bialyy Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Mam problema Przy tych mrozach zauwazylem ze szyby zaczynaja bardzo mocno parowac i są całe oszronione . (nawet przy wlaczonym cieplym nadmuchu 18*C bardzo powoli ta para schodzi). Od czego to zalezy ? Filtr wymieniony , w nogach sucho . Rok temu przy takich mrozach nie mialem tego problemu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 ogrzewanie na Hi, 3 kreski predkosci, nawiew na nogi i idelikatne otwarcie okna, 2 lub 3 dni i bedzie ok sprawdz dywaniki, mogą byc mokre Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_92 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Dokładnie jeśli filtr kabinowy czysty to jest coś mokrego w aucie,sprawdź dywaniki jak napisał devastation Link to comment Share on other sites More sharing options...
bialyy Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Ok . Jutro sprawdze , dzieki chlopaki Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintuchola Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Podobny problem miałem po umyciu szyby clinem w mrozach... i przed zamknięciem nagrzanego auta najlepiej wywalić to ciepłe powietrze i powinno być ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacek89 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Mam problema Przy tych mrozach zauwazylem ze szyby zaczynaja bardzo mocno parowac i są całe oszronione . (nawet przy wlaczonym cieplym nadmuchu 18*C bardzo powoli ta para schodzi). Od czego to zalezy ? Filtr wymieniony , w nogach sucho . Rok temu przy takich mrozach nie mialem tego problemu . u mnie problem podobny, z tym ze szyby nie paruja a jedynie, po pozostawniu auta pod praca szronieje wylacznie szyba czolowa, bylo by to normlane gdybym do pracy rano przyjechal z szyba zaparowana, ale nie nie... rano wstaje wyjezdzam z garazu szybki suchutkie nie zaparowane i tym podobne, dojezdzam do pracy nadal jest ekstra, pozostawiam auto i po ok 4 godzinach na szybie czolowej od srodka szron! co jest grane??? dodam ze jest tak tylko podczas slonecznych pogodnych dni, jak poloze karton papierowy na szybe od zewnatrz, nie zaszronieje wtedy jaki to kuzwa ma wplyw z fizycznego punktu widzenia? oświećcie mnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 wszystko zalezy od wilgotności powietrza jak jezdzisz autem ogrzewanie na max-a i delikatnie otwórz okno niestety w czasie zimy trzeba czesto to robic, inaczej du...pa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacek89 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 ale dziwna sprawa z tym kartonem ze jesli poloze go na szybe od zewnatrz to wtedy od srodka szyba nie oszronieje i w dodatku tylko ta jedna czolwa, boczne nic zero i nie to ze w aucie jes wilgoc: dywaniki suche, sniegu teraz nie ma, opadow innych tez, jezdzem sam jakos specjalnie mocno nie "nachucham" w srodku jednym slowem susza... i od czego tak sie dzieje ;( Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Arrkadiusz Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 A może jest tak, że po wyjściu z ciepłego auta temperatura wewnętrzna się obniża i wyrównuje z temperaturą zewnętrzną, przez co ciepło z samochodu ucieka przez pewne miejsce i następuje wtedy parowanie i szronienie. chyba że jest inaczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
studziany Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Tu już wchodzi w gre fizyka :gwizdanie: Ciepłe powietrze ma większą pojemność wilgotnościową. Przyjmijmy że np przy 18st w samochodzie jest wilgotność ok 80% (przy wilgotności 100% woda w powietrzu się skrapla). Przy niższych temperaturach, powietrze ma mniejszą pojemność wilgotnościową. I teraz jest tak: jak wysiadamy z fury przestaje wiać nawiew. Szyba jest chłodna i jest granicą pomiędzy ciepłym powietrzem z dużą pojemnością wodną, a zimnym powietrzem zewnętrznym z mniejszą pojemnością. Ciepłe powietrze krąży po samochodzie ochładzając się w rejonie szyby, a ochładzając się zmniejsza swoja pojemność wodną, ale zawartość wilgoci w powietrzu się nie zmienia. Skoro ilość wody w powietrzu się nie zmienia, ale zmienia się pojemność wodna ochłodzonego powietrza (spada), nadmiar wody musi się gdzieś podziać, więc para wodna wykrapla się właśnie na szybie w postaci cienkiej warstewki wody (pary) i przy tych temperaturach jakie teraz mamy natychmiastowo zamarza. Koledzy zaproponowali wymiane powietrza w czasie jazdy (nagrzewamy fure i otwieramy okno) - a ma to na celu zmniejszenie wilgotności powietrza wewnątrz samochodu. Zastosowanie kartonu pomaga, bo działa jak ocieplenie szyby i nie pozwala jej się nadmiernie ochłodzić co skutkuje wyższą temperaturę przy szybie od wewnątrz, co znowu nie powoduje zmniejszenia pojemności powietrza w takim stopniu, który spowodowałby wykroplenie się pary wodnej. Tak to wygląda w skrócie i uproszczeniu. Ciężko taką teorię wytłumaczyć pisemnie, ale mam nadzieje, że coś z tego wywodu zakumacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacek89 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 nie no studziany hyle czola ja z grubsza zakumalem tylko zastanawia mnie czemu szyby boczne sa nietkniete przez szron Link to comment Share on other sites More sharing options...
studziany Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Wg mnie spowodowane jest to tym, że przednia jest pod skosem a boczne sa pionowe, do tego przeszkodą do ruchu powietrza jest deska rozdzielcza (strzymuje cyrkulacje, jaka zachodzi przy szybach bocznych). Jednak za cienki jestem, żeby wytłumaczyc to w teorii :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_92 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Wg mnie spowodowane jest to tym, że przednia jest pod skosem a boczne sa pionowe, do tego przeszkodą do ruchu powietrza jest deska rozdzielcza (strzymuje cyrkulacje, jaka zachodzi przy szybach bocznych). Jednak za cienki jestem, żeby wytłumaczyc to w teorii :gwizdanie: czy szyba była wymieniana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacek89 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Wg mnie spowodowane jest to tym, że przednia jest pod skosem a boczne sa pionowe, do tego przeszkodą do ruchu powietrza jest deska rozdzielcza (strzymuje cyrkulacje, jaka zachodzi przy szybach bocznych). Jednak za cienki jestem, żeby wytłumaczyc to w teorii :gwizdanie: czy szyba była wymieniana? byla jak w 90% aut z tego rocznika Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_92 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 byla jak w 90% aut z tego rocznika To może być przyczyna,klej gdzieś puścił i dostaje się powietrze.Tak miał znajomy w oplu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacek89 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 tez tak mialem w poprzenim oplu szyba parowala i rosila prawie zawsze w audi dzieje sie tak tylko teraz kiedy temperatura za dnia spada poniezej -10* jak jest wyzsza jest wszystko git Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziako Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 czy są dobre preparaty przeciw parowaniu szyb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now