Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Po mrozie migająca kontrolka oleju, blokada silnika.. zatarty?;/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzis wieczorem po odpaleniu po jakis 2 min zaswieciła sie kontrolka oleju,orazu sie zaytrzymalem i wrocilem do domu, stanałem i myslalem ze moze jak sie nagrzeje czy cos to przejdzie bo moze cos przymarzło , i chodzil z 20 min na wolnych obrotach. temp doszla do 90 stopni po czym po chwili obroty minimalnie spadly i po chwili zgasl... obecnie nie moge odpalic , gdy przekrecam kluczyk nawet nie kreci rozrusznik i tak wszystko sie odrazu resetuje i auto sie zamyka....;// auto stalo kilka dni na mrozie na polu... czy silnik sie zatarł lub co sie stalo i co moge zrobic? sprawdzalem poziom oleju noi byl w porzadku .. prosze o rade..

Opublikowano

O kurka. :shocked: W swoim wynalazku mam taki sam silnik. Ciekawe kiedy u mnie powie papa? Swoją drogą zadufani posiadacze wszelakich szmelcwagenów (w tym Audi :naughty:) mówili mi - nie kupuj auta na "F". A ja mogę tylko napisać, że najlepszym i najmniej awaryjnym autem z tych które posiadałem (a miałem już ich trochę) był rasowy francuz - Citroen.

No dobra - dość złośliwości. :decayed:

Nie mam co prawda pojęcia co stało się z Twoim motorem, ale daj znać, gdy się dowiesz, bom strasznie ciekaw. :mysli:

Choć rzeczywiście może nie być różowo skoro męczyłeś go tyle czasu z zapaloną kontrolką oleju. :(

Opublikowano

Kolego kamyl to się nazywa zmęczenie materiału. w niemczech takie auta robią pół miliona km , potem handlarz cofa na 180tkm więc w Polsce taki złom długo nie pojeżdzi-musi paść

Opublikowano

Kontrolka oleju nie zaswieca sie ot tak. W momencie zaswiecenia trzeba bylo sprawdzic cisnienie oleju w silniku i zweryfikowac czy to tylko czujnik cisnienia czy faktycznie nie ma cisnienia w silniku.Z tego co piszesz to silnik prawdopodobnie nie mial smarowania a jak sie zagrzal to spuchl na wieki wiekow niestety.

Opublikowano

mam ksiazke serwisowa z Niemczech noi niby zgadza sie ze ma te 168km i nie kupilem od handlarza tylko od dobrego znajomego ktory pracuje w niemczech , no ale wiadomo ze pewnosci na 100% to nigdy nie ma..

Opublikowano

zaciągnij do mechanika i niech zweryfikuje co się rozsypało, a później będziesz się zastanawiał nad remontem a wymianą (bardziej prawdopodobne)

Opublikowano

Po 168 tkm to nawet maluchy i polonezy się nie zacierały ... to nie może być prawdziwy przebieg tego samochodu

Ale tak jak koledzy piszą po zaświeceniu kontrolki olejowej należało wyłączyć motor

Opublikowano

Rozne przypadki sie zdarzaja moglabyc wadliwa pompa oleju i stad sie zapalila kontrolka. No ale niestety trzeba bylo go zgasic a nie zostawiac na wolnych obrotach.

Opublikowano

(...) po odpaleniu po jakis 2 min zaswieciła sie kontrolka oleju,(...) sprawdzalem poziom oleju noi byl w porzadku .. prosze o rade..

ta kontrolka nie jest od poziomu oleju tylko ciśnienia !! także prawdopodobnie poszła ci pompa i nie było smarowania...
Opublikowano

witam, moze was zdziwnie ale silnik działa :> okazalo sie ze pekl ten simering w tej chlodniczce nad filtrem i komputer zablokowal silnik poniewaz nie wyczuwal oleju, i to ze chodzil na wolnych nie spowodowalo zatarcia . ten simering wymieniony nowy olej i filter i chodzi , dzieki wszystkikm za pomoc.

Opublikowano

Hmm dziwne ze silnik nie dal sie przekrecic jak polecial oring na chlodnicy oleju,umnie jak pekl oring to normalnie auto odpalalo i nawet dalem rade na resztkach oleju dojechac na parking jakies 500m,ale jak wszystko jest OK to zycze szerokości.pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...