Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Napięcie ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Dzisiaj rano odpalając auto pojawił mi się komunikat o hamulcach w związku z czym postanowiłem zmierzyć ładowanie. Akumulator był wymieniony jakiś rok-2 lata temu a ostatnimi czasy robiłem autem krótkie odcinki.

Na wyłączonym silniku napięcie to 11,8V więc i dzisiejsze problemy z odpaleniem zrozumiałe.

Natomiast po włączeniu silnika ładowanie to 13,8V-14V i to praktycznie bez różnicy przy jakich obrotach i jakich odbiornikach (światła, dmuchawa ...).

Czy to ładowanie nie jest ciut za małe? Czy akurat ten model auta tak ma i nie powinienem się przejmować?

Opublikowano

Prawidłowe napięcie powinno wynosić 14,4 V bez włączonych dodatkowych urządzeń pobierających prąd. Sprawdź czy czasem regulator napięcia nie masz uszkodzony. Nie odpalałeś komuś na kable samochodu co sprzyja tego typu awarii? Znajomy w passacie miał podobne problemy i przyczyną był regulator gdzie znajomy elektryk twierdził, że jest ok a po wymontowaniu alternatora i sprawdzeniu w firmie zajmującej się naprawą tego typu urządzeń okazało się, że regulator do wymiany.

Opublikowano

Podjechałem do speców, pomierzyli i stwierdzili że wszystko gra.

Opublikowano
ładowanie to 13,8V-14V

Na regulatorze powinno być stemplowane napięcie - spotkałem 13.8 i 14.2V to prawidłowe napięcia ładowania :good:

trzyma napięcie niezależnie od obr i obciążeń - tak ma być :good:

Napięcie aku 11.8V - bardzo źle. :thumbdown:

Dla samochodowych nie powinno być mniej jak 12 a 11.2 to stan krytyczny

DOMYSŁ 1 AKUMULATOR

Zalecany przegląd aku - poziom elektrolitu i gęstość i NASTĘPNIE ładowanie.

Na końcu ładowania 14-14.5V, po odstaniu(dzień lub kilka) powinno być 12,5-12,8V

DOMYSŁ 2 - coś rozładowuje aku

rano odpalaj i dopiero czyść szyby

Opublikowano

Potwierdzam. Sprawne ako powinno trzymać napięcie bliżej 13V jeżeli spada poniżej 12V to wskazuje go na winowajcę kłopotów.

Opublikowano

rikardo- ma rację napięcie ładowania powinno być 14,3 - 14,4 . Jeżeli masz max 14v to za mało.

Opublikowano

Przy 3000 obrotów powinno być między 13,5V a 14,5V.

Opublikowano

Przy 3000 obrotów powinno być między 13,5V a 14,5V.

obroty nie mają znaczenia, ładowanie powinno być w granicach 14V nawet do 14,4V :hi:
Opublikowano

Ja mam u siebie 14,3V i wydaje mi się , że jest bliskie ideału. Zmiana napięcia może nastąpić tylko po załączeniu jakiś odbiorników prądu, ale w najgorszym razie powinien być to spadek do 14V.

Opublikowano

14,5[V] to absolutne maksimum! Więc napięcie bardzo bliskie temu (14,4[V]) nie jest zbyt bezpieczne, bo wiadomo, że elektronika ma pewną granicę swojej dokładności i zawsze są większa, czy mniejsze skoki tego napięcia, a to już może uszkodzić aku.

Opublikowano

Więc napięcie bardzo bliskie temu (14,4[V]) nie jest zbyt bezpieczne,

Napięcie 14,4V nie jest niebezpieczne, właśnie takie powinno być ładowanie bez obciążenia

Opublikowano

Gdy u mnie padł regulator napięcia , ładowanie wynosiło 12,5V po wymianie 14.2

Opublikowano

Zdjąłem regulator napięcia z półki, opis stępel 14,5V może być.

Wczoraj mierzyłem prąd ładowania w banku akumulatorów naładowanych

Dla akumulatora 100Ah, napięcie spoczynkowe własne 12,6V przy

13V 0,5A

14,5V 2,5A

15V 7,5A - natychmiast zaczyna gazować, więc nie gromadzi energii tylko "elektrolizozuje :wink4:" wodę i grzeje się

Myślę że 13,8-14,5 nie wymaga ingerencji jeśli równo trzyma swoją wartość +/- 0,2V

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...