Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rosyjska ruletka, jak trafisz dobrą, to da radę. Centry się posypały w ostatnich latach.


Aku nowe i doładowane na 100%. Myślisz , że to z winy naładowanego do obucha aku? 3 dni było ok a aku też było naładowane. Teraz wracam z trasy i patrze na wskaźnik a tam ok 13.5. Zatrzymałem się , miernik w łapę i tak wyszło. Teraz sprawdzałem na pełnym obciążeniu i na śrubie alternatora jest 13.5-13.8 i skacze jak głupie. Według mnie coś jest nie tak

Cęgi by się przydały, czy czasem przy tak niskim napięciu więcej nie odpływa z akumulatora niż wpływa z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mesiah

Czy razem z alternatorem podmieniałeś także regulator napięcia, który na nim siedzi?

Jeśli tak, to moim zdaniem pozostaje jeszcze jeden niewyjaśniony wątek poderzanie dużego spadku napięcia na przewodach. Przewód jak to przewód, jeżeli styki są OK to trudno sobie wyobrazić żeby się przetarł gdzieś w środku, ale różne cuda się zdarzają. Może omomierzem na wszelki wypadek sprawdzić rezystancję (przy wyłączonym silniku).

eryczek93

Jak kupisz akumulator za 450zł typu Bannerr czy coś tej klasy to powinien bez gadania pochodzić 5-6 lat a nie 2-3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek napięcia zawsze będzie. W przypadku auta przyjmuje się 3,5% (zsumowany spadek na przewodzie masowym i plusowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem od elektryki samochodowej ale bez przesady - między akumulatorem i alternatorem są tam chyba grube przewodziska i żeby na nich zgubić 0,5 V to trzeba raczej coś popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plusowym łączenie przy alternatorze, następnie dwie końcówki przy rozruszniku i dalej kolejne przy klemie. Na "masie" dwa przewody - między silnikiem a karoserią i między karoserią a akumulatorem, przy każdym po dwie końcówki.

Proponowałbym dać nowy przewód bezpośrednio między śrubą alternatora a klemą dodatnią, dobrze zaprasowany lub zalutowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plusowym łączenie przy alternatorze, następnie dwie końcówki przy rozruszniku i dalej kolejne przy klemie. Na "masie" dwa przewody - między silnikiem a karoserią i między karoserią a akumulatorem, przy każdym po dwie końcówki.

Proponowałbym dać nowy przewód bezpośrednio między śrubą alternatora a klemą dodatnią, dobrze zaprasowany lub zalutowany.

Gdyby tak liczyć to do na żarówkach mielibyśmy już najwyżej po 8V..

Aż wezmę chyba i u siebie zmierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby liczyć, trzeba znać wartość prądu i rezystancję przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba powoli muszę się rozglądać za akumulatorem, dzisiaj ledwo odpaliłem. Do tej pory siedzi oryginał audi. Pytanie, jaką firme wybrać? Widzę, że Banner zbiera dobre opinie. W poprzednim samochodzie siedziała Varta i też niczego sobie. Co jest na dzień dzisiejszy lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie po świątecznie

Proszę o pomoc w wyborze akumulatora do autka jak w podpisie (A4 B7 2.0 tdi BLB).

Moje typy to:

1. Banner Uni Bull 80Ah 700A Numer katalogowy: Banner 50500 (dł. 278 mm)

2. Moll Start Stop EFB 12V 70Ah 760A Numer katalogowy: Moll 82070 (dł. 278 mm)
3. BOSCH SILVER S5 008 - 77Ah 780A P+ (dł. 278 mm)
ze wskazaniem na dwójkę ale proszę o uwagi i ewentualne lepsze propozycje.
Nie wiem jaki aku siedzi teraz, brak nalepki i jakichkolwiek oznaczeń.
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
PS.
Akumulator już wybrany, Banner Running Bull AGM 570 01 (70 [Ah] / 700 [A]), niestety dłuższy nie mieści się, brakuje końskiego paznokcia :-) Stary akumulator poszedł zupełnie na szrot, napięcie mierzone po przejechaniu około 15 km to 7,59 [V] z tendencją spadkową.
Edytowane przez Papla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Akumulator już wybrany, Banner Running Bull AGM 570 01 (70 [Ah] / 700 [A]), niestety dłuższy nie mieści się, brakuje końskiego paznokcia :-) Stary akumulator poszedł zupełnie na szrot, napięcie mierzone po przejechaniu około 15 km to 7,59 [V] z tendencją spadkową.

Nie za mała pojemność -70Ah? Na pewnoi potrzebujesz tak drogiego akumulatora? Masz i używasz systemu start-stop? Jeśli sprzedasz samochód za 3-4 lata to chyba lekka przesada wydawać ponad 500zł na baterię.

Edytowane przez Rotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam to forum i zgłupiałem - jedni piszą tak jedni tak

czy do 1,9 BKE gdzie standardowo J0R akumulator 380A (80Ah)


brac lepiej future 77Ah 760A czy 85Ah 800A (nie wiem czy wejdzie)
z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz. Wymiary masz podane. Ja wybrałbym 85.

niby wole większy ale czytając forum piszą, że za duży nie będzie ładowany przez alternator, że szybciej padnie aku albo alternator

najlepiej byłoby kupić 80Ah ale znowu futury nie ma 80Ah

co przemawia za 77 a co za 85 ??

wejśc wejdzie - stary ma 310mm długości i jest troche luzu a 85 futury 315

tyle czy nie będzie za duży

Edytowane przez drozduu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent mówi 80Ah to raczej brał pod uwagę akumulatory o długości 315mm więc myślę, że spokojnie wejdzie. Chyba większość baterii o tej pojemności ma już taki rozmiar. Jeżeli chcesz mieć równo 80Ah a nie 77 czy 85 to weź Centrę Plus zamiast Futury. Też będzie dobrze.

Jak weźmiesz 85AH też będzie dobrze a nawet lepiej. Doładować trzeba tyle ile się pobrało z akumulatora niezależnie od jego pojemności, więc przy zachowaniu jakiegoś rozsądku (czyli nie wkładać baterii 2 razy większej niż trzeba) nie powinno byc żadnych kłopotów z niedoładowaniem. To raczej legendy.

Za 77 przemawia cena a za 85 większy zapas prądu.

Edytowane przez Rotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...