Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania?


Vendeur

Recommended Posts

Witam,

czy ktoś wie, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania w A4 B5 AFN, kombi, 1,9 TDI 110KM, automat?

Od półtora roku mam problem ze skaczącymi obrotami na trójce i czwórce, do tego dochodzi szarpanie auta przy zmianie biegów i wibracje przy skokach obrotów. Błąd tego czujnika jest widoczny na komputerach, po jego wykasowaniu auto jeździ dobrze, ale tylko do czasu gdy znów się pojawi.

Chcę to w końcu naprawić, ale nie mogłem z mechanikiem zlokalizować tego nieszczęsnego czujnika. Mógłby ktoś pomóc?

Link to comment
Share on other sites

na dolocie, a dokładnie od coolera do kolektora ssącego

Link to comment
Share on other sites

w tym roczniku jest zapewne w ECU

jest tam na 100%

Link to comment
Share on other sites

Czujnik jest w komputerze. Od tej rury co idzie przy ścianie grodziowej na dole wychodzi cienki wężyk i idzie do tego czujnika wewnątrz ECU.

Błąd tego czujnika wywala gdy doładowanie przekroczy zakres mierzenia czujnika. Podejrzewam że Ci turbina przeładowuje. W pewnym momencie traci moc i nie poleci więcej jak 120km/h?

Zrób logi i będzie wiadomo co i jak. :hi:

Link to comment
Share on other sites

sorry, faktycznie, nie spojrzałem na rocznik :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam jak zrobić logów :/ Umówiony jestem do mechanika na czwartek i ma mi to zrobić. Ogólnie dobry technik, jeśli się za coś weźmie, ale każdego auta na pamięć nie zna...

ECU, czyli komputer pod szybą tak? Już go kiedyś rozbierałem, aby przelutować nowy czujnik ciśnienia atmosferycznego :).

Ale z tym czujnikiem ciśnienia doładowania to nie wiem co jest nie tak. Jedyne objawy to takie, jak pisałem wyżej. Żadnych problemów z mocą, auto jedzie 190km/h.

Poza tym borykam się z NOTLAUF, choć to tylko zimą i tylko na zimnym silniku, inaczej nie występuje. A to ciśnienie powyżej to non stop.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz błąd czujnika G71 - 00519 z jednoczesnym błędem 00575 lub 17965 to nic nie róbcie z czujnikiem G71 bo nic Wam to nie da. Jak już wcześniej wspomniał kolega Pastaldo ten błąd jest generowany jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania osiągnie granicę pomiaru przez ten czujnik czyli wartość 2570,4 mbara. W Twoim przypadku musisz z mechanikiem zająć się czyszczeniem zmiennej geometrii turbosprężarki bo to ona jest przyczyną przeładowania turbo (błędy 00575 lub 17965) oraz błędu 00519 czujnika G71.

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się pod temat. Mam auto z 96 roku, ale żadnego wężyka dochodzącego do ECU nie widzę, tylko wiązka kabli. Czy po numerze sterownika da się dojść, gdzie ów czujnik się znajduje? Chcę sobie zamontować wskaźnik doładowania, ale wwiercać w dolot mi się nie uśmiecha.

Link to comment
Share on other sites

Zrób zdjęcie. Bo jesli masz faktycznie AFN z tego roku to powinien być wężyk.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeszcze dodam ważną informację, nie wiem czy to zmieni Waszą opinię, ale skoki obrotów i szarpania auta występują przy bardzo wolnym przyspieszaniu, albo przy jeździe stałą prędkością, nawet na tempomacie. Czy na pewno może mieć tu coś w temacie sprężarka (notabene była już dokładnie czyszczona...)?

2. Co do NOTLAUF - z tego co wyczytałem w wielu wątkach, zazwyczaj zdarza się tak, że przy jakiejś granicy obrotów auto wpada w tryb awaryjny. Ale u mnie występuje on TYLKO na zimnym silniku i w zasadzie tylko w zimie. Jeśli silnik się ogrzeje, auto mogę cisnąć max i jedzie normalnie. W temp. zewn. pow. 15 stopni C. problem w ogóle nie występuje. Dlatego zastanawiam się na ile ogólne diagnozy zazwyczaj spotykane, mają przełożenie na mój przypadek.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli jesteś z wrocka to czego sie nie odezwiesz w dziale spotów albo ewentualnie ja cos ci mogę pomóc ten czujnik w ecu bardzo sporadycznie sie psuje daj znać co mechanik powiedział

Link to comment
Share on other sites

Tak chyba będę musiał zrobić, jeśli mechanik nie da rady. Mam nadzieję, że we Wro znajdzie się jakiś dobry pasjonata, który będzie umiał sobie poradzić z tym.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeszcze dodam ważną informację, nie wiem czy to zmieni Waszą opinię, ale skoki obrotów i szarpania auta występują przy bardzo wolnym przyspieszaniu, albo przy jeździe stałą prędkością, nawet na tempomacie. Czy na pewno może mieć tu coś w temacie sprężarka (notabene była już dokładnie czyszczona...)?

jeśli jeszcze tego nie naprawiłeś to już nie szukaj w silniku tylko w skrzyni, dokładnie to szukaj konwertera momentu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...