Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Obiło mi się o uszy że prostownik w końcowej fazie ładuje do 16,5v.
Jedni mówią że źle bo alternator ładuje do 14.4v a 16v pod prostownikiem to źle bo przeładowanie itd.
Wiem że nie w tym temacie ale chciałem się upewnić.

Już mam 15,6v i słychać ze się coś gotuje
Dziękuje za pomoc pozdrawiam

Edytowane przez Jaco90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za duże napięcie z prostownika.Wyłącz prostownik bo uszkodzisz akumulator

Dobry prostownik ma na wyjściu 14.5-15v bez obciążenia, czyli bez podłączonego akumulatora

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój automat (kolejny z marketu) pod koniec ładowania ma ok 14.4. Weług mnie to nawet trochę za mało bo nie wiem czy dołądowuje aku do końca. Myślę , że do 15v jest ok, Wiecej to już chyba niezdrowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod koniec ładowania ma ok 14.4

Bardzo dobrze.Doładowuje na pewno.

Akumulator osiągnie napięcie 14,4V i jest naładowany i nie pobiera prądu.

Przecież takie jest napięcie prawidłowe z alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj rodzi się pytanie- czy na dłuższą metę używanie baterii o mniejszej pojemności może skutkować jakimiś uszkodzeniami?

Nie.

Co w sytuacji gdy dołożę dodatkowe car-audio?

Nic. Jak się zużyje akumulator i nie będzie miał zdolności rozruchowej do uruchamiania silnika na mrozie, to kupisz nowy.

Dzięki za odpowiedz! Lepiej dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłącze prostownik bezpośrednio pod multimetr to pokazuje od 12,60v i powoli rośnie.
Dokładnie taki mam http://sobieradek.abstore.pl/akcesoria-samochodowe-prostownik-12v-6a-cardos,c351,p1832,pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaco90

1. Moim zdaniem to nie jest prostownik automatyczny.

2. Jeżeli w środku elektrolit już się gotuje, to znaczy, że jest naładowany a teraz tylko niepotrzebnie wytraca wodę.

Edytowane przez Rotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze duzo nievwytracil, prostownik tandetny wiec nie wiadomo co jest w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale kolega Rotor ma rację i prostownik automatyczny, masz tylko z opisu sprzedawcy, producenta. Koło automatu on nawet nie leżał. To mnie właśnie wnerwia u wielu producentów, a później sprzedawców, że niezorientowanych klientów robią nagminnie w konia i robią to najczęściej z premedytacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten prostownik ledwo 4A wyciąga, sprawdzałem u sąsiada.

Lipa jakich mało, byle jaki transformator i cztery diody prostownicze, abo tylko dwie już nie pamiętam

Zastanówcie się dlaczego na amperomierzu nie ma A (amperów) tylko symbole akumulatora

Może lepszy ten z Lidla, chociaż też ma prąd mały bo tylko 3,8A

https://www.youtube.com/watch?v=9ZO5_7XKrYE

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w tym konkretnym przypadku warto trochę dołożyć i kupić porządny prostownik automatyczny. Spokój na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały prąd to nie wada, chyba, że ktoś się spieszy. Jeżeli z założenia stosuje ktoś kiepskie/stare akumulatory i spodziewa się, że będzie musiał czasem szybko doładować w połowie rozładowaną baterię, to oczywiście musi mieć coś wydajnego. Ale ta zabawka z Lidla spełnia swoją rolę tzn. okazjonalne i bezpieczne podładowanie sprawnego akumulatora w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mały prąd to nie wada

Oczywiście, że nie, tylko problem pojawia się w przypadku głębokiego rozładowania akumulatora. Wtedy się okazuje, że na skutek głębokiego rozładowania, słaby tradycyjny prostownik nie daje rady przełamać wysokiej oporności akumulatora na dostarczany prąd i taki 6A prostownik ( który de facto maksymalną moc wyjściową ma na poziomie około 5A ) w tym przypadku nawet nie podejmie ładowania. Są to sytuacje skrajne, ale zawsze znajdzie się użytkownik, który tego doświadczy, czy to przez nieświadome rozładowanie odbiornikiem prądu, czy na skutek awarii alternatora bądź usterki typu upływność prądu na postoju. Generalnie zawsze zalecam kupować prostownik z odpowiednim zapasem mocy do największego posiadanego akumulatora, który ewentualnie będziemy musieli naładować lub kupić od razu taki, który poradzi sobie z akumulatorami w przedziale np. do 100Ah, wtedy nawet zmieniając auto np z benzynowego na diesla będziemy mieli pewność, że zawsze sobie poradzimy w takiej sytuacji. Wszak prostownik do domowego użytku kupuje się naprawdę bardzo rzadko, a jak się kupi coś porządnego to spokój na wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze w takiej sytuacji można równolegle wpiąć żarówkę 5W i ruszy i mały. [emoji12]

Ale to w ramach ciekawostek odsiarczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z Lidla poniżej pewnego napięcia z definicji nie ładuje, czy żarówka by pomogła -nie wiem ale raczej wątpię. Moim zdaniem są dwie możliwości - albo kupić taki za 70zł albo celować w naprawdę porządny sprzęt wg filozofii raz a porządnie na całe dziesięciolecia. Ale jak mi się coś rozładuje i mój lidl nie ruszy to na parkingu społecznym jest u mnie społeczny prostownik klasyczny i zawsze mogę go sobie wypożyczyć :D Poza tym mając stały podgląd napięcia nawet przy wyłączonym silniku (elektroniczny woltomierz wpięty na stałe) myślę, że zauważyłbym zawczasu, że coś się dzieje i nie dopuściłbym do głębszego rozładowania.

Edytowane przez Rotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiło mi się o uszy że prostownik w końcowej fazie ładuje do 16,5v.

Jedni mówią że źle bo alternator ładuje do 14.4v a 16v pod prostownikiem to źle bo przeładowanie itd.

Wiem że nie w tym temacie ale chciałem się upewnić.

Już mam 15,6v i słychać ze się coś gotuje

Dziękuje za pomoc pozdrawiam

Zgadza sie z tym ladowaniem pod koniec ladowania w pelni naladowanego akumulatora napiecie moze dochodzic do 16.5v.

Sam kupioem dobry markowy prostownik ( ten jedrn na cale zycie :) ) gdy sprawdzilem na koniec ladowania voltomierzem prad podawania to die wystraszylem :) a tak ma jednak byc ...

http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,zfrxr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim napięciu MCE odnotuje błąd zbyt wysokiego napięcia :) Chyba że odepniemy akumulator na czas ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to Ty jezdzisz z podpietym prostownikiem ? ;)

Ja go odpinam podczas jazdy :)

Jak nie zalaczysz silnika altek nie daje pradu wiec bledu nie bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ładowaniu starym radzieckim prostownikiem taki błąd był, przy ładowaniu automatycznym spokój (napięcie mierzone ok. 14,5V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...