Gość poised Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Hej, Czy jest możliwe żeby ropa się w dzisiejszej temperaturze bardzo rozszerzała. Rano było u mnie -15,czyli ropa miała pewnie koło co najmniej -10 w zbiorniku (auto stało ponad 24h), wskaźnik pewną ilość paliwa, zgodną z tym co ma być mniej więcej po ilości kilometrów. Po godzinie jazdy wskazanie podniosło się o około 3/4 kreski (jakieś 4l, jak się mylę poprawcie). Silnik 90 stopni, paliwo w zbiorniku też pewnie już miało swoją temperaturę. Jak to widzicie.... pozdrawiam
D_Y_Z_I_O Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Nie możliwe Raczej wina leży w pływaku
Gość poised Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Nie możliwe Raczej wina leży w pływaku i taka była przyczyna , zawiesił się cham
SZYNKAR Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Wskaźnik poziomu (to ze wskazówką) jest termiczny, pewnie tak reaguje na mrozy. Patrz wikipedia bimetal. W innym wątku wskaźnik pokazuje 16V ładowania a potem prawidłowo. Latem wróci do normy.
Lukasz_N Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Wskaźnik poziomu (to ze wskazówką) jest termiczny, pewnie tak reaguje na mrozy. Wydaje mi się ze jest to wskaznik elektromagnetyczny i działa na zasadzie dwoch cewek, nie bimetaliczny :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Wskaźnik poziomu (to ze wskazówką) jest termiczny, pewnie tak reaguje na mrozy. Patrz wikipedia bimetal. W innym wątku wskaźnik pokazuje 16V ładowania a potem prawidłowo. Latem wróci do normy. termiczny? takich rozwiazan nie stosuje sie od...... hmmmmn nie pamietam czy kiedykolwiek stosowano. to sa wskazniki elektromagnetyczne
Lukasz_N Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Zasada dzialania polega na zmianie strumienia magnetycznego dwoch cewek, miedzy ktorymi umieszczona jest oś wskazowki. Zmiana strumienia realizowana jest poprzez zmiane oporu na plywaku. Rozwiazan z bimetalem juz sie nie stosuje wlasnie ze wzgledu na wrazliwosc temperaturowa. W starych autach bimetal byl stosowany np w przerywaczach kierunkowskazow i mozna bylo czesto zauwazyc roznice w tempie blyskow wraz ze zmiana temperatury otoczenia.
Musashi Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Zmiana strumienia realizowana jest poprzez zmiane oporu na plywaku. jezeli juz cos wyjasniasz, wyjasniaj precyzyjnie, ....nie oporu lecz, poprzez zmianę napięcia, spowodowaną zmianą rezystancji potencjometru, wywołaną z kolei ruchem pływaka w zbiorniku....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się