oprych Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ponawiam pytanie czy ktoś używa aku firmy Forsa ???
dziako Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Panowie, czy kable rozruchowe 400A nadają się do 1,9TDI, czy za cienkie?
hortomagiko Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ponawiam pytanie czy ktoś używa aku firmy Forsa ??? Forse, akumulator ukraińskiej firmy WESTA. Nie znajdziesz wielu użytkowników tego akumulatora na tym forum, a szczególnie w porównaniu do użytkowników wiodących europejskich producentów t.j. Centra czy Varta/Bosch. Myślę, że głównym problemem tego akumulatora jest jego cena w porównaniu do akumulatorów np. producentów, którzy dawali na pierwszy montaż lub ASO VAG. Za cenę Forse z Ukrainy kupisz Vartę, która jest obecnie montowana w grupie VAG. Może to trochę niedokładne porównanie, ale ja sam generalnie wolę moje sześcioletnie Audi, niż za tą samą cenę dwuletniego Kia czy Hyundai-a.
Andrzej07 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Panowie, czy kable rozruchowe 400A nadają się do 1,9TDI, czy za cienkie? Nadają się ja bodajże mam 250A i kilkanaście razy używałem i nic się nie dzieje:) a zakupiłem kiedyś w Real-u za 10 zl Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
dziako Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Panowie, czy kable rozruchowe 400A nadają się do 1,9TDI, czy za cienkie? Nadają się ja bodajże mam 250A i kilkanaście razy używałem i nic się nie dzieje:) a zakupiłem kiedyś w Real-u za 10 zl Kiedyś kupiłem pewnie 200A (na mrozie pękła mi osłona, że druty były na wierzchu) i niestety nie mogłem na nich odpalić. Dzięki za odp. w takim razie jutro kupuję ostatnią szt. w biedronce
POWER-KRIS Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Te z biedronki to może 50 mają albo i nie. Daj se luz i poszukaj innych bo darmo kasę wydasz. A jak patrzysz na napisy hiper super market to szukaj 400 może się nadają do czegoś i nie piękna na mrozie i wogole rozwinąć się dadzą bo te z biedronka nie. ;-) Sony Xperia Tapatalk Pro.
bell23 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 w kwestii kabli ważna jest średnica żyly miedzianej ( widac od środka krokodylka ) im większa tym lepiej daruj sobie takie kable na których żyła miedziana to ledwie parę drucików : mimo szumnego napisu 800A niczego nie odpalą
platinum Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Witam jaki akumulatorek do Audi A4 wersja B7 Avant ,rocznik 2005 silnik ,1.9 TDI kod silnika BKE??? myślalem nad boschem S5 oraz varta Silver
radio22 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Panowie proszę o pilną rade jaki aku wybrać ? Mam do wyboru: VARTE BLUE 80Ah 740A cena 360zł VARTA SILVER 77Ah 780A cena 370zł który będzie lepszy do diesla 1.9 TDI 131km silnik AWX Dodam że odbiór aku mam w piątek:decayed:
POWER-KRIS Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Silver 77Ah. Blue to niższa półka dla Skody;-) Sony Xperia Tapatalk Pro.
radio22 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 No tak SILVER lepszy tylko czy nie będzie za mała pojemność aku 77Ah na ten silnik ?
POWER-KRIS Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Ja mam dla przykładu 85Ah a był wcześniej jakiś ok 70. W Octavii ll był 61 założyłem 77 i ok. Sony Xperia Tapatalk Pro.
czajnik1992 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam A ja piszę w śmiesznej sprawie no ale nie daje mi to spokoju. Zmieniłem akumulator w swojej laleczce i ciągle chodzi po głowie mi to czy dobry akumulator kupiłem.... dlaczego? a to dlatego że w nowym akumulatorze (Bosch S5 77Ah 780 A) nie ma wejścia na taką rurkę która wpięta była w starym akumulatorze po stronie + to chyba jakiś odpowietrznik? akumulator zamontowany a rurka leży z boku i teraz pytanie, chyba nie będzie żadnego problemu? w nowym akumulatorku nie widzę też żadnych dziurek odpowietrzających go, ma ktoś tego boscha s5? boje sie żeby mi nie wybuchł Wcześniejszy akumulator (bodajze firmy moll?) miał wejście na ten wężyk, podobno ten moll był oryginalnie w audi montowany? nieźle bo od 2004 roku aż do teraz w miarę się sprawował
PRZEMEKC Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 tez mam moll jeszcze prawdopodobnie fabryczny, kolego poszukaj prawdopodobnie jest zaslepiony takim małym dzyndzlem ( wypiepszyc go) ---------- Post dopisany at 19:31 ---------- Poprzedni post napisany at 19:28 ---------- taki masz pewnie
czajnik1992 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Dzięki wielkie, jutro będę patrzył
hortomagiko Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 kolego poszukaj prawdopodobnie jest zaslepiony takim małym dzyndzlem ( wypiepszyc go) Kolego, nie wypieprzyć, tylko przełożyć na drugą stronę, w Audi od minusa, a od plusa podłączyć wężyk. Ten dzyndzel jest umieszczony w akumulatorze w konkretnym celu. Fabrycznie większość akumulatorów ma ten dzyndzel założony od plusa, który najwięcej syfu zbiera, lub jak w przypadku np Boscha czy Varty nie jest zatykany w ogóle, a przy osłonach na biegunach jest ten dzyndzelek dołożony do oderwania i zamontowania samodzielnie. Jeśli nie ma się w samochodzie wężyka do odgazowania, to należy ten dzyndzelek zatknąć przy biegunie dodatnim, natomiast, jeśli w aucie występuje wężyk do odgazowania, to należy ten dzyndzelek zatknąć po przeciwnej stronie do wężyka do odgazowania.
czajnik1992 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Wcześniej w starym aku (moll) wężyk do odgazowania wpięty był po stronie plusa, teraz leży luzem nie przypięty do niczego bo nie ma takiego podłużnego wejścia w nowym boschu. Czyli co mam zrobić? z której strony mam w końcu zatykać? ;p
hortomagiko Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Wcześniej w starym aku (moll) wężyk do odgazowania wpięty był po stronie plusa, teraz leży luzem nie przypięty do niczego bo nie ma takiego podłużnego wejścia w nowym boschu. Czyli co mam zrobić? z której strony mam w końcu zatykać? ;p W Boschu wejście na wężyk jest okrągły. Popytaj w hurtowniach akumulatorów, u dystrybutorów czy nie mają wężyka na odgazowanie z okrągłym kolankiem; w zwykłych sklepach motoryzacyjnych możesz tego nie znaleźć. Ja u siebie na hurtowni powinienem gdzieś na magazynie mieć te wężyki, popytam jutro chłopaków na magazynie czy wiedzą, gdzie je zakitrali. Jak nie znajdziesz u siebie to daj adres na priv, to jak nygusy odkopią te wężyki to Ci wyślę jeden.
czajnik1992 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Oki, dzięki wielkie:) Jak nie znajdę nic u siebie to się odezwę, pzdr.
Rotor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 1. W oryginalnym aku miałem wężyk podpięty nawet z czymś w rodzaju owalnej "wtyczki". Po wymianie na Centrę zdjąłem "wtyczkę" z wężyka, i podłączyłem do akumulatora. Dało się. 2. Co do przewodów rozruchowych (kable to są do układania w ziemi) to do 1,9TDI proponowałbym kupić sobie przewody o przekroju 10mm kwadratowych, do tego zaciski i ma się pewny sprzęt a nie jakieś nie wiadomo co. Mam przewodziki 6mm kw. i po cięższej próbie rozpalenia starego golfa III 1,4 czy tam 1,6 benzynowego czułem, że są wyraźnie ciepłe. Śmieszne przewody z supermarketu są dobre do malucha. 3. Moja uwaga: LUDZIE!!! zanim zapytacie jaki akumulator do mojego A4 z takim czy innym silnikiem to i czy lepszy Bosz czy Varta i czy nie będzie za mały, to przejrzyjcie ten wątek -tu już wszystko było!!! On ma 15 stron tylko dlatego, że tacy właśnie delikwenci zadają ciągle te same pytania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się