darcun 007 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Witam kolegów,problem polega na tym że szumi z przodu auta już od prędkości 50km na każdym biegu,szum jest proporcjonalny do wzrostu prędkości,biegi wchodzą idealnie żadnych zgrzytów ale podczas jazdy na włączonym biegu jeżeli lekko przechyle gałkę zmiany biegów szum nasila się słabnie,a tego powodu wymieniłem olej,stary był przejrzysty i bez opiłek metalu.Dziś podniosłem auto na lewarku i pokręciłem kołami,kręcąc jest wyczuwalny taki skokowy opór jak przy uszkodzonych łożyskach,taki sam opór jest na obu kołach.Czy ktoś z was spotkał się z takimi objawami i co jest nie tak,dodam że auto ma 200tyś,czy możliwe że to już skrzynia padła, przebieg jest pewny.Pozdrawiam
aju Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 jeśli ruszasz lewarkiem i dźwięk się zmienia no to chyba nie łożyska....
darkle Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 łożyska słychać już jak się pokręci mocniej kołem. Może próbować niech jedna osoba kręci a druga słucha z kanału skąd dochodzę dźwięki? Dodatkowo podczas jazdy można spróbować jazdy slalomem wtedy jeśli są to łożyska kół powinien hałas zmieniać się w zależności które koło jest bardziej dociążone. Jeśli by poszły oba powinno być wtedy bardziej słychać raz jedno raz drugie. Może to być coś też ze skrzynią. Ale jeśli podczas jazdy na każdym biegu, przy napędzaniu i hamowaniu silnikiem ten szum się cały czas nie zmienia to znaczy że to nie skrzynia. Mechanizm różnicowy też zazwyczaj wyje w zależności od obciążenia.
darcun 007 Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Jazdy slalomem próbowałeł żadnych różnic,jutro wstawiam na kanał i odkręcam półosie,ale pewnie to tylko potwierdzenie uszkodzenia jakiegoś łożyska.Czy te skrzynie są szczególnie wrażliwe i teraz pytanie w razie dużych uszkodzeń jaka skrzynia będzie pasowała.
letallec Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Skrzynie są pancerne, ale zawsze może się zdażyć przypadek ze padnie. Ja bym wymienił łożyska, bo to chyba najtańsze i najlepsze rozwiązanie na początek.
aju Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 każda z wzdłużnego 4cylindrowego tdi z grupy vag
darcun 007 Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 Witam.Sprawdzałem skrzynię po odkręceniu osi jeżeli kręcę z jednej strony to mechanizm różnicowy obraca się lekko bez oporu,ale jeżeli przytrzymam drugą stronę to powstaje bardzo duży opór,po zatrzymaniu jednej strony zaprzęgam do obrotów wałek pośredni z atakiem i wydaje się że te łożysko ataku daje ten duży opór.Ile może kosztować takie łożysko???,dla upewnienia się skrzynia zostanie otwarta. ;(
darcun 007 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Piszę dopiero teraz bo chciałem opisać efekt po kilku kilometrach.Niestety diagnoza trafna uszkodzone łożysko na wałku ataku to główne o średnicy 95mm,cena w ASO 900zł na allegro 300zł skąd ta różnica te w skrzyni było made in austria a kupione na allegro made in hungary oba produkowane przez VAG.Demontaż łożyska i kół zębatych itp tylko na prasie hydraulicznej .Uwaga skrzynia trochę ciężka waży 60kg bez oleju,jedna osoba może potrzebować wsparcia.Po złożeniu i montażu skrzyni i pierwszych kilometrach jest normalnie,teraz przejechałem około 500km nie przekroczyłem 150km/h do dziś jest OK,ale będąc po autem zauważyłem krople zielonego płynu na poduszce silnika,czy to oznacza jej koniec.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się