27 Marzec 2008, 05:47 _________________________________________________na pewno auto chodzi lepiej niż wcześniej, no ale to tylko moje odczucia z jazdy

Opublikowano

WYMIANA TURBO Z AHU NA AWX

Przed zmiana programu chcę jeszcze założyć wtryski od AFN-a.... no ale troch musi to poczekać...

ja na twoim miejscu założył bym końcówki wtrysków 216-tki np. (AXG,AHY) koszt taki sam jak AFN a mocy będzie dużo więcej. :th:

Opublikowano

a problemu ze sterowaniem turbo nie ma?

Z tego co czytam na forum AHU steruje podciśnieniem a AFN - nowsze nadciśnieniem.

Stąd różnica w N75 na przykład.

Opublikowano

nie ma po prostu sterowanie trzeba zrobić od podstaw i dlatego potrzebne są przewody ciśnieniowe nowy n75 i gruszka ciśnień i dwa trójniki schemat sterowania afn znalazłem na forum

Opublikowano

"seba 1-2" części kupowałeś nowe czy używane?i jeśli można wiedzieć jaki koszt części?A instalacje podciśnienia trudno jest zrobić i gdzie dostać te przewody.

Pozdrawiam

(chcę do swojej ibizy z silniiem AHU włożyć turbo AWX/ARL a wtryski włóż najlepiej 0.216cc ja miałem na nich na hamowni Diagtronika 127KM i 272Nm więc warto, niestety turbina za słaba i tylko dało radę na 132KM i 292Nm).

Opublikowano

witaj

większość rzeczy kupiłem używanych, n75 i końcówkę do bloku(do powrotu smarowania) ,uszczelki są oczywiście nowe, kosztorys masz na pierwszej stronie mojej audi, schemat podciśnienia jest wyżej tam masz link a przewody w jakimś sklepie z częściami

Opublikowano

Można wiedzieć gdzie dostałeś końcówkę do bloku(do powrotu smarowania) ??

Opublikowano

Jak ktoś byłby zainteresowany to będę miał na sprzedaż prawie cały komplet potrzebny do swapa na sterowanie podciśnieniowe:

- turbo AFN

- wąż od odmy

- wąż od filtra powietrza do turbo

- gruszkę podciśnienia

- całą instalację wężyków podciśnienia

- kolektor wydechowy

- sterownik 16 bitowy

- przewód odprowadzający olej z turbo

Miałem przerabiać swojego zeciora ale kupiłem nowsze auto i kwestia sama się rozwiązała :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...