ems Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Witajcie, Dzisiaj rano odpalając auto pojawił mi się komunikat o hamulcach w związku z czym postanowiłem zmierzyć ładowanie. Akumulator był wymieniony jakiś rok-2 lata temu a ostatnimi czasy robiłem autem krótkie odcinki. Na wyłączonym silniku napięcie to 11,8V więc i dzisiejsze problemy z odpaleniem zrozumiałe. Natomiast po włączeniu silnika ładowanie to 13,8V-14V i to praktycznie bez różnicy przy jakich obrotach i jakich odbiornikach (światła, dmuchawa ...). Czy to ładowanie nie jest ciut za małe? Czy akurat ten model auta tak ma i nie powinienem się przejmować?
rikardo Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Prawidłowe napięcie powinno wynosić 14,4 V bez włączonych dodatkowych urządzeń pobierających prąd. Sprawdź czy czasem regulator napięcia nie masz uszkodzony. Nie odpalałeś komuś na kable samochodu co sprzyja tego typu awarii? Znajomy w passacie miał podobne problemy i przyczyną był regulator gdzie znajomy elektryk twierdził, że jest ok a po wymontowaniu alternatora i sprawdzeniu w firmie zajmującej się naprawą tego typu urządzeń okazało się, że regulator do wymiany.
ems Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Podjechałem do speców, pomierzyli i stwierdzili że wszystko gra.
SZYNKAR Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 ładowanie to 13,8V-14V Na regulatorze powinno być stemplowane napięcie - spotkałem 13.8 i 14.2V to prawidłowe napięcia ładowania trzyma napięcie niezależnie od obr i obciążeń - tak ma być Napięcie aku 11.8V - bardzo źle. Dla samochodowych nie powinno być mniej jak 12 a 11.2 to stan krytyczny DOMYSŁ 1 AKUMULATOR Zalecany przegląd aku - poziom elektrolitu i gęstość i NASTĘPNIE ładowanie. Na końcu ładowania 14-14.5V, po odstaniu(dzień lub kilka) powinno być 12,5-12,8V DOMYSŁ 2 - coś rozładowuje aku rano odpalaj i dopiero czyść szyby
krzysztofquattro Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Potwierdzam. Sprawne ako powinno trzymać napięcie bliżej 13V jeżeli spada poniżej 12V to wskazuje go na winowajcę kłopotów.
zbyszek7791 Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 rikardo- ma rację napięcie ładowania powinno być 14,3 - 14,4 . Jeżeli masz max 14v to za mało.
SZYNKAR Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 [ftp=ftp://http://sklep.salko.pl/index.php?t=24307&g=184&q=&r=0&rg=0&sg=ELEKTRYCZNE%20|%20ALTERNATORY%20|%20CZ%CA%A6CI%20|%20regulator%20napi%EAcia[/ftp] Jakie tam napięcie wypisane?[br]Dopisany: 09 Luty 2012, 00:45_________________________________________________"http://sklep.salko.pl/index.php?t=24307&g=184&q=&r=0&rg=0&sg=ELEKTRYCZNE%20|%20ALTERNATORY%20|%20CZ%CA%A6CI%20|%20regulator%20napi%EAcia"[br]Dopisany: 09 Luty 2012, 00:45_________________________________________________Bo mi się widzi że może być 14V też
virus191 Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Przy 3000 obrotów powinno być między 13,5V a 14,5V.
audiomaniak Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Przy 3000 obrotów powinno być między 13,5V a 14,5V. obroty nie mają znaczenia, ładowanie powinno być w granicach 14V nawet do 14,4V
krzysztofquattro Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Ja mam u siebie 14,3V i wydaje mi się , że jest bliskie ideału. Zmiana napięcia może nastąpić tylko po załączeniu jakiś odbiorników prądu, ale w najgorszym razie powinien być to spadek do 14V.
Vexatus Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 14,5[V] to absolutne maksimum! Więc napięcie bardzo bliskie temu (14,4[V]) nie jest zbyt bezpieczne, bo wiadomo, że elektronika ma pewną granicę swojej dokładności i zawsze są większa, czy mniejsze skoki tego napięcia, a to już może uszkodzić aku.
bin85 Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Więc napięcie bardzo bliskie temu (14,4[V]) nie jest zbyt bezpieczne, Napięcie 14,4V nie jest niebezpieczne, właśnie takie powinno być ładowanie bez obciążenia
BRUNEREK Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Gdy u mnie padł regulator napięcia , ładowanie wynosiło 12,5V po wymianie 14.2
SZYNKAR Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Zdjąłem regulator napięcia z półki, opis stępel 14,5V może być. Wczoraj mierzyłem prąd ładowania w banku akumulatorów naładowanych Dla akumulatora 100Ah, napięcie spoczynkowe własne 12,6V przy 13V 0,5A 14,5V 2,5A 15V 7,5A - natychmiast zaczyna gazować, więc nie gromadzi energii tylko "elektrolizozuje :wink4:" wodę i grzeje się Myślę że 13,8-14,5 nie wymaga ingerencji jeśli równo trzyma swoją wartość +/- 0,2V
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się