Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Czasami zawieszają się tłoczki w zaciskach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie może ktoś miał podobny problem, czasami czuję że słabo "odbijają" tłoczki w zaciskach

i nie wiem czy jest mozliwość wymiany samych tłoczków czy trzeba całe zaciski wymieniać (a chyba nie jest to tania "impreza")

jeżeli ktoś ma w tym zakresie jakieś doświadczenie prosze o odpowiedź..

pozdro. :audi::a4fan::evil:

Opublikowano

rozbierz ,przeczysc, zalóż nowe gumki i po sprawie bedzie :wink4:

Opublikowano
:mysli: myślisz że to rozwiąze problem ??? na dłużej czy tylko czasowo
Opublikowano

:mysli: myślisz że to rozwiąze problem ??? na dłużej czy tylko czasowo

na dluzej.Rozumiem ze nie odbijaja czyli tarcze sa gorace......??

Opublikowano

racej tak, w momencie jak załozyłem nowe klocki to nastąpiła nawet sytuacja że przyblokowały koło, musiałem nieco zmniejszyć grubość klocków i niby wszystko było ok ale czuję czasam i że pedał hamulca jest bardziej mięki (co prawda z hamowaniem nie ma problemów) ale jak nacisnę ponownie "twardnieje"

Opublikowano

wiec zrob tak jak napisalem....

Opublikowano

ok dzieki

Opublikowano

sprawdz czy nie mają wżerów, jeśli tak to do wymiany, przez zmianą gumek, wyszyść dokładnie rowki, w których były stare

Opublikowano

a smaruje sie moze to czyms np.smar miedziany?powierzchnie tloczkow?

Opublikowano

nie

Opublikowano

jak już robisz remont hamulców to wymień od razu płyn hamulcowy w śród wielu kierowców panuje opinia że płyny się nie wymienia tylko ewentualnie dolewa :polew:

Opublikowano

W zestawach naprawczych dobrych firm są już specjalne smary do tłoczków, wyczyść dokładnie prowadnice na zewnątrz zacisku :th:

Opublikowano

muszę wymienić tłoczek w zacisku tylnim prawym (audi a4 1.9 Tdi-1997r) ....może ktoś sie orientuje jakie on ma wymiary bo znalazłem na allegro o wymiarach 38x51 mm....czy będzie pasował??

Opublikowano

a smaruje sie moze to czyms np.smar miedziany?powierzchnie tloczkow?

Można kupić luzem specjalny smar w tubkach do smarowania tłoczków, który zapobiega ich zacieraniu się. Tubka jest zakończona stożkiem który wsuwasz pod uszczelnienie i przesuwając po obwodzie tłoczka wyciskasz równomiernie smar nastepnie wyciskasz i wciskasz tłoczek aby smar rozprowadzic i problem zapiekania cylinderka mija.

Opublikowano

rozbierz zacisk

powyciągaj gumki i oring ze środka wsadz tłoczek i zobacz jaki ma luz

i czy nie a wżerów na powierzchniach przylegania

bo jeżeli ma to trzeba go wymienić a najlepiej wytoczyc nowy ze stali nierdzewnej

z tym ze raz: cięzko o taki pręt nierdzewny, dwa jest drogi a trzy potrzebny jest tokarz który potrafi toczyc nierdzewkę, z tym ze masz problem z głowy na wieki

Opublikowano

Dzięki za odp, już chyba poradziłem sobie z zaciskami, tłoczki są ok, gorzej z wałkiem od dźwignieki ręcznego ;( ma wżery i cieknie, założyłem 2 oringi i narazie jest ok ale ciekawe jak długo :disgust: Wyszło na to że jedno koło zacina ładnie a drugie wogóle, regulacja nic nie pomaga, tzn skok dźwigienki się zmniejsza ale i tak koła nie zacina :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...