grzeho01 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Witam Mam problem z osiągnięciem temperatury roboczej nawet po 25km jazdy. Max co udało mi się osiągnąć to ok 82*C ale to przy mocnym dociśnięciu na trasie, później spada do ok.75*C Zaznaczam że termostat mam wymieniony na nowy, oryginalny i wydaje mi się że pracuje on dobrze, ponieważ wąż doprowadzający płyn chłodniczy do chłodnicy po tych 20km jest zimny jak i płyn w zbiorniku wyrównawczym również jest zimny. Macie jakieś pomysły co może innego wpływać na grzanie? Może te świece żarowe które pomagają ogrzać silnik padły?
lukaszlsw Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 nie masz przypadkiem EGRa zaślepionego, on też ma wpływ na temperaturę silnika. Przy temperaturach takie jak teraz panują na dworze (-15,-20) silnik bardzo się wychładza, na dodatek ogrzewanie sporo ciepła zabiera. Uważam że jak się ociepli trochę to będzie wszystko ok.
Andrzej88 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Jeżeli termostat jest dobry to nic nie zrobisz. U mnie jest tak samo, przy obecnych temperaturach to jadąc delikatnie (a zawsze tak jeżdżę jak nie ma 90*C) nawet po przejechaniu 20-30 km nie osiągnie temperatury 90*C, a nawet jeżeli się uda to wystarczy chwilę stać na biegu jałowym (światła, korek etc) i zaraz spada do 60-70. Niestety ale ogrzewanie zabiera całe ciepło i silnik nie może się rozgrzać. Ogólnie to tylko w Audi to zauważyłem, mamy jeszcze Nissana i Megane - oba w dieslu i silnik grzeje sie o wiele szybciej i spokojnie dochodzi do temperatury roboczej nawet na maksymalnym nadmuchu. Zrób test, wyłącz całkowicie nawiew, lub jeżeli szyby będą parować to nastaw na chwilę na jedną kreskę, po czym znowu wyłącz, jeżeli wtedy grzeje się normalnie to musisz sie przyzyczaić, i raczej będziesz musiał się przyzwyczaić bo u mnie jest tak samo
goldi Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Pewnie czujnik temperatury oszukuje jest w dziale diagnostyka vag jak sprawdzic czujnik objaw jest typowy na termostat ale skoro piszesz że dolny wąż od termostatu jest zimny czyli termostat nie puszcza obiegu takzę wygląda na czujnik a na klimatroniku jaką masz temperature jak już pojezdzisz
Andrzej88 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Nie szukaj dziury w całym, poczekaj aż temperatury na zewnątrz nieco się podniosą i wtedy ocenisz. Jak długo masz ten samochód? Czy przy wyższych temperaturach-powyżej zera, wszystko było ok?
lukaszlsw Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 ja mam w Seacie czujnik nowy termostat tez dobry i na klimie mam 90 a na zegarach jakieś 70+ :gwizdanie: Sprawdź jeszcze tego egra czy nie jest zaślepiony. Ale pewnie jak ogrzewanie weźmiesz na low i dasz w palnik to po paru kilometrach wskazówka wskoczy na 90.
bobikos Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 też mam w AVB problem z osiągnięciem temperatury roboczej przy aktualnej temperaturze. Nie tylko w mieście ale nawet poza, w niedzielę robiłem trasę i dopóki jechałem 100 - 110 km/h delikatnie operując gazem silnik nie mógł się nagrzać, dopiero przejażdżka po autostradzie z prędkością ok 140 km/h sprawiła rozgrzanie silnika do odpowiedniej temperatury. EGR mam zaślepiony i rzeczywiście grzeje się długo. Termostat i czujnik wymienione poprzedniej zimy, po VAGowianiu wydają się być sprawne. W AVB montowanym w Audi nie ma świec w układzie chłodzenia, masz za to nagrzewnicę elektryczną. Tak przy okazji zapytam, ile wam średnio pali AVB przy aktualnej pogodzie. Chodzi mi szczególnie o sytuacje poranną. Jak uruchamiam auto i po chwili ruszam powoli to średnia oscyluje w okolicach 13 - 15 l/100km, potem spada ale niewiele bo jadę w korku zazwyczaj. Też macie takie wyniki? Czy mam się zacząć niepokoić.
kamilglm Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ewentualnie, możesz przysłonić chłodnicę .
Andrzej88 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 też mam w AVB problem z osiągnięciem temperatury roboczej przy aktualnej temperaturze. Nie tylko w mieście ale nawet poza, w niedzielę robiłem trasę i dopóki jechałem 100 - 110 km/h delikatnie operując gazem silnik nie mógł się nagrzać, dopiero przejażdżka po autostradzie z prędkością ok 140 km/h sprawiła rozgrzanie silnika do odpowiedniej temperatury. EGR mam zaślepiony i rzeczywiście grzeje się długo. Termostat i czujnik wymienione poprzedniej zimy, po VAGowianiu wydają się być sprawne. W AVB montowanym w Audi nie ma świec w układzie chłodzenia, masz za to nagrzewnicę elektryczną. Tak przy okazji zapytam, ile wam średnio pali AVB przy aktualnej pogodzie. Chodzi mi szczególnie o sytuacje poranną. Jak uruchamiam auto i po chwili ruszam powoli to średnia oscyluje w okolicach 13 - 15 l/100km, potem spada ale niewiele bo jadę w korku zazwyczaj. Też macie takie wyniki? Czy mam się zacząć niepokoić. Tak, 13-15 l zaraz po porannym ruszeniu to norma Nie ma świec w układzie chłodzenia? Przecież chyba nawet AFN miał? Na jakiej zasadzie działa ta nagrzewnica elektryczna? Ewentualnie, możesz przysłonić chłodnicę . To jedynie by pomogło przy niesprawnym termostacie, bo nie ma sensu przysłaniania skoro termostat nie puszcza na duży obieg.
bobikos Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 W AVB w A4 nie ma bo jest nagrzewnica elektryczna wewnątrz, a np. w AVB w Passacie już jest. Tak samo jak podgrzewacz paliwa zasilany z układu chłodzenia, w Passacie jest w A4 nie ma... jest trochę różnic.
amaradaar Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Nie ma świec w układzie chłodzenia? Przecież chyba nawet AFN miał? Na jakiej zasadzie działa ta nagrzewnica elektryczna? http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=114274.0;highlight=nagrzewnica
grzeho01 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 nie masz przypadkiem EGRa zaślepionego, on też ma wpływ na temperaturę silnika. Przy temperaturach takie jak teraz panują na dworze (-15,-20) silnik bardzo się wychładza, na dodatek ogrzewanie sporo ciepła zabiera. Uważam że jak się ociepli trochę to będzie wszystko ok. EGRu nie mam zaślepionego chyba że się sam z siebie zaślepił albo uszkodził? A w audi montowany jest zawsze tylko jeden termostat? W bmw są np. 2 jeden normalnie od wody a drugi od EGRu, I tam jak padnie ten od EGRu to silnik też nie osiągnie temp. roboczej tylko np 80*C Nie szukaj dziury w całym, poczekaj aż temperatury na zewnątrz nieco się podniosą i wtedy ocenisz. Jak długo masz ten samochód? Czy przy wyższych temperaturach-powyżej zera, wszystko było ok? Auto mam od 4 lat, i pamiętam że na początku auto grzało się super momentalnie miał 90*C bez względu ile było na zewnątrz, i mogłem nawet na postoju wrzucić na HI i nawiew na max'a i wskazówka ani drgnęła... Poprzedniej zimy było tak samo jak teraz że 70*C i ani stopnia więcej lecz po wymianie termostatu(zamiennika) wszytko wróciło do normy. Teraz znowu pojawiły się problemy, jak było na zewnątrz ok. 0*C to poprostu długo się nagrzewał do 90*C, a teraz przy mrozach max 80*C.
BIZON11 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Witam.Podłączę się do tematu.U mnie temperatura po jakiś 15 kilometrach jest 90 stopni przy - 15 st.A jak stoję na postoju to trochę spadnie a jak ruszę to zaraz 90 st..Według mnie to nie ma co panikować.Trzeba też zaznaczyć,że wentylator cały czas się kręci a to też pewnie wpływa na obniżenie temperatury cieczy Chyba ,że się mylę to ktoś mnie poprawi.
studziany Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Dopóki termostat nie puści obiegu (ok 84st) to ten wentylator nic nie chłodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się