michuthebest Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam tak jak w temacie spalanie mojego audi od kupna jest ciagle w granicach 8 l:/ w trasie schodze do 6 l przy 90km/h :/ na poczatku tego nie zauwazalem:/ lecz jak przed wczoraj wlalem 30 l ropy praktycznie na pusty bak i po przejechaniu 150 km zbliza mi sie do ostatniej bialej kreski:/ i nie wiem co jest grane. Podlaczony pod kompa zadnych bledow nie ma filtry wszystkie wymienione na liczniku mam 260000. Kat wtrysku ustawilem na 55 Dawka paliwa jest 4.7 mg przy 82.5 stopnni C Rano po odpaleniu leci dosyc sporo szarego dymu i strasznie smierdzi jakgby nie przepalonym paliwem tak przynajmniej czuje. Wiec paliwo widocznie nie jest do konca przepalane. Zastanawialem sie na zaslepieniu EGR ale ciagnie dobrze wiec chyba to nie to. Co moze byc przyczyna takie spalania???? wskazowka mi w oczach znika:/ jak zatrzymam sie i chodzi na biegu jalowym to sie podnosi o jakis 1mm. Prosze pomozcie bo nie mam juz sil:(:(:([br]Dopisany: 12 Luty 2012, 20:12_________________________________________________I czy to wlasnie nie jest przyczyna lejacych wtrysków???
Tomekk86 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 W zimę przy takich temperaturach jakie panują nie ma szansy zejść na mniejsze spalanie. Mój w zimę pali między 6, a 8 litrów na 100km. Latem pali średnio 5,5 litra, ale wtedy silnik szybciej się rozgrzewa. I dużo zależy jakie trasy robisz, jak krótkie to tym bardziej będzie więcej palił.
michuthebest Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 jechalem w trase 100 km to wyszlo 6.5 litra:/ troche duzo i to jechalem 90 80 km/h :/ sam puste auto:/
trepek Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 A podczas takiej powolnej jazdy silnik osiągnął odpowiednią temp pracy?
maron_d Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Podejrzewam, że jak kąt wtrysku ustawiałeś to sprawdziłeś pompę, ale może na przyszłość się przyda... Mi AFN też zaczął więcej palić i słabo odpalać na zimnym a co się okazało... Pompa jest do uszczelnienia, leci ropa spod nastawnika Sprawdź po prostu czy nie masz pompy zacieczonej Ponoć przy takim rozszelnieniu spalanie jest w stanie wzrosnąć nawet o 1-1,5l / 100km
michuthebest Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 no wiec tak po okolo 7km mam okolo 87 stopni strzalka jest troche przed 90 nigdy rowno 90 nie pokazuje troche przed nia... co miales na mysli czy sprawdzilem pompe??? przestawilem tylko pompe zeby przyspieszyc kat bo mialem 35... pali przy -19 od strzala troche porzuca ale po 1 min wchodzi na okolo 830 obr/min i trzyma... pompa jest brudna jutro ja wyczyszcze i zobacze czy sie nie poci. dziekuje za zainteresowanie A pytanko czy na przewodzie powrotnym idacym do baku z pompy powinnien byc zalozony zaworek zwrotny?? bo mam zaalozony.. dmuchalem w niego i w baku slychac jak bugocze ale to ledwo ustami dalem rade dmuchac... czy tam moze nie tworzy sie jakis opor ktory utrudnia powrot paliwa???[br]Dopisany: 12 Luty 2012, 22:58_________________________________________________dzisiaj czyscilem zawor egr byl caly zapchany i kolektor ssacy ktory idzie do intercoolera tez jego przekroj byl zmiejszony.....lecz powyzej 2000obr cos tam strzela jakby albo nie wiem takie pstrykanie jest glosne...... [br]Dopisany: 13 Luty 2012, 16:41_________________________________________________dzisiaj spalil mi 11 litrow przy jezdzie 90km/h w trasie co do cch** moze byc:/ juz mi brak pomyslow pozcie plis:<
maron_d Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 co miales na mysli czy sprawdzilem pompe??? przestawilem tylko pompe zeby przyspieszyc kat bo mialem 35... pali przy -19 od strzala troche porzuca ale po 1 min wchodzi na okolo 830 obr/min i trzyma... pompa jest brudna jutro ja wyczyszcze i zobacze czy sie nie poci. dziekuje za zainteresowanie Chodziło o jakieś nieszczelności, spod nastawnika np. jak to w moim przypadku Ale u mnie jak postoi dłużej (czyt. wycieknie cała ropa z nastawnika) zgaszone to musi chwile pokręcić zanim odpali, także jeśli Tobie odpala ok po długim postoju to pompa jak najbardziej okej
michuthebest Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu na pol obrotu odpala... nie wiem jutro jade chyba do pompiarza zeby sprawdzil czy wtryski sa ok.. jeszcze sie zastanawialem czy zapchany katalizator ma prawo tak podniesc spalanie???
markus85 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Mi obecnie pali 9l/100km, w lecie 5l/100km, według mnie normalne masz spalanie, TDI w zimie jednak żłopie jak zimny.
semi281 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Mi obecnie pali 9l/100km, w lecie 5l/100km, według mnie normalne masz spalanie, TDI w zimie jednak żłopie jak zimny. Bez przesady, codziennie dojeżdżam do pracy w Warszawie 15 km i nawet w te wielkie mrozy mi więcej jak 8 w korkach nie spali. A tu koledze to już naprawdę zassał konkretnie. Przy takiej predkości w trasie nie ma opcji żeby to było normalne, więc mu nie piszcie takich głupot.
michuthebest Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 jutro jade sprawdzic wtryski jezeli bedzie ok to gdzie jeszcze szukac przyczyny takie spalania? panowie wskazowka w oczach spada:/
janusz_stg Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Bardzo podstawowym objawem lejących wtrysków jest chmura czarnego dymu podczas przyspieszania.
wiktorsam Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Bez przesady, codziennie dojeżdżam do pracy w Warszawie 15 km i nawet w te wielkie mrozy mi więcej jak 8 w korkach nie spali. A tu koledze to już naprawdę zassał konkretnie. Przy takiej predkości w trasie nie ma opcji żeby to było normalne, więc mu nie piszcie takich głupot. A kolega nie napisał jakie trasy robi. Mój na krótkich trasach 3-7km, w korkach, do tego grzanie na postoju w mrozy po -20 jara nawet do 10 litrów na stówę. Wystarczy że zamiast 7 km zacznę jeździć tą samą trasą w takich samych warunkach ale np jednorazowo właśnie 15km to spalanie spada mi do 7,5 litra. To doskonale pokazuje o ile więcej auto jara jak są krótkie trasy +mróz +korki. Dlatego nigdy nie można porównać spalania dwóch aut bez opisania jak dokładnie wygląda jazda. I pytanie do autora wątku - jak sprawdzasz spalanie i jak wygląda dokładnie trasa - czy grzejesz na postoju, ile km jednorazowo pokonujesz, jakie warunki, jaka temperatura i ile czasu CI to zajmuje.
michuthebest Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 auto grzeje przez jakies 2 min i robie nim okolo 50 km temp okolo 85 stopni na liczniku jezde naprawde delikatnie od 1800obr/min do 2300obr/min i to koniec... zadnej czarnej chumry za mna nie ma... zalalem zbiornik do polowy i po przejechaniu 210 km mam juz prawie rezerwe malo co brakuje zeby weszlo na czerwona kreske.... jak chodzi to leci tylko siwy dym i smierdzi spalinami lecz zadnego czarnego dymu nie mam.. Wiec sadzicie ze to nie wtryski jak nieto co?? jutro i tak pojade sprawdzic te wtryski i cisnienie jakie pompa daje zeby cos wyeliminowac.[br]Dopisany: 13 Luty 2012, 21:21_________________________________________________aha trasa pratycznie prossta asfalt mieszkam na wsi jedne swiatla zeero korkow...
rahzel1512 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 hehe a może przewód ma dziurę ?? :> Jak śmierdzi i z baku ucieka a na gaz naciskasz jak paluszkiem po d*upie może to być winne ;D
michuthebest Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 nic nie cieknie co najgorsze:/ jest sucho:([br]Dopisany: 14 Luty 2012, 14:17_________________________________________________powiem tak wtryski sa okej... i zauwazylem jak bylem w kanale ze jak sa te dwie obejmy mocujace zbiornik paliwa jedna jest sucha jak i caly bak a druga obejma morka? czyzby tam byl gdzies wyciek co najlepsze ten wyciek musi byc jak jedzie auto bo na postoju zero kropelki:/ i jeszcze zauwazylem ze od spodu patrzac na turbo ostro nawalone jest oleju... tak jakby wydostawal sie od kolektora ssacego.... turbo padlo czy jak? jutro biore sie za przeczyszczenie tego dolotu i turbiny.
rahzel1512 Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 może właśnie lecieć ale mimo to powinno być jak staniesz gdzieś to widać jakieś plamy ropy . a olej to może jak czyściłeś turbinę to nie założyłeś nowej uszczelki pod zlew oleju i leci bo ja też nie założyłem a olej tylko się sączył ,zamieniłem i jest ok ;]
michuthebest Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 ja jeszcze jej nie czyscilem wlasnie:) dopiero jutro sie za to biore.... a nie ma takiej mozliwosci ze dopiero podczas jazdy gdzies tam o okolicach baku bedzie leciec?
wiktorsam Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Pływaka nikt nie wymieniał? Ja u siebie wymieniałem i źle osadziłem uszczelkę to mi się paliwo górą wylewało
michuthebest Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 Jutro to sprawdze jeszcze mam zdjecia z analizy tatycznej czy cos tam jest nie tak? http://w288.wrzuta.pl/obraz/0EW7x5LItRf/2 http://w288.wrzuta.pl/obraz/0EW7x5LItRf/2 http://w288.wrzuta.pl/obraz/2r7yyoByznH/6 http://w288.wrzuta.pl/obraz/4jue8lArwA9/3 http://w288.wrzuta.pl/obraz/6wySYAJU2uJ/1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się