Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Ciśnienie oleju


Hubertus162

Rekomendowane odpowiedzi

Po rozebraniu miski i wyciągnięciu pompy okazało się że silnik dostał na uszkodzone są panewki i nie wiadomo co jeszcze bo wał nie jest jeszcze wyciągnięty. orientujecie się może jaki jest koszt panewek i wału oczywiście tylko ori wchodzi w gre. zastanawiam się też czy silnik będzie dobrze pracował po szlifie wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu dostał - padła pompa? Co było przyczyną usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile on pracował bez oleju, że się zatarł - są czujniki które informują że nie ma oleju - - stanu, ciśnienia. Sprawdź czy to na pewno ta przyczyna, a jaki przebieg miał audik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze uda sie uratowa wal

panewki kupisz w ICarsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą do wymiany same panewki to jeszcze nie taka tragedia ale jak będzie ruszony wał to wtedy zaczynają się wydatki i rozglądał bym się za używanym silnikiem :gwizdanie: bo w tym to i góra może być do roboty :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik używany koszt około 5-6 tys, - i ciężko znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zapytam kolege co sciąga angole

pamiętam że miał jakiegoś 3.0i w B6

ale nie wiem czy to jest ASN czy AVK

i czy jest jakaś różnica między tymi dwoma silnikami :mysli: :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał nie jest jeszcze wyciagnięty to nie wiem czy wał tez jest uszkodzony. Ewentualnie dam go do szlifu i wymienie panewki,zobacze tez co z wałkami ewentualnie wymienie tez je i nie widze powodu aby zmieniac cały silnik. Do tej pory silnik mi drgał,nie wiem czy od tego czy uszkodzone jest kolo dwumasowe,teraz kolo mam na wierzchu, da sie sprawdzic wizualnie jego stan? Mozliwe jest to by drgał od tych panewek? Silnik ma przejechane 80 tys 100% ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik na 80 tyś to dopiero dotarty - a u ciebie już zatarty - nie możliwe że przy tym przebiegu tyle padniętych rzeczy - remont silnika też cię trochę będzie kosztował - tutaj byle pierdoła kupę kasy kosztuje -czasami nie opłaca się remontować - lepiej kupić drugi w idealnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poszły panewki to silnik musiał jednak trochę pracować bez oleju. Trzeba sprawdzić dokładnie w jakim stanie jest wał i jeśli nic mu się nie stało wymienić same panewki. Zazwyczaj remont silnika jest nieopłacalny ale w przypadku ASN faktycznie jest inaczej bo ciężko go znaleźć i w dodatku koszt koło 8 tys. Panewki raczej nic nie mają do szarpania na wolnych obr. Chyba że z powodu słabego ciśnienia popychacze zaworów nie pracowały jak powinny, ale to by musiało stukać. To przerywanie to raczej jakaś pierdoła w rodzaju nieszczelności w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było napisać wcześniej,że silnik terkotał to wszystko by się wyjaśniło:)szlifuj wał później oddaj do azoto-nasiarczania i na panewkach zrobisz milion km:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy podłączyłeś pod kompa i sprawdzałeś błąd jaki jest po zapaleniu się tej kontrolki /olejarki/. Bo u mnie tez zapaliło sie olejarka podłączyłem kompa i błąd odrazu po zapaleniu P0196 czujnik tem. oleju po wykasowaniu i po ponownym zapaleniu olejarki ten sam błąd. Dodam że Auto pracuje dobrze, a zrobiłem ponad 500km (w ten weekend bo to w Sobote wyskoczyło a musiałem jechać) i nic nie stało się gdy by to było coś z ciśnieniem by napewno już coś poleciało a trułem 160/180 a więc sprawdz błąd. Ja będę miał dziisaj schemat od swojego błędu i może coś się dowiem co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy podłączyłeś pod kompa i sprawdzałeś błąd jaki jest po zapaleniu się tej kontrolki /olejarki/. Bo u mnie tez zapaliło sie olejarka podłączyłem kompa i błąd odrazu po zapaleniu P0196 czujnik tem. oleju po wykasowaniu i po ponownym zapaleniu olejarki ten sam błąd. Dodam że Auto pracuje dobrze, a zrobiłem ponad 500km (w ten weekend bo to w Sobote wyskoczyło a musiałem jechać) i nic nie stało się gdy by to było coś z ciśnieniem by napewno już coś poleciało a trułem 160/180 a więc sprawdz błąd. Ja będę miał dziisaj schemat od swojego błędu i może coś się dowiem co dalej.

skoro zapala się kontrolka od cisnienia oleju to znaczy że jest cos nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle się domyśliłem, ale zastanawiam się co ma wspolnego kontrolka ciśnienia oleju z błędem mówiącym o temperaturze oleju. Po każdym wykasowaniu gdy piska znów kontrolka na fisie olejarka znów ten sam błąd. I pojawia się pytanie czy czujnik który siedzi w misie odpowiadający za poziom oleju, nie jest w tym modelu tak zrobiony że odpowiada za temperaturę oleju. Ja go już z OE zmieniałem bo padł wtedy miałem błąd poziomu oleju a teraz znów i moze powiązane to jest z temperaturą. Mam miec opis i rospiskę będę wiedział nie chcę się narazie stresować że coś pada, wolał bym nie :) A jeśli by było coś z ciśnieniem to po 500 km. bym miał silnik kaput.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli by było coś z ciśnieniem to po 500 km. bym miał silnik kaput.

Nie koniecznie. Chwilowe niskie ciśnienie a brak ciśnienia oleju to dwie odmienne rzeczy. Niskie ciśnienie oleju (zależy jak niskie) nie doprowadzi od razu do awarii silnik, ale może w znaczy sposób przyśpieszyć jego zużycie i jazda dłuższy okres czasu w taką dolegliwością na pewno doprowadzi do awarii silnika - zapewnij takiej gdzie nie będzie opłacało się już remontować silnika. Co innego brak ciśnienia. Tu chwila moment zajedziemy motor.

Zawsze to powtarzam i powtarzać będę. Jeśli pojawia się kontrolka oleju to nie ma co gdybać, podłączać VAGów, wymieniać czujników itp tylko obowiązkowo trzeba zmierzyć ciśnienie oleju. W warsztacie wezmą za to parę groszy a będziemy wiedzieli na czym stoimy. Jeśli pomiar wykaże prawidłowe ciśnienie to wtedy możemy dalej szukać usterki już na spokojnie bo takie gdybanie czy to czujnik czy może silnik się zatrze do niczego nie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej należy się zgodzić z tobą,

Ja już szukam usterki tylko nikt nie odpowiedział na pytanie moje czy czujnik w misie w silniku 3,0 ASN jest również odpowiedzialny za temperaturę, czy jest oddzielny. W 2,0 i 1,8T wiem ze jest jkiś niebieski wkręcany. chce to wymienić tylko i zerkać dalej, sprawdzać. Ale nigdzie go nie widzę czy takowy jest i w tym silniku.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik poziomu oleju ma na 100% wbudowany również czujnik temperatury oleju. Praca czujnika poziomu oleju jest ściśle uzależniona od czujnika jego temperatury. Z tym że koledzy wcześniej piszą o czujniku ciśnienia oleju a to 2 różne czujniki :) I jest tak nie tylko w ASN ale w ALT i wielu innych silnikach nie tylko z grupy VAG. A wg instrukcji serwisowych silnik ALT i ASN są poza ilością cylindrów niemal bliźniaczymi konstrukcjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał jest już wyciągnięty i nie jest uszkodzony oddałem go do polerowania. Panewki główne są w nieciekawym stanie korbowe tak nie ucierpiały ale postanowiłem wymienić wszystkie oczywiście na ori Sprzedawca w aso szukał na nich jakiegoś koloru twierdził że same numery nie wystarczą panewki jakie były maja grubość +- 2.5mm on coś mówił że ma jkieś 3 rodzaje nominalnych panewek 202 205 i 208 nie wiem czego. Wie ktoś może o co dokładnie chodzi??? Sprzedawca wkońcu stwierdził że te 202 będą dobre. orientuje się ktoś może w temacie czy aby napewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...