Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] PROSZĘ O ANALIZĘ LOGÓW !!! DODANE LOGI DYNAMICZNE DO OCENY


dena5

Recommended Posts

Proszę o analizę logów i fachową opinię.

Dzisiaj tylko próba statyczna jutro postaram się zrobić dynamiczną do oceny.

Próba statyczna:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68744.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68743.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68742.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68751.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68748.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68752.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68750.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68747.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68753.html

Basic Settings:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68746.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68749.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68745.html

Logi dynamiczne robione na IV biegu do oceny:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68844.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68843.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68847.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68845.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68849.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68846.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dena5_68848.html

Dodam że zawór EGR jest na swoim miejscu, nie jest ani wywalony ani zaślepiony.

Link to comment
Share on other sites

To ja zaczne bo głucha cisza, najwyżej mnie ktoś poprawi:naughty:

1)Kąt synchronizacji rozrządu do poprawki : Grupa 004 kolumna ostatnia (na forum znajdziesz jak sie to ustawia, powinno być 0.0 )

2)EGR chyba nie działa lub jest mu tak specjalnie zrobione :shocked: Grupa 003 kolumna 2 i 3 powinny być tożsame (na postoju)

Reszta wydaje sie ok chyba ze wziac pod uwage jeszcze pompowtryski grupa 013 cyl 2 i 3 mają już troszke duże dawki korekcyjne ale nie jest jeszcze źle, być może sie poprawią jak uporasz sie z pkt nr 1.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Zrób porządnie dynamiczne i ciąg dalszy nastąpi :hi:

Link to comment
Share on other sites

To ja zaczne bo głucha cisza, najwyżej mnie ktoś poprawi :naughty:

1)Kąt synchronizacji rozrządu do poprawki : Grupa 004 kolumna ostatnia (na forum znajdziesz jak sie to ustawia, powinno być 0.0 )

2)EGR chyba nie działa lub jest mu tak specjalnie zrobione :shocked: Grupa 003 kolumna 2 i 3 powinny być tożsame (na postoju)

Reszta wydaje sie ok chyba ze wziac pod uwage jeszcze pompowtryski grupa 013 cyl 2 i 3 mają już troszke duże dawki korekcyjne ale nie jest jeszcze źle, być może sie poprawią jak uporasz sie z pkt nr 1.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Zrób porządnie dynamiczne i ciąg dalszy nastąpi :hi:

:good:
Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi jeszcze jaki mają wpływ przewody podciśnieniowe przy tych logach bo tak prawdę mówiąc moje podciśnieniowe nie są w najlepszym stanie. Przy EGR-ze jest przewód owinięty np. taśmą izolacyjną i go nie wymieniałem od kupna samochodu. Nie wiem czy wymieniać wszystkie podciśnienia czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniać! koszt nie wielki tych wężyków a raz żę bedziesz miał pewność że są szczelne a dwa unikniesz problemów kiedy taki jeden węzyk bedzie dziurawy- niby mała dziurka to nic ale robi robote :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Przy tych logach może niewielki wpływ, ale podczas jazdy podciśnienie = odpowiednia moc auta.

Jeśli gubisz podciśnienie to po pierwsze układ hamulcowy nie będzie dostatecznie wspomagany (serwo), po drugie doładowanie turbiny nie będzie wystarczające (kiepskie sterowanie ciśnieniem pompowanym przez turbinę), jak i EGR nie będzie działał poprawnie.

Skoro masz widoczne "łatki" na wężykach to byłaby to pierwsza rzecz, jaką bym wymienił zaraz po kupnie auta na twoim miejscu.

Po wymianie możesz dopiero zrobić logi dynamiczne.

Link to comment
Share on other sites

W ogóle te wężyki są jakieś miękkie. jak go złapie i zegna to nie czuć że jest taki twardy tylko gnie się o prawie 360 stopni. muszę się tylko dowiedzieć jakie średnice i ile tego idzie.

Link to comment
Share on other sites

Zainteresuj się również rozrządem, duże skoki na synchronizacji mogą świadczyć o sporym wyciągnięciu paska.

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd był wymieniany kompletny z napinaczami, rolkami itp. równo 40 tys. km wstecz. więc teoretycznie powinienem jeszcze z 15 tys dojeździć. No i może ten kąt synchronizacji zrobić.[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 21:40_________________________________________________Dodałem logi dynamiczne proszę o ocenę i wypowiedź fachowców. :>

Link to comment
Share on other sites

przeplywka do wymiany.I jednak rozrzad nie chodzi jak trzeba,za bardzo sie rozjezdza w dynamicznym

Link to comment
Share on other sites

A co może się dziać z tym rozrządem że ma takie rozbieżności ? Czy ustawienie kąta synchronizacji coś pomoże ? Co do przepływki to myślałem że jak jest uszkodzona to silnik będzie chodzi nie równo, będzie kopcić z tyłu i nie będzie jechał tak jak powinien. A silnik na chwilę obecną chodzi równo, dymka za nim w ogóle nie widać nawet jak pedał gazu jest w podłodze no i samochód jedzie. [br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 14:49_________________________________________________A co się dzieje z EGR-em przy próbach dynamicznych ? Czy jest sprawny ? Bo w statycznych Dragon pisał że albo jest padnięty albo go w ogóle nie ma. A jak już pisałem EGR jest na swoim miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Może sie to dziać że przy wymiane rozrządu nie był dokładnie ustawiony np...

To są milimetrowe wartości albo i mniejsze, zresztą przy ustawianiu sie przekonasz że jak przesuniesz o 1mm blaszke to w VAgu wartosc moze skoczyć z 2.2 na 5.5 .

Z przepływką to różnie jest, najlepiej właśnie zrobić logi i wtedy wiesz dokladnie co sie dzieje, nie koniecznie bedzie silnik nie równo chodził czy kopcił itd

Tutaj nie chodziło mi o to że go fizycznie nie ma :cool1: on jest u Ciebie i będzie ale nie działa, ale może wystarczy go wyczyścić i bedzie chodził.

EGR działa tylko na postoju mieszając czyste powietrze z częścią spalin, dlatego to recylkulacją sie nazywa, przy bucie EGR jest wyłączany, tak to by silnik na spalinach chodził a co za tym idzie byłby troche słabszy przy przyspieszaniu bo dostawał by spaliny a nie samo czyste powietrze, na postoju CI to nie przeszkadza czy dostaje czyste powietrze czy mieszane ze spalinami, ktore to silnik jeszcze raz przepala (czyt. ekologia).

Link to comment
Share on other sites

przy bucie EGR jest wyłączany, tak to by silnik na spalinach chodził a co za tym idzie byłby troche słabszy przy przyspieszaniu bo dostawał by spaliny a nie samo czyste powietrze, na postoju CI to nie przeszkadza czy dostaje czyste powietrze czy mieszane ze spalinami, ktore to silnik jeszcze raz przepala

Jestes pewnien tego co napisałes ...????

Link to comment
Share on other sites

Co do tego rozrządu.

Zdejmij osłonę górną i ustaw synchronizację na "0".

Synchronizacja nie rozjeżdżą się mocno, tylko jest już podniesiona na "+" na wolnych obrotach, stąd takie duże wyniki.

Następnie przyjrzyj się napinaczowi, czy jest ustawiony na znaki, jeśli jest zbyt słabo naciągnięty mogą pojawić się takie wahania.

Wahania może również powodować oklejona miejscowo zbitym pyłem rolka metalowa po której pracuje pasek.

Możesz obracać wałem korbowym i obserwować rolki (chociażby te które widać z góry), czy nie są oklejone "babolami".

Link to comment
Share on other sites

DragonGTI już o tym pisałem, chodzi mi o wężyk który idzie do EGR-a. Jest oklejony taśmą izolacyjną i nie wiem co jest pod nią czy przetarcie czy jakaś dziura. Jeżeli będzie nieszczelny to EGR nie będzie chodził czy będzie chodził tylko wartości będą do d*py?

Bo będę się przymierzał do wymiany wszystkich podciśnieniowych przewodów tylko muszę się dowiedzieć ile ich idzie i w jakie są średnice.

Link to comment
Share on other sites

przy bucie EGR jest wyłączany, tak to by silnik na spalinach chodził a co za tym idzie byłby troche słabszy przy przyspieszaniu bo dostawał by spaliny a nie samo czyste powietrze, na postoju CI to nie przeszkadza czy dostaje czyste powietrze czy mieszane ze spalinami, ktore to silnik jeszcze raz przepala

Jestes pewnien tego co napisałes ...????

:cool1:
Link to comment
Share on other sites

Kąt synchronizacji do obowiazkowej poprawy.

EGR - sprawdz sterowanie EGR em... wezyki podcisnienia lub N18.

Wykonaj jeszcze raz logi dynamiczne - 011,010,008 i 004... tym razem na trzecim biegu.

Ale juz po regulacji kąta synchronizacji i po wymianie filtra powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz sterowawnie... wezyki podcisnienia najlepiej przedmuchac sprezonym powietrzem... ew. wymienic...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...