Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyje pompa, płyn koloru grafitowego, przed wymianą było OK.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym zebrać do kumpy kilka informacji, bo każdy ma inne wizje na te tematy.

1. Jakie są obrajwy padania maglownicy?

2. Czy w maglownicy są użyte jakieś smary, które przy uszkodzeniu uszczelniaczy mogą zanieczyścić płyn wspomagania?

3. Jakie są objawy padania pompy wspomagania?

Opiszę teraz mój problem.

Jakiś czas temu musiałem rozpiąc układ wspomagania.

Po skręceniu i zalaniu nowym płynem było na początku wszystko w porządku.

Później pompa zaczęła wyć, kolor płynu zmienił się na grafitowy i się pieni.

Ściąganie płynu strzykawką i dolewanie nowego nic nie daje, po chwili znowu płyn jest grafitowy.

Czy mój układ jest tak zabrudzony, że syf zmienia kolor płynu oraz go zanieczyszcza w takim stopniu, że pompa gorzej pracuje?

A może grafitowy kolor dają opiłki z pompy wspomagania?

Przy temperaturze ok -15oC miałem takie objawy, że po odpaleniu silnika po nocy, nie miałem wspomagania przez pierwsze ruszenie kierownicą lewo/prawo, później powracało.

Wydaje mi się, że ten płyn był taki gęsty, że musiał być przepchnięty.

Nie wiem czy ma sens kupowanie kolejnych zbiorników z płynem i wlewanie do układu, czy czyszczenie może coś pomóc?

Jeżeli tak, to znowu nasuwa się myśl, dlaczego wcześniej było wszystko dobrze?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

Opublikowano

Zalałem taki jaki był - zielony Febi mineralny.

Syfu w układzie nie miałem, wymieniłem płyn dlatego, że stary miał już zmieniony kolor z przepracowania.

Opublikowano

Hmmm tez wymianiałem nie dawno na febi minerał i pracuje mi jak najbardziej OK.

Ale ja wymieniałem to sciągnąłem ten cieńszy wężyk i wypłukałem nim do butelki cały brudny płyn.

Tobie płyn sie brudzi bo masz stary w srodku a wymieniłeś tylko w zbiorniczku i miesza ci sie ze starym

A odpowietrzałes to?? ruszając do oporu kierą w lewo i w prawo??

Opublikowano

Odkręciłem obydwa przewody od pompy, później kręciłem kierą, także starego płynu nie było (tego przepracowanego).

Zalałem nowy i po jakimś czasie zmienił kolor na grafitowy a pompa wyje.

Opublikowano

Odkręciłem obydwa przewody od pompy, później kręciłem kierą, także starego płynu nie było (tego przepracowanego).

Zalałem nowy i po jakimś czasie zmienił kolor na grafitowy a pompa wyje.

Olej febiego jest rzadszej konsystencji w porównaniu do oryginału ponadto zielony kolor ma tylko w butelce po wlaniu i kilkakrotnym ruszeniu kierownicą zmienia kolor na bursztynowy. Przyczyną morze być to, iż pompa wspomagania już ma jakiś przebieg i olej Febi przyspieszył jej awarie. Spróbuj wymienić na oryginalny olej do wspomagania jest gęściejszy i może pompa jeszcze popracuje ale nie daje gwarancji, na pewno lepiej pracuje wspomaganie na oryginalnym oleju co sam spraktykowałem. Moje doświadczenia zakończyły się wymianą pompy ale z Febi się wyleczyłem.

Opublikowano

Dokładnie, miał po jakimś roku kolor bursztynowy.

Ale było wszystko w porządku.

To co powoduje zmianę na koloru na grafitowy?

Maglownica, czy pompa?

Opublikowano

Pieniący się olej w zbiorniczku świadczy o zapowietrzaniu układu może masz jakąś nieszczelność :mysli:

Opublikowano

Też tak myślałem, ale płynu nie ubywa.

Kluczową rzeczą jest ustalenie dlaczego płyn się robi grafitowy.

Ponawiam pytanie, czy z magla płyn może zabierać jakiś smar (może z drążka kierowniczego)?

Opublikowano

Też tak myślałem, ale płynu nie ubywa.

Kluczową rzeczą jest ustalenie dlaczego płyn się robi grafitowy.

Ponawiam pytanie, czy z magla płyn może zabierać jakiś smar (może z drążka kierowniczego)?

Z magla raczej nie szybciej z pompy w której mogło pójść łożyskowanie w efekcie nie ma współosiowości i obrotowe elementy trą o siebie dlatego pojawił grafitowy kolor. Drążek kierowniczy jest przykręcany do magla więc wykluczam. Ale najprościej będzie jak zlokalizujesz źródło hałasu ponieważ z pozycji komputera ciężko stawiać diagnozę.

Opublikowano

Ciekawe czy pomogło by wymienić Febiego na ori płyn. Niektórzy twierdza ze jak płyn do wspomagania to tylko ori tyle ze on jest syntetykiem. Czytałem ze niektórym wyło i ori pomagał ciekawe ile w tym prawdy

Opublikowano

Dorżniętej pompie oryginalny olej jest jak umarłemu kadzidło. Układ trzeba wypłukać, pompę wymienić na porządną i nową, a potem zalać olejem o właściwej specyfikacji. Jeżeli olej robi się grafitowy to znaczy, że pływają w nim opiłki metalu z rozwalonej pompy i elegancko ta substancja szlifuje zawory w maglownicy.

Opublikowano

Źródłem hałasu jest na pewno pompa.

Mechanik mi polecił zamontować filtr paliwa osiowy na przewodzie między zbiornikiem a pompą (powiedział, że jeżeli pompa się kończy, to filtr będzie zbierał opiłki) - tak też zrobiłem.

Na pewno płyn nie wypłukuje jakiś smarów z maglownicy?

Opublikowano

wyplukuje jqakiś wałek który wchodzi od strony kierownicy do magla... tam tkwi przycyzna też to u siebei przerabiałem płyn się robi brunatny.. następny objaw to brak wspomagania po dłuzszym postoju oraz stuki... w końcowej fazie wszystkie drgania przewchodzily na kierownice aż śróbki się odkręciły od Poduszki... Wymieniłem Magiel na Używkę Igłę i wszystkie problemy się zakończyły za regeneracjie w takim przypadku zaśpiewali mi 1200zł..... :hi:

Opublikowano

Źródłem hałasu jest na pewno pompa.

Mechanik mi polecił zamontować filtr paliwa osiowy na przewodzie między zbiornikiem a pompą (powiedział, że jeżeli pompa się kończy, to filtr będzie zbierał opiłki) - tak też zrobiłem.

Na pewno płyn nie wypłukuje jakiś smarów z maglownicy?

W takim razie należało by wymienić pompę ponieważ już w chwili obecnej stawia opór a jak się rozsypie to koszty mogą znacznie wzrosnąć.

Opublikowano

Kiedyś robili mi zbierzność i nie mogli odkręcić końcówki drążka po prawej stronie, więc odkręcili drążek.

Po zdjęciu osłony drążka wyleciał płyn wspomagania (zastanawiało mnie jak tam trafił).

Dolałem do zbiornika płynu tyle ile ubyło i był spokój.

Macie jakiś schemat jak jest połączona maglownica z drążkiem kierowniczym?

wyplukuje jqakiś wałek który wchodzi od strony kierownicy do magla... tam tkwi przycyzna też to u siebei przerabiałem płyn się robi brunatny.. następny objaw to brak wspomagania po dłuzszym postoju oraz stuki... w końcowej fazie wszystkie drgania przewchodzily na kierownice aż śróbki się odkręciły od Poduszki... Wymieniłem Magiel na Używkę Igłę i wszystkie problemy się zakończyły za regeneracjie w takim przypadku zaśpiewali mi 1200zł..... :hi:

Za igłę ile dałeś?

Opublikowano

Chciałbym podłączyć się pod temat i dodać coś od siebie, mianowicie mam bardzo podobne objawy, czyli brak wspomagania po dlugim postoju do momentu ruszenia kiera w prawo i lewo, płyn jest grafitowy, lecz u mnie pompa nie wyje ( była regenerowana jakies 5kkm temu) ale u mnie po dłuższej jezdzie(>20km), zaczyna bardzo cięzko chodzić wspomaganie, na niskich obrotach pracy silnika wrecz nie da się krecić. Zapewne jest to spowodowane zabrudzonym płynem. Problem pojawia się tu, czym spowodowane jest zabrudzanie tego płynu, bo wnioskuje ze reszta dziwnych rzeczy dzieje sie przez zanieczyszczenia w płynie. Czytałem wątek i pojawiał sie temat wymiany maglownicy, lecz według mechaników magiel jest jeszcze w dobrym stanie. I póki co nie warto jej wymieniać ( jest to ostateczna opcja). Moze ktos miał podobny przypadek i rozwiązał go w jakis specyficzny sposób. Wiadomo ze wymiana płynu to pierwsza rzecz. Ale czym można wypłukać cały układ? Tylko wlewając płyn febi zielony, czy moze jest jakis preparat który można wlac podczasz czyszczenia układu?

Opublikowano

Witam

Miałem podobny objaw po wymianie płynu wspomagania - przed wymianą było o.k. po wymienie pienił się i pompa wyła. Dzaiło się tak ponieważ płyn w zbiorniczku się zapowietrza przez przytkane sitko. Zdemontuj zbiorniczek, umyj dokładnie i załóż poprawnie sitko. Później zalej ukłąd i kręć kierownicą w lewo i prawo nie odpalając auta żeby odpowietrzyć układ. Po odpa;eniu powinno być o.k. Polecam zalać układ oryginalnym płynem VW, Febi jest rzadszy i jak pompa zaczyna się kończyć to ma wpływ na pracę wspomagania.

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie sita nie ma, obawiam się, że wypłukiwany jest smar z drążka kierowniczego - stąd grafitowy kolor.

Opublikowano

Sitko zapobiega spienianiu się oleju i zapowietrzaniu układu. Kup nawet używany zbiorniczek z sitkiem i zamontuj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...